یراق آلات استیل

0
انواع یراق آلات استیل بر سه مفهوم دلالت دارد: فولاد، آلیاژی از آهن و کربن یا همان فولاد ضد زنگ، فولادی مقاوم در برابر خوردگی و استیل با فرمول شیمیایی COCH3. در علم مواد، فولاد زنگ نزن یا همان استیل، آلیاژی از فولاد و متشکل از آهن، کروم و نیکل است. به گزارش دکوکده : انواع یراق آلات استیل بر سه مفهوم دلالت دارد: فولاد، آلیاژی از آهن و کربن یا همان فولاد ضد زنگ، فولادی مقاوم در برابر خوردگی و استیل با فرمول شیمیایی COCH۳. در علم مواد، فولاد زنگ نزن یا همان استیل، آلیاژی از فولاد و متشکل از آهن، کروم و نیکل است. حداقل درصد جرمی کروم موجود در استیل ۵/۱۰ درصد و حداکثر درصد جرمی کربن موجود در آن ۲/۱۰ درصد می­باشد. استیل به موجب دارا بودن خاصیت غیر فعال شدن، مقاومت بسیار بالایی در مقابل خوردگی دارد که این مقاومت با افزودن مقدار کروم، افزایش خواهد یافت. تشکیل لایه ای غیر فعال بر روی سطح استیل که پیوند شدیدی با لایه زیرین خود دارد، مانع تماس زیاد استیل با محیط اطراف و در نتیجه خوردگی آن می­گردد. این دسته از فولادهای زنگ نزن به دلیل مقاومت بی نظیری که در مقابل خوردگی از خود نشان می­دهند، در ساخت یراق آلات استیل بسیار مورد توجه می­باشند. استیل ها در شکل های متفاوتی نظیر ورق استیل، صفحه استیل، میله استیل، سیم استیل و نیز لوله استیل طراحی و تولید شده و در ساخت وسایلی نظیر وسایل آشپزی، دستگاه های جراحی، لوازم خانگی بزرگ، مصالحساختمانی در سختمان های بزرگ و تجهیزات صنعتی و … مورد استفاده قرار می­گیرند. از دیگر ویژگی های استیل که زمینه محبوبیت آن در ساخت یراق آلات استیل را فراهم نموده است، سهولت تمیز و استریل کردن وسایل ساخته شده از استیل با استفاده از بخار و عدم احتیاج به پوشش سطحی می­باشد. استیل به طور صد در صد قابل بازیافت بوده و پس از ذوب شدن و قالب گیری مجدد، دوباره به چرخه حیات باز خواهد گشت. ۶۸ تا ۸۰ درصد از استیل های موجود در بازار، با استفاده از بازیافت ضایعات تامین می­شوند. گفتنی است که استیل مقاومت بی نظیری در برابر دماهای بسیار بالا تا حد ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد و دماهای خیلی پائین تا حد -۲۰۰ درجه سانتی گراد دارد. استیل های حاوی نیکل توانایی جذب توسط آهنربا را ندارند. اما در صورتی که استیل حاوی نیکل نبوده و فقط کروم داشته باشد، جذب آهنربا خواهد شد.

یراق آلات استیل

مقاومت منحصر به فرد استیل در مقابل خوردگی و نیز ظاهر زیبا و درخشان آن، موجب شده است که استفاده از آن در تهیه یراق آلات استیل بسیار مورد توجه قرار بگیرد. یراق آلات استیل در انواع متعدد و نیز متنوعی طراحی و تولید شده و سپس به منظور استفاده مشتریان روانه بازار می­شوند. در ادامه مطلب به معرفی و بررسی نمونه هایی از یراق آلات استیل خواهیم پرداخت.
  • نمونه هایی از یراق الات استیل
  • پیچ و مهره استیل
این دسته از یراق آلات استیل از لحاظ ساختاری تفاوت چشمگیری با نمونه های آهنی و یا فولادی نداشته و تنها فرق پیچ و مهره استیل با همنوعان آهنی خود، در آلیاژ به کار گرفته شده در آن است. این دسته از یراق آلات استیل در مناطق دارای آب و هوای گرم و مرطوب که فلزات در آن جا دچار زنگ زدگی و خوردگی می­شوند، طرفداران پر و پا قرصی دارند. مقاومت پیچ و مهره های استیل در مقابل خوردگی ناشی از وجود عنصر کروم در آن می­باشد. پیچ های استیل در انواع گوناگونی نظیر پیچ آلن استیل، پیچ استوانه ای استیل، پیچ خودکار استیل و …، دربازار موجود می­باشند.
  • نرده استیل
این گروه از یراق آلات استیل به دلیل کیفیت بالا و زیبایی چشمگیری که دارند، گزینه مناسبی جهت استفاده در مکان های مهم هستند. نرده های استیل از نظر کیفی در چند درجه مختلف تولید شده و به بازار عرضه می­شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. این دسته از یراق آلات استیل در رنگ های مختلف و مدل های گوناگونی موجود بوده و سلیقه و توان مالی همه مشتریان را ارضا می­کنند.
  • محافظ استیل
این دسته از یراق آلات استیل تحت عنوان محافظ به منظور استفاده در نقاط مختلف ساختمان طراحی شده اند. حفاظ های ساخته شده توسط آلیاژ استیل، بسیار مقاوم و با دوام بوده و نمای چشم نوازی را به ساختمان می­بخشند. حفاظ های استیل بدون هیچ گونه جوشکاری و تنها با استفاده از اتصالات استیل، نصب شده و از ورود افراد ناشناس به مکان مورد نظر جلوگیری می­کنند. این دسته از حفاظ ها نیازی به رنگ کاری نداشته و با گذشت زمان دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی­شوند.
  • شیر آلات استیل
شیر آلات استیل گروهی از یراق آلات استیل می­باشند که به موجب تماس با آب لک نشده و به سادگی با یک دستمال تمیز خواهند شد. شیر آلات غیر استیل با گذشت زمان دچار خوردگی شده و سرب موجود در آلیاژ را به آب شرب وارد می­کنند که همین امر زمینه ابتلا به سرطان راتشدید می­کند. اما شیر آلات استیل ضمن مقاومت در مقابل خوردگی، دوام بسیار بالایی نیز دارند.
  • پایه مبل استیل
در اکثر موارد پایه مبل های راحتی را از جنس چوب می­سازند. اما گاهی اوقات طراحان به منظور ایجاد تنوع و نیز زیبایی بخشی، از آلیاژ استیل در ساخت این دسته از یراق آلات استیل استفاده می­کنند. مهم ترین مزایای استیل در ساخت پایه های مبل، مقاومت و زیبایی چشمگیر این آلیاژ می­باشد.
  • دستگیره استیل
دستگیره ها نقطه تمرکز نیروهایی هستند که به منظور گشودن درب از طرف فرد به وسیله وارد می­شود. دستگیره ها از جنس های مختلفی نظیر چوبی و فلزی و نیز استیل و در طرح های گوناگونی همچون دستگیره های مدرن و کلاسیک طراحی و تولید می­شوند. این دسته از یراق آلات استیل بسیار مقاوم و زیبا هستند و گذشت زمان موجب خوردگی و از بین رفتن آن­ها نخواهد شد. اگر یراق آلات استیل انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد