قیمت لبه چسبان ام دی اف

0
دستگاه لبه چسبان یکی از جدیدترین تکنولوژی هایی است که صنایع چوب را تحت تاثیر قرار داده است. در گذشته کارکنان به صورت دستی و در طولانی مدت موفق به چسباندن لبه های مقاوم به حاشیه ام دی اف می کردند. ورود دستگاه ها و تجهیزات لبه چسبان به صنایع چوب خدمت بزرگی محسوب می شود. با توجه به قیمت لبه چسبان ام دی اف، خریداری این محصولات به فاکتورهای زیادی وابسته است.

قیمت لبه چسبان ام دی اف

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : دستگاه لبه چسبان یکی از جدیدترین تکنولوژی هایی است که صنایع چوب را تحت تاثیر قرار داده است. در گذشته کارکنان به صورت دستی و در طولانی مدت موفق به چسباندن لبه های مقاوم به حاشیه ام دی اف می کردند. ورود دستگاه ها و تجهیزات لبه چسبان به صنایع چوب خدمت بزرگی محسوب می شود. با توجه به قیمت لبه چسبان ام دی اف، خریداری این محصولات به فاکتورهای زیادی وابسته است. تنها شرکت ها و کارخانه هایی قادر به استفاده از دستگاه لبه چسبان هستند که خریداری دستگاه توجیه اقتصادی داشته باشد. در طول مقاله پیش رو قصد داریم عواملی را که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در قیمت لبه چسبان موثر هستند را بررسی کنیم.

چه عواملی در تعیین قیمت لبه چسبان ام دی اف موثر است؟

هنگام خرید دستگاه و تجهیزات مرتبط با چسباندن لبه های ام دی اف فاکتورهای زیادی مورد توجه قرار می گیرد. از آن جایی که تولید تجهیزات در این حوزه طبق استاندارد هایی انجام می شود؛ معمولاً افراد به مواردی همچون عوامل زیر توجه می کنند:
  • کیفیت چسباندن لبه ها
  • ابعاد دستگاه
  • سرعت کار تجهیزات
  • نوع برق مصرفی سیستم
  • برند، شرکت و کشور سازنده
در ادامه مقاله قصد داریم که هر یک از این عوامل را به صورت تخصصی بررسی کنیم و شما را هنگام خرید تجهیزات در این حوزه راهنمایی کنیم.

کیفیت چسباندن لبه های ام دی اف تا چه اندازه اهمیت دارد؟

لبه هایی که در حاشیه ام دی اف و سایر فراورده های چوبی چسبیده می شوند؛ جهت افزایش مقاومت و حفظ ظاهر و زیبایی نهایی محصول به کار می روند. کیفیت دستگاه لبه چسبان در کاربرد لبه ها بسیار موثر است. اگر دستگاه به اندازه کافی با کیفیت نباشد؛ امکان آماده سازی و چسباندن لبه ها به صورت مناسب و بی عیب و نقص را ندارد. در نتیجه بسیاری از شرکت های تولید کننده انواع ام دی اف ها ترجیح می دهند که از بهترین کیفیت های دستگاه لبه چسبان استفاده کنند. از طرفی کیفیت چسب هایی که در دستگاه ریخته می شوند نیز به صورت غیر مستقیم در کیفیت کلی تجهیزات موثر است. از آنجایی که فراورده های چوبی مخصوصاً ام دی اف ها در معرض تماشا قرار می گیرند؛ ظاهر آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است! بهره مندی از بهترین دستگاه ها با کیفیت مطلوب، در نهایت به یک ظاهر ایده آل در انواع محصولات ام دی اف مانند کابینت، کمد، سرویس خواب، مبلمان وغیره منجر می شود.

تاثیر نوع و ابعاد دستگاه در قیمت لبه چسبان

با توجه به ابعاد مختلف انواع فراورده های چوبی، ابعاد متنوعی از دستگاه ها و تجهیزات لبه چسبان تولید و روانه بازار شده است. عملیات چسب زدن نوارهای لبه به ام دی اف ها دارای مراحل مختلفی است که معمولاً در کارخانه آن ها را ایستگاه می نامند. هر یک از ایستگاه ها دارای تجهیزات خاصی هستند که بسته به نیازهای هر شرکت یا کارخانه خریداری می شود. از طرفی نوارهایی که به عنوان لبه به حاشیه فراورده های چسبیده می شود نیز دارای ضخامت های متنوعی همچون نمونه های رایج ۰.۴، ۱، ۲ و ۳ میلیمتری هستند. با در نظر گرفتن این نکات، گفتنی است که نوع دستگاهی که در هر مرحله استفاده می شود و ابعاد و کارایی های آن، قیمت لبه چسبان ام دی اف کاملاً متنوع است. در نتیجه هر کارخانه با توجه به خطوط تولید و نیازهایی که دارد؛ انواع و ابعاد مورد استفاده خود را خریداری می کند. خرید تجهیزات چسباندن نوارهای لبه باید برای کارخانه توجیه اقتصادی داشته باشد. در غیر این صورت کارهای خود را برون سپاری می کنند و از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری می شود!

سرعت چسباندن دستگاه؛ عاملی تعیین کننده در قیمت لبه چسبان ام دی اف

دستگاه ها و تجهیزاتی که در این حوزه به کار گرفته می شوند؛ دارای تنوع مناسبی هستند. در نتیجه شرکت ها دستگاه هایی را با سرعت مورد نیاز خود تهیه می کنند. سرعت چسباندن نوارهای لبه در دستگاه نشان دهنده کیفیت کلی سیستم است. معمولاً هر دستگاه بازه حداقل و حداکثر سرعت خود را مشخص می کند و کاربران با توجه به خواسته های خود و بر اساس منتشر شده خرید خود را انجام می دهند. طبعاً اگر حیطه کاری و استفاده های شما به اندازه ای است که نیازی به بهره مندی از سرعت های بیشتر ندارید؛ نیازی به خرید دستگاه هایی با قدرت و توان بیشتر ندارید! زیرا قیمت لبه چسبان ام دی اف قدرتمندتر بیشتر از سایر نمونه ها است و اگر نیازی به سرعت مورد نظر نباشد؛ خرید شما معقول و حرفه ای نخواهد بود!

اهمیت برند و شرکت سازنده

برند و شرکت سازنده همواره در تعیین کیفیت و در نتیجه قیمت دستگاه موثر است. هر برند دارای یک کیفیت تعیین شده است که نماینده کیفیت نهایی دستگاه و تجهیزات آن است. در این‌جا قصد معرفی برند خاصی را نداریم، اما باید بدانید که برندها و شرکت های معتبر و حرفه ای دارای قیمت های به مراتب بیشتری هستند. اگرچه قیمت لبه چسبان ام دی اف برندهای معتبر بیشتر است؛ اما خرید چنین محصولاتی گران‌قیمتی توجیه اقتصادی مناسبی برای کاربران دارد. برخی از دستگاه ها به اندازه ای با کیفیت و کارامد هستند که علاوه بر ام دی اف، امکان چسباندن نوارهای لبه در انواع فراورده های چوبی را دارند. از طرفی نتیجه نهایی کار تجهیزات به گونه ای است که رضایت خطوط تولید را در بر دارد. بنابراین هنگام خرید دستگاه توجه داشته باشید که برندهای معتبر قیمت های بیشتری را شامل می شوند.

نوع برق مصرفی چگونه در قیمت موثر است؟

نوع برق مصرف شده توسط دستگاه و تجهیزات لبه چسبان در قیمت آن موثر است. بدیهی است که تجهیزاتی که هزینه های مصرف انرژی کمتری داشته باشند؛ بهینه به حساب می آیند و دارای قیمت های بیشتری هستند. در واقع بسیاری از کارخانجاتی که از خریداران این شرکت ها هستند؛ ترجیح می دهند که از دستگاه هایی با مصرف کمتر خریداری کنند. برق مصرفی دستگاه ها عمدتاً به صورت تک فاز یا سه فاز است و برخی سیستم ها از قابلیت های پیش گرم کن نیز استفاده می کنند. بنابراین برق و انرژی بیشتری مصرف می کنند. توجه داشته باشید که هرچه برق مصرفی بیشتر باشد؛ دستگاه دارای قیمت پایین تری خواهد بود! حالا با در دست داشتن اطلاعاتی که توضیح دادیم؛ خریدی متناسب با نیازهای خود خواهید داشت و از اتلاف سرمایه تا اندازه ای جلوگیری خواهد شد! اگر لبه چسبان ام دی اف انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد