یراق الات درب کشویی

0

درب کشویی

به گزارش دکوکده : یراق الات درب کشویی یکی از جذاب ترین و محبوب ترین  مدل های درب، که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است، درب کشویی می­باشد. سازندگان یراق آلات درب کشویی ساخت ریل های مورد استفاده در طراحی این گونه درب ها را از روی درب های کشویی که در زمان های قدیم مورد استفاده مردم قرار می­گرفت، الهام گرفته اند. کشویی بودن این گونه از درب ها موجب کاربردی تر شدن آن ها، اشغال فضای بسیار کم در منازل و مکان هایی که فضای چندان زیادی در دسترس نیست، جذابیت زیاد و نیز زیبایی محل مورد استفاده می­گردند. همه ما به خوبی آگاهیم که برخی درب های استفاده شده در معماری ساختمان های امروزی حتی برای باز و بسته شدن به فضای بسیار زیادی احتیاج دارند. اما درب کشویی بدون چرخش بوده و با حرکت در امتداد دیوار، باز و بسته می­شود. چنین درب هایی به دلیل بهره مندی از این ویژگی ها، در میان افرادی که منزل کوچکی دارند، بسیار محبوب شده اند. درب های کشویی جایگزین بسیار مناسبی برای درب های لولایی در فضاهای کوچک بوده و این ویژگی را دارند که به منظور جا به جایی آن ها، نیروی زیادی لازم نیست. همین امر سبب شده تا افرادی که امکان حرکت ندارند و یا به دشواری حرکت می­کنند، استفاده از این گونه درب های سبک وکشویی را به درب های سنگین و لولایی ترجیح دهند. درب های کشویی انواع گوناگونی دارند که از جمله آن ها می­توان به درب کشویی اسپایدری، درب ریلی فکی، درب آکاردئونی و درب طرح اتوماتیک اشاره کرد. گاهی درب های کشویی را از جنس چوب می­سازند که در این گونه موارد می­توان از جنس و بافت های متنوع چوب استفاده نمود.ی

یراق الات درب کشویی

یراق آلات درب های کشویی، یراق آلاتی هستند که به منظور ساخت و تکمیل درب های کشویی مورد استفاده قرار می­گیرند. یراق آلات درب های کشویی انواع متعدد و مختلفی دارند که در ادامه به معرفی و بررسی چند مورد از آن ها، خواهیم پرداخت:
  • نمونه هایی از یراق آلات درب شویی
  • ریل
این دسته از یراق آلات درب های کشویی، فرمانده این گونه از درب ها بوده و در فوقانی ترین قسمت دیوار نصب می­شوند. صفحات اصلی درب با به کارگیری گیره های مخصوصی به ریل های فلزی مستقر شده در دیوار،  وصل و رگلاژ می­گردند. این دسته از درب های کشویی که تحت عنوان پارتیشن نیز شناخته می­شوند، در ورودی های سالن پذیرایی، نشیمن ها و یا بخش هایی از منزل که به پارتیشنی با قابلیت تحرک نیازمندند، مورد استفاده قرار می­گیرند.
  • اسپانیولت
از جمله کاربردی ترین و پر اهمیت ترین یراق آلات درب کشویی، قطعه ای تحت عنوان اسپانیولت است. این قطعه که از قسمت چرخ دنده تولید می­شود، اگر با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت ساخته نشود، عمر مفید زیادی نخواهد داشت. به کار گیری مواد اولیه نا مرغوب که کیفیت پائینی دارند، زمینه هرز شدن پیچ ها و نیز شکستن دستگیره درب را تشدید می­کنند و همین امر کارایی درب را به حداقل می­رساند. این گروه از یراق آلات درب کشویی، بر اساس ارتفاع لنگه ریلی درب کشویی، دسته بندی می­شوند.
  • غلطک کشویی قابل تنظیم
غلطک های کشویی قابل تنظیم، از جمله پر اهمیت ترین یراق آلات درب کشویی هستند که با توجه به تحمل وزن، جنس غلطک و تعداد غلطک های مورد استفاده، در دسته بندی های گوناگونی قرار می­گیرند. گونه ای از غلطک های کشویی موجود در بازار قابلیت تحمل وزن تا سقف ۴۰ کیلوگرم و گروهی دیگر توانایی تحمل وزن تا سقف ۶۰ کیلوگرم را دارا هستند. غلطک ها در دو نوع برنجی و پلاستیکی موجود بوده و دو گونه تک چرخ و جفت چرخ دارند.
  • قطعه مرکزی
یکی از کاربردی ترین یراق الات درب کشویی موجود در بازار، قطعه مرکزی است. این قطعه وظیفه ثابت نگه داشتن لنگه ریلی درب را به هنگام بسته شدن درب کشویی بر عهده دارند.
  • دستگیره
دستگیره ها دسته ای از یراق آلات درب کشویی دارای دو نوع تک حالته و دو حالته هستند. دستگیره های مخفی موجود در بازار، نوع دیگری از دستگیره های مورد استفاده در درب های کشویی می­باشند که در داخل پروفیل جایگذاری شده و هیچ گونه بر آمدگی ایجاد نمی­کنند.
  • شیشه
شیشه های معمولی یا همان شیشه های تخت، نخستین شیشه های عرضه شده به بازار می­باشند. امروزه کارخانه های بسیار زیادی به تولید شیشه با استفاده از روش فلوت روی آورده اند. شیشه های تولید شده با به کارگیری روش فلوت، دارای ضخامت همسانی بوده و شیشه های تولیدی به این روش، می­توانند پس از انجام مراحل برش کاری در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند. شیشه های تخت، گروهی از یراق آلات درب کشویی هستند که در حین شکست به قطعات کوچکتری با لبه های برنده تبدیل می­گردند. شیشه های تخت در دو گونه رنگی و شفاف در بازار موجود هستند. درجه شفافیت این دسته از یراق آلات درب کشویی که در ساخت آینه، شیشه سکوریت، شیشه لمینت و انواع دیگر شیشه مورد استفاده قرار می­گیرند، قابل تنظیم و کنترل است.
  • فریم درب کشویی
فریم درب کشویی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین یراق آلات درب کشویی می­باشد که تاثیر بسیار زیادی در نمای داخلی و خارجی ساختمان دارد. فریم، چهارچوبی است که محدوده درب کشویی را بر روی دیوار مشخص می­سازد. این گروه از یراق آلات درب کشویی، قاب هایی هستند که پس از ساخت، بدون خمیگی و پیچیدگی در داخل دیوار استقرار می­یابند. اگر یراق الات درب کشویی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد