صفحه کابینت تمام چوب

0

صفحه کابینت تمام چوب

امروزه از چوب در ساخت صفحه کابینت ها بسیار استفاده می شود. اما این استفاده به صورت های مختلف است. به طوری که می توان گفت صفحه کابینت های چوبی به چند دسته تقسیم می شوند که از بین آن ها برخی نیز صفحه کابینت تمام چوب هستند.

به گزارش دکوکده : همانطور که می دانید از گذشته تا کنون، چوب یکی از مواد مورد استفاده در ساخت دکوراسیون و لوازم منزل است. اما امروزه از چوب در ساخت انواع وسایل به صورت های مختلف استفاده می شود. بعنوان یکی از لوازمی که مردم بسیار طرفدار مدل چوبی آن هستند، می توان به صفحه کابینت ها اشاره کرد.

این صفحات از جنس های مختلفی همچون پلاستیک، چوب، فلز و… تهیه می شوند. اما صفحه کابینت تمام چوب بسیار پرطرفدارتر از انواع دیگر آن است. شما نیز جهت آشنایی بیشتر با انواع صفحه کابینت چوبی و مزایا و معایب آن می توانید در ادامه با ما همراه باشید.

انواع صفحه کابینت چوبی

همانطور که گفته شد امروزه از چوب در ساخت صفحه کابینت ها بسیار استفاده می شود. اما این استفاده به صورت های مختلف است. به طوری که می توان گفت صفحه کابینت های چوبی به چند دسته تقسیم می شوند که از بین آن ها برخی نیز صفحه کابینت تمام چوب هستند.

از جمله معروف ترین و پرکاربردترین صفحه کابینت های تمام چوب می توان به صفحه کابینت چوب طبیعی یا روستیک و فینگر جوینت اشاره کرد. تفاوت این صفحه کابینت ها در چگونگی استفاده از چوب در آن ها و ویژگی های آن ها است که در ادامه به شرح این موارد می پردازیم.

صفحه کابینت چوب طبیعی

صفحه کابینت چوب طبیعی که نام دیگر آن روستیک بوده، به گونه ای است که از یک صفحه چوب طبیعی به طور یک دست و خام در ساخت آن ها استفاده می شود. به طوری که این صفحات کابینت تمام چوب بوده و نه تنها در تولید آن ها از هیچگونه موادی استفاده نمی شود، بلکه دقیقاً همان شکل اصلی چوب است.

صفحه کابینت فینگر جوینت

این نوع صفحه کابینت در مقایسه با صفحه کابینت روستیک به گونه ای است که در ساخت آن از یک قطعه چوب یک دست استفاده نمی شود. به طوری که فینگر جوینت ها از اتصال قطعات چوب تهیه می شوند. در تولید این صفحات قطعات چوب به شکل نر و ماده به یکدیگر متصل می شوند.

در ادامه شما را با مزایا و معایب استفاده از صفحه کابینت های تمام چوب و خصوصاً این دو نوع صفحه آشنا خواهیم کرد.

مزایای صفحه کابینت تمام چوب

همانطور که می دانید بسیاری از افراد علاقه مند هستند که دکوراسیون منزل یا محل کار آن ها چوبین باشد. زیرا زندگی و کار در یک محیط چوبی می تواند بسیار روح بخش و آرامبخش باشد. از دیگر مواردی که باعث می شود که صفحات کابینت تمام چوب بسیار پرطرفدار باشند، می توان به ضد زنگ بودن آن ها اشاره کرد.

زمانی که شما در ساخت لوازم خود از صفحات کابینت چوبی استفاده کنید، می توانید نسبت به عدم بروز زنگ در آن اطمینان حاصل کنید. زیرا بسیاری از صفحات فلزی به مرور زمان و در معرض رطوبت دچار زنگ زدگی می شوند. به همین جهت می توان صفحات چوبی را جایگزین صفحات فلزی کرد.

از دیگر نکات قابل توجه در رابطه با صفحات چوبی می توان به عدم بروز خش یا فرورفتگی در این محصولات اشاره کرد. زمانی که شما در ساخت وسایل خود از این صفحات استفاده کنید، باید بدانید که برخلاف بسیاری از صفحات همچون صفحات فلزی، این صفحات چوبی دچار هیچ گونه فرورفتگی و خش و ضربه نمی شوند.

زیرا چوب نسبت به فلز در برابر هرگونه ضربه مقاومتر بوده و دچار آسیب های احتمالی نخواهد شد. به همین جهت استفاده از این صفحات بسیار مقرون به صرفه است.

تفاوت صفحات فینگر جوینت و روستیک

با توجه به اینکه دو مدل از صفحات کابینت چوبی، فینگر جوینت ها و روستیک ها هستند، باید بدانید که کدام یک بهتر و مناسب تر است. به همین جهت در ادامه تفاوت های این صفحات را برای شما شرح می دهیم.

از جمله قابلیت های فینگرجوینت ها می توان به نامحدودی این صفحات در تولید و ابعاد اشاره کرد. همانطور که گفته شد در ساخت صفحات روستیک باید از یک قطعه چوب یک دست استفاده شود اما فینگرجوینت ها از اتصال تکه چوب ها به وجود می آیند.

به همین جهت می توان این صفحات را در ابعاد و اندازه های مختلف به تعداد زیادی تولید کرد. به طوری که می توانید یک صفحه فینگر جوینت در ابعاد مورد نظر به تعداد دلخواه را به راحتی تهیه کنید.

از دیگر تفاوت های این دو صفحه، مقاومت آن ها در برابر رطوبت و حرارت است. اگر می خواهید از این صفحات در محل هایی در معرض رطوبت و حرارت استفاده کنید، بهتر است به خرید صفحات فینگر جوینت بپردازید. زیرا این صفحات با توجه به چسب موجود در اتصال قطعات آن، نسبت به روستیک ها در برابر هرگونه رطوبت و حرارت، مقاومت بیشتری دارند.

چگونگی هزینه ها درتهیه صفحات تمام چوب

همانطور که می دانید لوازم چوبی خصوصاً صفحات کابینت چوبی نسبت به دیگر صفحات همچون فلزی و… قیمت بالاتری دارند. اما این گرانی می تواند به دلیل مزایای زیاد صفحات چوبی همچون عدم بروز خش، زنگ، فرورفتگی و… در آن ها نسبت به صفحات فلزی و پلاستیکی باشد.

همچنین که اگر می خواهید از صفحات چوبی استفاده کنید و هزینه کمتری پرداخت کنید، بهتر است به خرید صفحات فینگرجوینت بپردازید. زیرا ساخت این صفحات نسبت به ساخت روستیک ها بسیار آسانتر است.

به همین جهت به مقدار فراوانی تولید می شوند و علاوه بر کیفیت و مقاومت بالا، دارای قیمت ارزانتری نیز هستند. بنابراین جهت برخورداری از بهترین کیفیت و مقاومت می توانید به خرید صفحه کابینت تمام چوب جهت ساخت وسایل خود بپردازید.

اگر صفحه کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد