اهمیت یراق آلات کابینت

0

در گذشته استفاده از کابینت های امروزی که به لطف یراق آلات کابینت زیبایی های چشم نوازی دارند، رایج نبود. اما با گذشت زمان و پیشرفت در عرصه معماری دکوراسیون داخلی، پای این وسایل کاربردی در عین زیبایی و جذابیت، به منازل ما باز شد. در ادامه به اهمیت یراق آلات کابینت بیشتر می پردازیم.

به گزارش دکوکده : یراق آلات کابینت هیچ کس منکر این موضوع نیست که آشپزخانه، قلب خانه می­باشد و طراحی زیبای آن نقش موثری در جذابیت و زیبایی منزل دارد البته جلوه های بصری نیز در این زمینه بی تاثیر نخواهد بود. استفاده از کابینت ها در انواع مختلف اما نه به شکل امروزی، از گذشته های دور در زندگی انسان ها وجود داشته است. آن زمان که نیاکان ما از محفظه های گنجه مانند چوبی با ظاهری جذاب استفاده می­کردند، استفاده از کابینت های امروزی که به لطف یراق آلات کابینت زیبایی های چشم نوازی دارند، رایج نبود. اما با گذشت زمان و پیشرفت در عرصه معماری دکوراسیون داخلی، پای این وسایل کاربردی در عین زیبایی و جذابیت، به منازل ما باز شد!

کابینت بخشی از مبلمان فضایی است که از کمدهای یکپارچه در طرح ها و جنس های مختلف، جای گذاری شده اند. این کمدها برای قرار گیری مواد غذایی، ظروف و وسایل آشپزخانه و مواردی از این قبیل استفاده می­ شوند. کابینت ها انواع مختلفی دارند، برخی از چوب ساخته شده اند و برخی دیگراز ورق های پی وی سی. گاهی نیز در طراحی آن ها از سنگ های کورین استفاده می­شود. جدا از جنس این وسایل، آن چه اهمیت دارد، نقش آنان در دسترسی بهتر و راحت تر به لوازم آشپزخانه است!

اهمیت یراق آلات کابینت

با رشد چشمگیر معماری داخلی و نیز تنوع سلیقه ها در بین مردم جامعه، هر روز شاهد طراحی زیبا و بی نظیری در زمینه کابینت و وسایل آشپزخانه هستیم. یراق آلات کابینت آن دسته از وسایلی هستند که کابینت سازان برای زیبایی بخشیدن به کابینت ها و نیز کاربردی کردن هر چه بیشتر این وسایل، از آن ها استفاده می­کنند. ساده ترین کابینت های موجود در منازل را هم می­توان با استفاده از یراق آلات کابینت نظیر دستگیره های زیبایی که در بازار موجود است، به کابینتی زیبا و جالب تبدیل کرد و به فضای آشپزخانه جذابیت بخشید!

شاید این سوال ذهنتان را مشغول کرده باشد که منظور ما از یراق آلات کابینت چه وسایلی است؟! یراق آلات کابینت شامل وسایلی مانند لولاهای کابینت، جک ها، دستگیره ها، اکسسوری ها و وسایلی از این قبیل می­باشد.

دلایل مصرف این محصولات و اهمیت یراق آلات کابینت در کابینت سازی

امروزه اهمیت یراق آلات کابینت به دلیل باز کردن درب قفسه و کشوهای کابینت و نیز افزایش زیبایی این وسایل بسیار مورد توجه قرار می ­گیرند.

پس هنگامی که برای انتخاب یراق آلات کابینت اقدام می­کنید، نکات فوق را در انتخاب یراق آلات کابینت مورد نظرتان، به کار بگیرید تا در عین زیبایی از وسایلی با کاربرد فراوان بهره مند شوید. چرا که انتخاب دستگیره ی بسیار زیبا و ظریفی که به علت ظرافت استفاده چندانی نداشته باشد و به هنگام باز کردن درب کابینت ها از شدت ظرافت بشکند، بی فایده است. زیبایی و کارایی یراق آلات کابینت را به طور همزمان در نظر داشته باشید تا از خریدتان پشیمان نشوید!

دسته بندی یراق آلات کابینت

یراق آلات کابینت به گروه های زیر تقسیم بندی می­شوند:

  • لولاها

لولا بلبرینگی مکانیکی می­باشد که با ایجاد یک زاویه محدود چرخشی بین دو جسم جامد، آن ها را به هم متصل می­نماید و دقیقا مشابه مفصل عمل می­کند. در معمولی ترین دسته بندی لولاها، لولاهای ساده و آرام بند قرار می­گیرند. اما گفتنی است که لولاهای کابینت انواع گوناگونی دارند.

  • جک ها

جک ابزاری است که به منظور باز شدن درب کابینت به صورت عمودی، استفاده می­شود. جک با تحمل وزن درب کابینت، باعث ثابت ماندن آن هنگام باز بودن می­شود و انواع مختلفی از قبیل جک گازی، جک پمپی، جک اتوبوسی و… دارد.

  • ریل ها

یکی از یراق آلات کابینت که به منظور حرکت راحت و آسان کشوهای کابینت مورد استفاده قرار می­گیرد،یراقی تحت عنوان ریل می­باشد. امروزه با پیشرفت چشمگیر علم و تکنولوژی، پمپ هایی با هدف آرام بسته شدن ریل ها به آن ها افزوده شده است. ریل های برقی، جدیدترین ریل های موجود در بازار هستند.

  • اکسسوری ها

اکسسوری در لغت به معنای متعلقات و لوازم کمکی می­باشد. اکسسوری ها در کابینت های آشپزخانه به منظور استفاده بهینه از فضای داخلی کابینت برای نگهداری وسایل آشپزخانه در داخل کابینت می­شوند و بدین ترتیب لذت استفاده از فضای آزاد را به شما هدیه می­دهند! اکسسوری ها انواع مختلفی دارند که از جمله آن ها می­توان به مجیک کرنرها، سبدهای سوپر مارکت، سیستم های کشویی و… اشاره کرد.

  • دستگیره ها

یکی از مهم ترین اجزای اصلی دکوراسیون کابینت آشپزخانه و نیز یراق آلات کابینت، دستگیره ها می­باشند. در انتخاب دستگیره ها، باید علاوه بر توجه به زیبایی آن­ها، کاراییشان را نیز در نظر گرفت تا مبادا حین انجام وظایف محوله، از فرط ظرافت شکسته شوند. امروزه در فروشگاه های یراق آلات کابینت، دستگیره ها را در دو مدل کلاسیک و مدرن خواهید دید.

پایه های کابینت به منظور افزایش ارتفاع کابینت ها از سطح آشپزخانه استفاده می­گردند.گاهی نیز صاحب خانه ها اصرار دارند که کف آشپزخانه را به طور مرتب، بشویند. در این مواقع برای جلوگیری از خیس شدن کابینت ها و نفوذ آب در بدنه آن ها، استفاده از پایه های کابینت که قابلیت افزایش ارتفاع را دارند، توصیه می­شود. این پایه ها که پیچ هایی برای رگلاژ دارند، امکان هماهنگی درز بین درب های کابینت را فراهم می­کنند و در دو نوع پلاستیکی و فلزی و نیز با ارتفاع های متفاوت، در بازار موجود هستند.

امروزه با پیشرفت چشمگیر صنایع، یراق آلات کابینت و آشپزخانه جدیدی در حال ورود به بازار هستند. با این اوصاف، تولید کنندگان کابینت آشپزخانه نیز در صدد خرید جدیدترین یراق آلات کابینت به منظور تامین نیازهای مشتری و جلب رضایت آنان می­باشند.

اگر کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد