پرکاربردترین ابزارآلات برق خودرو

0

یکی از شرکت های معتبر ایرانی که به عنوان یکی از برترین شرکت ها در زمینه تولید انواع ابزارآلات، از جمله ابزارآلات برق خودرو شناخته می شود، شرکت خوگرپلاس می باشد. این شرکت با بهره گیری از نیروهایی کاردان و با تجربه، سعی در تولید ابزارآلات با کیفیت خوب و در عین حال با قیمت مناسب نموده است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند مورد از پرکاربردترین ابزارآلات برق خودرو آشنا کرده و درباره هرکدام به اختصار توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

 به گزارش دکوکده : ابزارآلات برق خودرو شامل دسته ای از ابزار آلات هستند که برای تست کردن جریان برق انواع اتومبیل ها استفاده می شوند. این نوع ابزار آلات، امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخت قطعات و ابزار آلات، بسیار پیشرفته تر از قبل شده اند و کار برق خودرو، و تست مسیر برقی اتومبیل ها و پیگیری خرابی در این سیستم، بسیار راحت تر از قبل صورت می پذیرد. در خصوص ابزار آلات برق خودرو، دسته ای از ابزار آلات تحت عنوان ابزارآلات تستر یا آزمایش کننده مسیر برقی خودرو وجود دارند که با برنامه ای که روی این ابزار آلات نصب شده است، مسیر برق خودرو را چک کرده و در صورت خراب بودن و یا مشکل داشتن هرقطعه، روی این برنامه مشکل نشان داده خواهد شد و می توان آن قطعه را تعویض و یا تعمیر نمود. شرکت های بسیاری در زمینه تولید ابزارآلات برق خودرو فعالیت خود را در سطح کشور آغاز نموده اند و به فروش این نوع ابزارآلات می پردازند. یکی از شرکت های معتبر ایرانی که به عنوان یکی از برترین شرکت ها در زمینه تولید انواع ابزارآلات، از جمله ابزار آلات برق خودرو شناخته می شود، شرکت خوگرپلاس می باشد. این شرکت با بهره گیری از نیروهایی کاردان و با تجربه، سعی در تولید ابزارآلات با کیفیت خوب و در عین حال با قیمت مناسب نموده است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند مورد از پرکاربرد ترین ابزارآلات برق خودرو آشنا کرده و درباره هرکدام به اختصار توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

پرکاربردترین ابزارآلات برق خودرو

ابزار آلات برق خودرو، شامل دسته ای از ابزار آلات هستند که برای خطاگیری و پی بردن به مشکل سیستم برقی خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این مقاله، شما را با چند مورد از پرکاربردترین این نوع ابزارآلات آشنا می کنیم و در مورد کاربری این ابزار و نحوه استفاده از آن ها توضیحاتی به صورت مختصر ارائه می کنیم.
  • تستر مدار صنعتی: یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزارآلات برق خودرو که دارای کاربرد زیادی در تعمیرگاه ها بوده و از آن جهت تعیین سالم بودن مدار برقی خودرو استفاده می شود، تستر مدار صنعتی خودرو می باشد. این نوع ابزار، دارای نمایشگری از نوع LED  می باشد. همچنین دارای ولت متر برای اندازه گیری اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو سر مدار می باشد. این نوع ابزار، دارای قدرت تشخیص سیلندر معیوب بوده که یکی از مهم ترین کاربرد های این ابزار به شمار می آید. همچنین به عنوان یکی دیگر از مهم ترین کاربرد های این نوع ابزارآلات برق خودرو تستر مدارصنعتی می تواند تعداد دور موتور را بر اساس تعداد جرقه هایی که می زند، محاسبه کند. این نوع ابزار دارای آدابتور فندکی نیز می باشد. آداپتور فندکی وسیله ای است که به کمک آن می توان این نوع ابزار را شارژ نمود.
  • تستر چراغ دار ولتاژ خودرو: از دیگر ابزارآلات برق خودرو که دارای کاربرد ویژه ای در تعمیرگاه های برق خودرو می باشد، تستر های چراغ دار ولتاژ خودرو می باشند. این نوع ابزار، دارای ۸۵ سانتی متر کابل می باشد. بعلاوه تستر چراغ دار ولتاژ خودرو، به عنوان یکی از ابزارآلات برق خودرو پرکاربرد، دارای بدنه فلزی بوده که این بدنه فلزی محکم، از آن دربرابر شکستگی و خرابی محافظت می کند. همچنین قسمت سر این ابزار، از جنس برنج می باشد.
  • دستگاه ولت متر یا مولتی متر: یکی دیگر از تستر هایی که از آن برای بررسی مسیر برقی خودرو، و بطور خاص برای تعیین ولتاژ دو سر باتری از آن استفاده می شود، دستگاه ولت متر یا همان مولتی متر می باشد. این دستگاه، یکی از پرکاربرد ترین دستگاه ها در تعمیرگاه های خودرو ها و آن هایی که به طور تخصصی کار برق خودرو را انجام می دهند، می باشد. معمولا این دستگاه به عنوان دستگاه پایه ای و اساسی برای شروع کار در این حرفه لازم می باشد. این دستگاه توسط بسیاری از شرکت ها در سراسر ایران، که کار تولید ابزار آلات برق خودرو را انجام می دهند، طراحی و تولید شده و به فروش می رسد. یکی از این شرکت های برتر ایرانی، شرکت خوگرپلاس است که در زمینه تولید انواع ابزارآلات برق خودرو، از قبیل مولتی متر سرآمد شرکت های ایرانی می باشد.
میزان ولتاژ دوسر باتری بایستی در حالت خاموش بین ۱۲.۶ تا ۱۲.۸ باشد. این میزان توسط دستگاه مولتی متر اندازه گیری می شود. به این طریق که دو سیم دستگاه را به دوسر مثبت و منفی باتری ماشین اتصال می دهیم و به این طریق، میزان ولتاژ دوسر باتری نشان داده خواهد شد. اگر میزان ولتاژ دوسر باتری تقریبا پایین تر از ۱۲ باشد، به این معنی است که باتری خودرو شما کم بوده و در حال تخلیه و خالی شدن است.

کلام آخر

در این مقاله، سعی شد تا شما را با چند مورد از پرکاربردترین ابزارآلات برق خودرو آشنا کرده و در مورد کاربری آن ها و مزایای استفاده از آن ها توضیحاتی را ارائه دهیم. امیدواریم این مقاله مورد رضایت شما قرار گرفته باشد. اگر ابزارآلات برق خودرو انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد