صفحه کابینت چوب

0

صفحه کابینت چوب

یکی از انواع صفحه کابینت ها، صفحه کابینت چوب است. به طوری که این صفحات با استفاده از چوب، قطعه های چوب، فرآورده های چوبی و… ساخته می شوند. به همین جهت صفحه کابینت چوب می تواند انواع مختلفی از جمله روستیک، فینگرجوینت، ام دی اف طرح چوب، چوب و رزین و… داشته باشد.

به گزارش دکوکده : از جمله بخش های مهم در دکوراسیون آشپزخانه، صفحه کابینت ها هستند. این محصولات براساس چگونگی استفاده و سلیقه افراد در انواع جنس ها، طرح ها، رنگ ها، ابعاد ساخته می شوند. به طوری که هر فرد متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل خود می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند.

یکی از انواع صفحه کابینت ها، صفحه کابینت چوب است. به طوری که این صفحات با استفاده از چوب، قطعه های چوب، فرآورده های چوبی و… ساخته می شوند. به همین جهت صفحه کابینت چوب می تواند انواع مختلفی از جمله روستیک، فینگرجوینت، ام دی اف طرح چوب، چوب و رزین و… داشته باشد.

در ادامه به توضیح هر یک از این انواع می پردازیم و شما ضمن آشنایی با انواع صفحه های چوبی می توانید یکی از بهترین صفحات کابینت با بالاترین کیفیت و مقاومت را تهیه کنید.

صفحه کابینت روستیک

این نوع از صفحه کابینت به شکلی است که با استفاده از یک قطعه یک دست و یک پارچه چوب طبیعی ساخته می شود. به همین جهت استفاده و کاربرد آن در دکوراسیون منازل و آشپزخانه به صورتی خاص است. این نوع از صفحه کابینت به دلیل استفاده از قطعه چوبی طبیعی قیمت زیادی داشته و در عین حال بسیار زیبا و روح بخش است.

صفحه کابینت فینگر جوینت

یکی از صفحه کابینت های چوبی، فینگر جوینت ها هستند. این نوع از صفحات با استفاده از قطعات چوب تولید می شوند. به شکلی که این قطعات به صورت نر و ماده به یکدیگر متصل می شود و یک قطعه چوب بزرگ را تشکیل می دهد.

این نوع از صفحه کابینت چوب جهت استفاده در دکوراسیون و میزها بسیار مناسب هستند. زیرا این صفحات را می توان در ابعاد مختلف و تعداد زیاد تولید کرد.

ترکیب چوب و رزین

دسته ای از صفحات کابینت چوبی به شکلی هستند که با ترکیب چوب و رزین ساخته می شوند. این نوع از صفحات نسبت به دیگر صفحات چوبی دارای مقاومت بیشتری هستند. زیرا رزین ترکیب شده با چوب مقاومت صفحه را افزایش می دهد.

به همین دلیل از این صفحات در مصارف مختلف همچون میزهای کنفرانس، میز ادارات و… می توان استفاده کرد.

صفحات کابینت ام دی اف

یکی از صفحه کابینت های چوبی، صفحه های ام دی اف هستند. این صفحات با استفاده از یکی از فرآورده های چوبی که ام دی اف است، تولید می شوند. تفاوت این نوع از صفحات به دیگر صفحه های چوبی در روکش آن ها است.

در واقع اکثر صفحه کابینت های ام دی اف دارای روکش هستند. از معروف ترین صفحه کابینت های ام دی اف، مدل طرح چوب آن ها است. زیرا این صفحه کابینت ها بسیار مشابه چوب هستند و در عین حال مزیت ها و قابلیت های ام دی اف را دارند. همچنین که قیمت مناسبی نسبت به چوب دارند.

مزایای صفحه کابینت چوب

صفحه کابینت های چوبی از قدیمی ترین صفحه کابینت ها هستند. این صفحات نسبت به بسیاری از صفحات کابینت همچون صفحات فلزی، پلاستیکی و… دارای قابلیت ها و مزایایی هستند که باعث می شود هنوز نیز طرفداران خاص خود را داشته باشند.

ضد زنگ

یکی از مشکلات بزرگ صفحات فلزی این است که در صورتی در شرایط رطوبتی واقع شوند، دچار زنگ زدگی می شوند و ظاهر زشتی پیدا می کنند. جهت جلوگیری از بروز چنین مسئله ای افراد می توانند از صفحه کابینت چوبی استفاده کنند.

زیرا این صفحات به دلیل جنس چوبی خود دچار هیچگونه زنگ زدگی نمی شوند. همچنین در بسیاری موارد بسیار در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند. زیرا در تولید آن ها از رزین و چسب استفاده می شود.

عدم بروز فرورفتگی و خش

همانطور که می دانید صفحات کابینت فلزی ممکن است در اثر هرگونه ضربه و حمل وسایل سنگین دچار فرورفتگی و خش شوند. اما صفحه کابینت های چوبی بر خلاف صفحات فلزی بسیار در برابر ضربه مقاوم هستند و دچار هیچ گونه فرورفتگی و آسیب نمی شوند.

بلکه قابلیت تحمل وسایل سنگین را نیز دارند و در اثر ضربات و آسیب ها هیچگونه خط و خشی روی آن ها ایجاد نمی شود.

قابل تمیزکاری

یکی از مهم ترین مسائل در رابطه با صفحات کابینت چگونگی تمیزکاری این صفحات است. زیرا محیط آشپزخانه به دلیل آشپزی و اموری از این قبیل بسیار کثیف می شود. به همین جهت صفحه کابینت شما باید قابلیت تمیز کاری داشته باشد.

صفحات چوبی یکی از صفحاتی هستند که قابلیت تمیزکاری دارند. به طوری که با استفاده از دستمالی نم دار می توانید به راحتی سطح این صفحات را تمیز کنید. اما توجه کنید که از مواد شوینده شیمیایی و آسیب زا استفاده نکنید.

تفاوت قیمت در صفحات چوبی

اگر قصد تهیه و استفاده از صفحه کابینت چوب را دارید، باید بدانید که این صفحات علاوه بر تنوع در قابلیت ها دارای تفاوت های زیادی در قیمت نیز هستند. به طوری که هر اندازه در صفحه ای از چوب بیشتر استفاده شده باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.

به همین جهت صفحات چوب طبیعی، ترکیب چوب و رزین و فینگرجوینت ها دارای قیمت بیشتری نسبت به صفحات ام دی اف هستند. به همین جهت با خرید و استفاده از صفحات ام دی اف خصوصاً ام دی اف طرح چوب می توانید ضمن پرداخت هزینه ای کمتر از مزایای ام دی اف نیز برخوردار شوید.

اگر صفحه کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد