یراق آلات پنجره کشویی

0
یراق آلات پنجره کشویی از دو کلمه پن به معنای بستن و جره به معنای دارای تقارن تشکیل شده است. پنجره نوعی ورودی است که به منظور عبور نور و نیز تهویه هوای محل مورد نظر بر روی دیوار، درب و یا وسایل نقلیه ایجاد می­گردد. پنجره هایی کشویی ساخته شده از یراق آلات پنجره کشویی، از جمله محبوب ترین پنجره های مورد استفاده در معماری ساختمانی می­باشند. به گزارش دکوکده : یراق آلات پنجره کشویی از دو کلمه پن به معنای بستن و جره به معنای دارای تقارن تشکیل شده است. پنجره نوعی ورودی است که به منظور عبور نور و نیز تهویه هوای محل مورد نظر بر روی دیوار، درب و یا وسایل نقلیه ایجاد می­گردد. پنجره هایی کشویی ساخته شده از یراق آلات پنجره کشویی، از جمله محبوب ترین پنجره های مورد استفاده در معماری ساختمانی می­باشند. زیبایی چشمگیری که این پنجره ها به نمای ساختمان های امروزی می­بخشند، در کنار سهولت باز و بسته شدن آن ها، زمینه ای را فراهم نموده است تا خیل وسیعی از مردم به استفاده از پنجره های ریلی روی بیاورند.

پنجره کشویی

پنجره های کشویی علاوه بر انواع متنوعی که دارند، از مواد اولیه گوناگونی نیز ساخته می­شوند. بسیاری از افراد خواهان انتخاب بهترین مدل ساخته شده توسط مرغوب ترین مواد اولیه هستند. گفتنی است که بیشتر پنجره های کشویی موجود در بازار از جنس آلومینیوم و یا یو پی وی سی هستند. البته موضوع ساخت پنجره های کشویی تنها محدود به این دو ماده نبوده و امکان استفاده از مواد دیگر نیز فراهم است. پروفیل فریم کشویی متشکل از ریل هایی به منظور حرکت لنگه بازشو با استفاده از غلطک می­باشد. غلطک ها در فضایی بین پروفیل فریم کشویی و پروفیل لنگه کشویی مستقر شده و موجب سهولت حرکت لنگه بازشو می­شود. تحمل تمام وزن شیشه پنجره و نیز لنگه بازشو بر عهده غلطک های به کار برده شده در پنجره کشویی می­باشد. به همین دلیل روان بودن حرکت لنگه کشویی از غلطک های کشویی تاثیر بسیار زیادی می­پذیرد. پنجره های کشویی در شکل های مختلفی نظیر پنجره کشویی کلنگی، پنجره کشویی تک حالته، پنجره کشویی دو حالته، فولکس واگنی، تاشو و دو لنگه بازشو طراحی و تولید شده و به منظور استفاده مشتریان روانه بازار می­گردد.

یراق آلات پنجره کشویی

پنجره های کشویی مورد استفاده در معماری ساختمان های امروزی، با به کارگیری یراق آلات پنجره کشویی طراحی و تولید می­شوند. این محصولات انواع گوناگونی داشته و در ساخت شکل های مختلف این دسته از پنجره ها نقش بسیار مهمی ایفا می­کنند که در ادامه به معرفی و بررسی برخی از یراق آلات پنجره کشویی خواهیم پرداخت:

نمونه هایی از یراق آلات پنجره کشویی

  • اسپانیولت
یکی از مهم ترین و کاربردی ترین یراق آلات پنجره کشویی اسپانیولت می­باشد. اسپانیولت از قسمت چرخ دنده تهیه شده و استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت آن موجب افزایش عمر مفید این قطعه خواهد شد. استفاده از مواد نامرغوب و بی کیفیت در ساخت این قطعه موجب هرز شدن پیچ ها و شکستن دستگیره خواهد شد و این امر عدم کارایی پنجره را به دنبال خواهد داشت. دسته بندی این گروه از یراق آلات پنجره کشویی با توجه به ارتفاع لنگه ریلی پنجره انجام می­شود. برای مثال برای پنجره ای با ارتفاع ۷/۱ تا ۲ متر، اسپانیولت ۱۸۰۰، ۱۷۰۰-۲۰۰۰ مناسب می­باشد. این دسته از محصولات دارای دسته بندی های گوناگونی با توجه به تحمل وزن، جنس غلطک و تعداد غلطک های مورد استفاده می­باشد. برخی از غلطک های کشویی توانایی تحمل وزن تا ۴۰ کیلوگرم و برخی دیگر قابلیت تحمل وزن تا ۶۰کیلو گرم را دارند. برخی از آن ها برنجی و گروهی دیگر پلاستیکی هستند. گفتنی است که این غلطک های کشویی به صورت تک چرخ و یا جفت چرخ در باز موجود می­باشند.
  • قطعه مرکزی
قطعه مرکزی از جمله کاربردی ترین آن می ­باشد. قطعه مرکزی به هنگام بسته شدن پنجره کشویی، وظیفه ثابت نگه داشتن لنگه ریلی این نوع پنجره را بر عهده دارد.
  • دستگیره
این گروه از یراق آلات پنجره کشویی در دو نوع تک حالته و دو حالته در بازار موجود می­باشند. نوع دیگری از دستگیره های مختص پنجره های کشویی، دستگیره مخفی می­باشد. دستگیره های مخفی در داخل پروفیل مستقر شده و در مواردی که پرده روی پنجره قرار می­گیرد، گزینه مناسبی هستند.  چرا که؛ به دلیل مخفی بودن برآمدگی ایجاد نمی­کنند.
  • شیشه
نخستین شیشه هایی که به بازار عرضه شدند، شیشه های تخت یا همان شیشه های معمولی بودند. گفتنی است که امروزه تعداد زیادی از کارخانه ها، شیشه را به روش فلوت تولید می­کنند. ضخامت شیشه های تولیدی به روش فلوت، یکسان بوده و این شیشه ها پس از انجام مراحل برش کاری، قابلیت استفاده دارند. شیشه های تخت دسته ای از این محصولات هستند که بعد از شکستن به قطعه هایی با لبه  تیز و برنده مبدل می­گردند. شیشه های تخت در دوگونه رنگی و کاملا شفاف موجود هستند. درجه شفافیت شیشه های تخت قابل کنترل بوده و از آن ها در ساخت آینه، شیشه سکوریت، شیشه لمینت و سایر انواع شیشه، استفاده می­کنند.
  • فریم پنجره کشویی
از جمله مهم ترین یراق آلات پنجره کشویی که نقش به سزایی در نمای داخلی و خارجی ساختمان دارد، فریم پنجره است.  چهارچوبی که محدوده پنجره را مشخص می­کند، فریم پنجره نام دارد. این دسته از یراق آلات پنجره کشویی، قاب هایی هستند که در داخل دیوار و نیز زیر پنجره مستقر می­شوند. این قاب ها پس از دیوار چینی بدن هیچ گونه خمیدگی و پیچیدگی در داخل دیوار نصب می­شوند. تراز نبودن فریم پنجره، عدم کارایی پنجره را به دنبال خواهد داشت. اگر یراق آلات پنجره کشویی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد