آشنایی با یراق آلات درب و پنجره دوجداره

0

آشنایی با یراق آلات درب و پنجره دوجداره

آشنایی با یراق آلات درب و پنجره دوجداره : امروزه انواع مختلفی از یراق آلات درب و پنجره دوجداره مورد استفاده است که شما میتوانید به آسانی آن ها را انتخاب کرده و برای خود مورد استفاده قرار دهید. دقت داشته باشید که خرید این محصولات، باید زیر نظر یک کارشناس در این زمینه انجام گیرد.

به گزارش دکوکده : امروزه انواع مختلفی از یراق آلات درب و پنجره دوجداره مورد استفاده است که شما میتوانید به آسانی آن ها را انتخاب کرده و برای خود مورد استفاده قرار دهید. دقت داشته باشید که خرید این محصول، باید زیر نظر یک کارشناس در این زمینه انجام گیرد چرا که در غیر این صورت شما را دچار مشکل خواهد کرد. یراق آلات درب و پنجره دوجداره شامل بخش های مختلفی است که از جمله آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-اسپانیولت: مهمترین تکه از یراق آلات درب و پنجره دوجداره همان اسپانیولت است و عدم استفاده از آلیاژ مناسب و استاندارد در ساخت آن مایه از شغل افتادن چرخ دنده ها و افزایش خفگی بر روی دستگیره ها و همینگونه مایه عدم حرکت فنر اسپانیولت و برآیند اینکه باعث از کار افتادنِ در میگردد. در بازار دو نوع اسپانیولت موجود است که یگانه آلمانی و دیگری ترک است که نوع آلمانی آن به انگیزه دو زبانه بودن و شکل قارچی غلطک ها از امنیت بیشتری نسبت به نوع ترک آن برخوردار میباشد. شاید شما هم نام اسپانیولت را شنیده باشید چرا که از مهم ترین انواع یراق است.

یراق آلات درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی

۲-دستگیره: در برگزیدن یک دستگیره خوب باید به نکات پایین پروا نمود:

الف- نکته مهمی که باید توجه کرد بلند بودن اهرم دستگیره است که باعث وارد آمدن خفگی کمتر به دستگیره و اسپانیولت شده و باز و بسته کردن درب را راحت میکند. استفاده از دستگیره با اهرم توپر مایه کارکرد بهتر آن میگردد.

ب-صفحه اصلی دستگیره که اگر دارای ضخامت غیر استاندارد و از جنس طاقت مرغوب باشد باعث شکست دستگیره میگردد.

ج-نقطه پیوست اهرم دستگیره به صفحه اصلی که توسط ماشین آلات انجام میگردد که باعث حرکت بهتر دستگیره میشود.

د-شفت چهار پهلوی دستگیره که اگر از آلیاژ مرغوب ساخته نشده باشد در اثناء تنگنا بسیار مایه هرز شدن دستگیره میگردد.

ه- فنر درب که باید از جنس مرغوب باشد لغایت در ۹۰ درجه عملکرد اهرم تغییر نکند.

و- زوارهای جای پیچ دستگیره که باید از مقاومت کافی بر خوردار باشد که مبتلا شکستگی نشود و برای پنهان پایدار گذاشتن جای پیچ بعد از نصب باید روکش پلاستیکی مخصوصی روی آن پیمان داد.

۳-سیلندر: بهترین گونه سیلندر از جنس برنج همراه با روکش آلومینیوم تهیه میگردد. نوع سیلندر مصرفی پیوستگی به سایز و آکس و نوع پروفیل درب دارد. باید پروا کرد که برای امنیت اغلب در اثناء بیرون کردن کلید از سیلندر قسمت اهرم مرکزی سیلندر باید از مرکز بیرون گرددکه در هنگام دزدی و در موقعی که درب قفل است سیلندر بیرون نشود.

۴-زبانه: طراحی زبانه در هر دو مدل اختصار و بلند باید طوری باشد که در هنگام باز و بسته شدن درب زبانه در جای خود قرار گیرد و از خفقان به روی لولاها ممانعت کند.

۵-لولای ۱۰۰ میلیمتری :که باید تحمل وزن درب را داشته باشدو دست کم باید ۱۱۰ گرم وزن داشته باشد که دچار شکست نشود. لولا از مهم ترین بخش این محصولات به شمار می آید.

یراق آلات درب و پنجره دوجداره upvc بحث اصلی این نوشتار است . همانطور که همیشه در بازار داخلی مسئله به کارگیری یراق آلات در به بی کیفیت به قصد کاهش خرج های تولید و افزایش هوده آوری ، به انگیزه گران شدن ارز داشته است . ما در این مقاله می خواهیم انواع یراق آلات را به شما مصرف کنندگان ارجمند شناسایی نماییم الی با اطلاعات و نزاکت کافی اقدام به خرید محصولات با کیفیتی از درب و پنجره های دوجداره UPVC داشته باشید.

لولا

این قطعه نیز از یراق الات متداول و پرکاربرد در ساخت و فرآوری این محصولات UPVC است . در بازشوی پنجره های تک حالته از لولای ۷۵ میلیمتری کاربرد می شود که وزن استاندارد آن کم و بیش برابر با ۸۰ گرم است . در نوع نامرغوب این گونه یراق آلات از وزن سبک تر کاربرد می شود که باعث شکستن لولا و در پایان عدم تاثیر و آسیب به پنجره دوجداره میشود. لولا اگر جنس خوبی نداشته باشد ممکن است که محصول شما دچار مشکل شود.

جلوقفلی

جلوقفلی ، یراق آلاتی که گرچه به عقیده ساده و بی اهمیت به نظر می آید ولی نقش مهمی در کارکرد پنجره های دوجداره UPVC دارد . وزن نوع مرغوب جلوقفلی حدود ۱۳ گرم است و گونه نامرغوب آن که ۷ گرم وزن دارد زیاد شکننده است و طول عمر مفید پنجره را به شدت تفریق می دهد .

در فرجام باید به این نکته اشاره کرد که استفاده تنها از مواد اولیه و متریال های مصرفی برای ساخت درب و پنجره دوجداره UPVC مشابه یراق آلات ، نوع پروفیل و … تضمین کننده کیفیت و طول عمر بالای این فرآورده نیست و مراحل تولید و حتی نصب بنیادین و درست درب و پنجره های دوجداره نقش زیاد مهمی در تامین کیفیت و درازا عمر بالای آن دارد. شرکت های بسیاری در زمینه تولید این محصول فعالیت می کنند که بسیاری از آن ها این یراق آلات را با کیفیت عالی به شما عرضه خواهند کرد.

اگر این محصول انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد