صفحه کابینت چیست؟

0

صفحه کابینت چیست؟

صفحه کابینت چیست؟ صفحه کابینت یکی از لوازم موجود در دکوراسیون آشپزخانه است که روی کابینت ها قرار می گیرد. وجود این صفحات از بروز آسیب و مشکل در کابینت ها جلوگیری کرده و می توان روی آن ها وسایل و لوازم آشپزخانه را نیز قرار داد. به گزارش دکوکده : صفحه کابینت یکی از لوازم موجود در دکوراسیون آشپزخانه است که روی کابینت ها قرار می گیرد. وجود این صفحات از بروز آسیب و مشکل در کابینت ها جلوگیری کرده و می توان روی آن ها وسایل و لوازم آشپزخانه را نیز قرار داد. همچنین از این صفحات با توجه به چگونگی آن ها در موارد دیگری همچون میز کنفرانس، دکوراسیون منزل و ادارات، میز ناهارخوری و… می توان استفاده کرد. صفحات کابینت به صورتی هستند که با توجه به چگونگی کاربرد و سلیقه افراد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به طوری که صفحات کابینت براساس جنس، رنگ، طرح، ابعاد و… به دسته های مختلفی تقسیم شده و بر این اساس در موارد مختلفی مورد استفاده واقع می شوند. در ادامه شما را با دسته های مختلف صفحات کابینت آشنا می کنیم.

انواع صفحات کابینت براساس جنس

صفحه کابینت چیست؟ صفحات کابینت به صورتی هستند که می توان آن ها را با استفاده از چوب، فلز، پلاستیک، بتن، سرامیک، سنگ و… تولید کرد. همچنین صفحات تولید شده از این جنس ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند. به طوری که صفحات چوبی دارای مدل هایی همچون فینگرجوینت، صفحه چوبی طبیعی و… است. صفحات فلزی نیز به انواع صفحات استیل و روی تقسیم می شود. این تقسیم بندی ها براساس کیفیت و مزایای مواد اولیه صفحات انجام می شود. به طوری که هر یک از مدل های صفحات کابینت در اموری خاص استفاده می شود.

انواع صفحات کابینت براساس ابعاد

از آنجایی که از صفحات کابینت در امور مختلف استفاده می شود، باید این صفحات دارای ابعاد متنوعی باشند. به طوری که هر فرد متناسب با نیاز و سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کند. به همین جهت صفحات کابینت براساس ابعاد به انواع مختلفی همچون پنج سانتی، هفت سانتی، سه سانتی و… تقسیم می شوند. در مواردی این صفحات براساس تفاوت در ابعاد دارای جنس متفاوتی نیز هستند. به عنوان مثال صفحه پنج سانتی که یکی از ابعاد معروف صفحات کابینت است، دارای دو نوع مات و براق نیز هست.

موارد قابل توجه در خرید صفحات کابینت

زمانی که جهت دکوراسیون آشپزخانه، منزل یا اداره خود به خرید صفحه کابینت می پردازید، باید به نکات مهمی در رابطه با این صفحات توجه کنید. به همین جهت در ادامه به بیان برخی از این نکات می پردازیم.
  • با توجه به اینکه صفحات کابینت دارای انواع مختلفی هستند، باید براساس چگونگی کاربرد و سلیقه خود در زمان خرید به جنس، رنگ، ابعاد، طرح و… صفحه مورد نظر بسیار توجه کنید.
  • از آنجایی که استحکام یک صفحه در استفاده از آن بسیار تاثیرگذار است، شما باید هنگام خرید آن با توجه به چگونگی کاربری، صفحه کابینتی مستحکم در برابر تحمل وزن زیاد را انتخاب کنید. در غیر این صورت پس از مدتی کوتاه مجبور می شوید، مجددا صفحه ای جدید را خریداری کنید.
  • اگر برای آشپزخانه خود صفحه کابینت می خرید، باید بدانید صفحات کابینتی وجود دارد که ضد آب هستند. بنابراین بخاطر وجود آب و رطوبت زیاد در آشپزخانه باید صفحه ای ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت را تهیه کنید.
  • اگر از جمله افرادی هستید که مداوم صفحه خود را تمیز می کنید، باید صفحه ای را بخرید که با استفاده از مواد شوینده بتوانید به راحتی آن را تمیز کنید. به طوری که صفحه شما هنگام تمیزکاری دچار آسیب و مشکل نشود.
  • اگر تولید کننده ای هستید که محصولات خود را با استفاده از صفحات کابینت تولید می کنید، باید صفحه کابینتی را بخرید که بتوانید مدت زمان طولانی آن را در انبار نگهداری کنید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت صفحات کابینت

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد در رابطه با خرید صفحات کابینت قیمت این محصولات است. همانطور که می دانید قیمت هر محصولی تحت تاثیر مواردی خاص است که با افزایش و کاهش آن ها، قیمت محصول مورد نظر نیز بالا و پایین می شود. به همین جهت در اینجا موارد تاثیرگذار در قیمت صفحات کابینت را برای شما شرح می دهیم که در زمان خرید با در نظرگرفتن آن ها بتوانید بهترین صفحه را تهیه کنید.
  • از آنجایی که جنس یک صفحه، ضامن مقاومت و طول عمر آن صفحه است، می توان گفت در قیمت آن بسیار تاثیر دارد. به طوری صفحات چوبی نسبت به ام دی اف ها گران تر هستند یا صفحات روکش دار به دلیل هزینه روکش نسبت به دیگر صفحات دارای قیمت بیشتری هستند.
  • خاصیت ضد آب یا مقاومت در برابر رطوبت و حرارت از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت است. به طوری که صفحات ضد آب با توجه به مواد به کار رفته در آن ها و روش تولید خاصی که دارند، گران تر هستند.
  • ابعاد یک صفحه می تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت آن باشد. به همین جهت هر مقدار که صفحه مورد نظر شما بزرگتر باشد، مبلغ بیشتری جهت خرید آن باید پرداخت کنید.
در پایان توجه داشته باشید که موارد افزایش دهنده قیمت صفحات کابینت در واقع کیفیت بالای آن صفحه را ضمانت می کنند. بنابراین شما نباید از پرداخت هزینه زیاد نگران باشید، زیرا در مقابل بهترین صفحه با بالاترین سطح کیفی و مقاومت را دریافت می کنید. اگر صفحه کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد