لبه چسبان نیمه صنعتی پایون

0
لبه چسبان نیمه صنعتی پایون وظیفه زیبایی و ظرافت بیشتر تولیدات صنایع چوبی را بر عهده دارند. زمانی که قطعه چوبی برش می خورد، بدون وجود روکش ظاهر چندان زیبایی ندارد و کمتر کسی حاضر به خرید آن است.

لبه چسبان نیمه صنعتی پایون

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : درحالی که دستگاه های لبه چسبان، با پوشاندن لبه قطعات چوبی توسط نوارها، ظرافت و زیبایی بیشتری به محصول می دهند، علاوه بر این استحکام و مقاومت محصولات چوبی نیز با وجود روکش بیشتر خواهد شد. دستگاه های لبه چسبان با تنوع بسیاری در بازار وجود دارند که شما با توجه به نیاز خود می توانید متناسب ترین آن را تهیه کنید. دستگاه لبه چسبان نیمه صنعتی پایون یکی از این نمونه ها است. دستگاه های پایون که چندین سال سابقه حضور در بازار را دارند از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و در نهایت دقت و سرعت وظیفه خود را انجام می دهند. در ادامه با دستگاه های لبه چسبان نیمه صنعتی بیشتر آشنا شده و ویژگی های آن ها را می شناسیم. اگر قصد خرید یکی از لبه چسبان های پایون را دارید با ما همراه شوید. در گذشته که دستگاه های لبه چسبان رونق نیافته بودند، معمولا نیروی انسانی بعد از تولید قطعات چوبی آن را با لبه های پشت چسب دار می پوشاند. این کار زمان زیادی می برد و هزینه اضافی داشت، راندمان کار نیز بسیار پایین بود. با توسعه ماشین آلات صنایع چوب مشکلات این صنعت برطرف شد. امروزه صنایع PVC و MDF با حضور ماشین آلات متنوع در این زمینه بهترین خروجی ها را از محصولات خود می گیرند. دستگاه لبه چسبان نیمه صنعتی که با نام لبه چسبان کارگاهی نیز شناخته می شود، وظیفه چسباندن نوار ها به لبه قطعات چوبی و ایجاد ظرافت و زیبایی بیشتر را بر عهده دارد. لبه چسبان نیمه صنعتی پایون از قطعات مختلفی تشکیل شده که پوشاندن لبه قطعات چوبی را در سریع ترین حالت ممکن انجام می دهد. در ادامه با قطعات این دستگاه و نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

دستگاه لبه چسبان نیمه صنعتی چگونه کار می کند؟

لبه چسبان های صنعتی یا کارگاهی دارای چند ایستگاه هستند. در هر یک از ایستگاه ها کار متفاوتی روی قطعه چوبی انجام شده و در نهایت محصول آماده و روکش دار شده تحویل می گردد. به طور کلی زمانی که قطعه کار را وارد دستگاه می کنید، لبه های قطعه چسب کاری شده و نوار توسط ابزار داخل دستگاه لبه چسبان طی فرآیندی به لبه کار می چسبد. درنهایت قطعه فرزکاری و پولیش شده از دستگاه خارج می شود.

ایستگاه های لبه چسبان نیمه صنعتی

دستگاه های لبه چسبان نیمه صنعتی پایون معمولا ۳ ایستگاه دارند. در ایستگاه اول قطعه چوبی چسب کاری می شود. در واقع لبه قطعات آغشته به چسب شده و برای چسباندن نوار روی آن آماده می شود. در ادامه نوار PVC روی قطعه چسبانده شده و قطعه وارد ایستگاه بعدی می شود. در این مرحله چند غلتک فشار که مجهز به سیلندر پنومایتیک هستند، استحکام نوار را روی لبه قطعه بیشتر می کنند. فشار ناشی از این غلتک ها باعث می شود نوار PVC به خوبی روی قطعه ثابت شود. سپس قطعه وارد ایستگاه بعدی می شود. این ایستگاه که آخرین مرحله است، ایستگاه سر و ته زن است. در این مرحله قسمت های اضافی نوار روی قطعه چوب از ابتدا و انتهای کار زده می شود. علاوه بر این فرزکاری نیز روی قطعه انجام می پذیرد. فرزکاری موجب می شود لبه های گرفته شده یکسان و یکنواخت شوند. به طور کلی می توان گفت هرچه تعداد ایستگاه های دستگاه لبه چسبان بیشتر باشد، نتیجه خروجی کیفیت بالاتری خواهد داشت چرا که دستگاه با دقت بیشتری کار می کند.

لبه چسبان نیمه صنعتی پایون برای چه کاری مناسب است؟

دستگاه های لبه چسبان در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار دیده می شوند. مدل های اتوماتیک این دستگاه ابعاد های غول آسایی داشته و برای استفاده در کارگاه های کوچک مناسب نیستند. با این حال نمونه های نیمه اتوماتیک برای استفاده های نیمه صنعتی و کارگاهی گزینه بهتری هستند. در این دستگاه ها بیشتر تنظیمات به صورت دستی انجام می شود و جوابگوی حجم کاری کارگاه ها است. لبه چسبان نیمه صنعتی پایون نیز، از نمونه های کوچک و کم جای دستگاه های لبه چسبان است که نیازهای کارگاهی را برطرف می کند. در نتیجه دستگاه های لبه چسبان با ایجاد تحول در صنعت چوب و محصولات چوبی، انجام بسیاری از کارها را آسان تر کرده اند. پوشاندن لبه قطعات چوبی که در نگاه اول زشت و زمخت به نظر می رسند، وظیفه اصلی این دستگاه ها است. برای خرید دستگاه های لبه چسبان می توانید به سایت خوگر پلاس مراجعه کرده و با توجه به هدف و نیاز خود آن را خریداری کنید. نمونه های نیمه صنعتی و کارگاهی دستگاه های لبه چسبان عموما نیمه اتوماتیک بوده و فضای کوچکی را در کارگاه اشغال می کنند. دستگاه لبه چسبان نیمه صنعتی پایون نیز که محصول کشور چین است، از توان و قدرت موتور مناسبی برخوردار بوده و شما را در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد. اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد