صفحه کابینت ام دی اف

0

صفحه کابینت ام دی اف

در کشور ما بیشترین صفحه کابینتی که استفاده می شود، با توجه به قیمت و سایر موارد مصرفی صفحه کابینت ام دی اف است. در این مطلب به بررسی صفحه ام دی اف پرداخته و مزایا و معایب آن را برای شما بیان می کنیم.

به گزارش دکوکده : صفحه کابینت، یکی از موارد مهم و تشکیل دهنده کابینت هر آشپزخانه ای محسوب می شود. از آنجایی که آشپزخانه قلب هر خانه است، باید دقت و توجه بالایی در طراحی آن به خرج داد. صفحه کابینت در زیبا به نظر رسیدن آشپزخانه نقش بسزایی داشته و انواع مختلفی دارد. سنگ، کورین و ام دی اف از انواع مختلف صفحه کابینت است.

اما در کشور ما بیشترین صفحه کابینتی که استفاده می شود، با توجه به قیمت و سایر موارد مصرفی صفحه کابینت ام دی اف است. در این مطلب به بررسی صفحه ام دی اف پرداخته و مزایا و معایب آن را برای شما بیان می کنیم.

ام دی اف از ذرات و خرده چوب هایی تشکیل شده که با استفاده از  چسب و تحت پرس، ورقه ای چوبی را تشکیل داده است. صفحات ام دی اف طیف بسیار گسترده ای داشته و دارای رنگ بندی و طرح های جذابی است.

ابعاد و مشخصات صفحه ام دی اف

به طور استاندارد صفحه کابینت های ام دی افی دارای ضخامت ۲\۳ و ۵ سانتی متری است. عرض این صفحه ها بین ۶۰ تا ۶۵ سانتی متر و در مواردی بین ۷۵ تا ۹۰ سانتی متر بوده و طول آن بین ۶۶\۳ و ۱۰\۴ متر است. این صفحات دارای لبه گرد بوده که اصطلاحا به آن تک لب یا دو لب گفته می شود.

مشخصات کلی که می توان برای صفحه ام دی اف در نظر گرفت، استفاده از مغز ام دی اف، روکش خارجی، تنوع در طرح و رنگ صفحات کابینتی و استفاده از چسب ضد آب است. البته باید گفت نمونه روکش های ایرانی در مقایسه با روکش های خارجی نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

مزایای صفحه کابینت ام دی اف

صفحه ام دی اف از جمله صفحه هایی است که موفق به جذب مشتریان زیادی به خود شده و توانسته است نظر بسیاری از مردم را به خود جذب کند. از مهم ترین ویژگی هایی که باعث پرطرفداری این صفحه شده است، قیمت  مقرون به صرفه آن است. بنابراین از آن جهت که تولید این صفحه نسبتا ارزان بوده و برای افرادی که توان پرداخت هزینه های گزاف را ندارند، گزینه ای مناسب است.

صفحه ام دی اف ابزار خور بوده و قابلیت ماشین کاری دارد. منظور از ابزار خوری صفحات ام دی اف این است که می توان به آن ها طرح داد و شکل های مختلفی در آن ایجاد کرد.

وجود طرح های چشمگیر در ام دی اف به این دلیل است که سطح ام دی اف را می توان با روکش های مختلفی پوشاند. به همین دلیل می توان آن را در طرح ها و رنگ های مختلفی عرضه کرد. برای مثال با چسباندن روکش طرح چوب می توان آن را مشابه چوب تولید و آن را جایگزین صفحه کابینت های از جنس چوب طبیعی کرد.

سطح صفحات ام دی اف صاف بوده و همین امر موجب شده است که هیچ گونه برآمدگی نداشته باشد و شما را در این مورد آزرده خاطر نکند. همچنین صافی سطح ام دی اف موجب شده است که چسباندن روکش های مختلف روی آن امری آسان باشد.

موادی که برای ساختن صفحات کابینت استفاده شده است باعث مصونیت سطح و داخل کابینت از آسیب آفاتی مانند موریانه می شود.

صفحه ام دی اف به گونه ای ساخته شده است که با قرارگیری در برابر گرما و سرما منبسط یا منقبض نشده و به هیچ وجه تغییر رنگ نمی دهد.

معایب این محصول

گفته می شود هنگام ساخت ام دی اف از چسبی استفاده می شود که این چسب باعث تولید گاز فرمالدئید شده و برای سلامتی انسان مضر است. البته هنگام استفاده از ام دی اف به عنوان صفحه کابینت روکش هایی که بر روی ام دی اف کشیده می شوند، هر گونه ریسک و خطری که برای سلامتی وجود داشته باشد را از بین می برد.

صفحات ام دی اف به تنهایی از مقاومت بالایی برخوردار هستند ولی اگر به هر دلیلی دچار شکستگی یا ترک خوردگی شوند، تعمیر دوباره آن ها امری دشوار بوده و دوباره چساندن آن سخت است.

اگر صفحه کابینت ام دی اف در معرض آب قرار بگیرند احتمالا متورم می شوند. ولی همانطور که قبلا گفته شد این روکش ها با طرح های متنوعی که دارند، این مشکل را حل کرده و مانع از تورم و باد کردن صفحه ام دی اف می شوند. معمولا تنها جایی که در معرض تورم بوده و با آب در ارتباط است، نزدیک به سینک ظرفشویی است. بنابراین هنگام خرید صفحه ام دی اف باید دقت کنید که حتما از روکش پی وی سی برای آن استفاده شده باشد. پی وی سی مانع از جذب آب شده و امکان جذب آب را به صفر می رساند.

انواع روکش صفحه کابینت ام دی اف

روکش های صفحه کابینت به دو نوع طبیعی (چوبی) و مصنوعی تقسیم می شوند. روکش های چوبی از ورقه ها و لایه های نازک از چوب طبیعی تهیه شده است. به طوری که در مقایسه با روکش های مصنوعی و ام دی اف از قیمت بالاتری برخوردار بوده و هزینه های زیادی را برای شما در پی دارد.

روکش های مصنوعی را به واسطه چسب های مخصوص بر روی سطح ام دی اف می چسبانند. این روکش ها از طرح ها و رنگ های تزئینی برخوردار بوده که جلوه خاصی به صفحه کابینت شما می دهد. استفاده از روکش های مصنوعی برای مصرف کننده قیمت مناسبی به همراه خواهد داشت.

این روکش ها در دو نوع براق و مات وجود دارند که روی صفحه کابینت چسبانده می شوند که می توانید بر حسب سلیقه خود هر کدام را سفارش دهید.

پیش از هر چیزی باید بدانید که طراحی آشپزخانه با صفحه ام دی اف صرفا در سبک مدرن امکان پذیر است. صفحه ام دی اف برای آن دسته از افرادی که مشکل پسند هستند باب میل نیست. از آن جهت که این محصول در مقایسه با سایر صفحه کابینت ها از نظر زیبایی نمره کمتری می گیرد.

این در حالی است که نیمی از مردم امروزه برای صفحه کابینت خود از روکش ام دی اف استفاده می کنند. زیرا که ام دی اف با توجه به قیمت معقولی که دارد، در برابر هزینه ای که می پردازید کیفیت مناسبی نیز دارد.

اگر صفحه کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد