قیمت ام دی اف روکش دار

0

قیمت ام دی اف روکش دار

به گزارش دکوکده : قیمت ام دی اف روکش دار امروزه کاربرد و محبوبیت ام دی اف های روکش دار به اندازه ای شده که می توان گفت ام دی اف های خام کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا جهت مقاوم شدن و ایجاد طرح و رنگ های مختلف ام دی اف ها را روکش دار می کنند. ملامین، هایگلاس و HPL از جمله روکش هایی هستند که پرکاربرد بوده و از انواع پر فروش ام دی اف های روکش دار هستند.

قیمت ام دی اف روکش دار بسته به اینکه از چه نوع روکش هایی در تهیه آن استفاده می شود، متفاوت خواهد بود. همچنین یک یا دو رو بودن روکش ها نیز باعث می شود که قیمت ام دی اف ها متغیر باشند. به طور کلی قیمت ام دی اف هایی که دارای روکش هستند نسبت به سایر ام دی اف ها کمی بیشتر است. بنابراین اگر کاری که می خواهید با این ام دی اف ها انجام دهید واقعا نیاز به روکش و ظاهری زیبا دارد از انواع روکش دار استفاده کنید.

اطلاع از قیمت ام دی اف ها

راه های زیادی وجود دارد که می توانید از آخرین قیمت ام دی اف ها مطلع شوید. یکی از این روش ها مراجعه به فروشگاه ها و مغازه های عرضه کننده این نوع محصولات است که البته روشی زمان بر خواهد بود و هزینه تردد را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

فروشگاه های اینترنتی زیادی نیز در حال فعالیت در این حوزه هستند که می توانند مرجع مناسب و معتبری جهت اطلاع از آخرین قیمت های موجود در بازار باشند. البته توجه داشته باشید که ممکن است این سایت ها دارای قیمت هایی پایین تر باشند. زیرا در مواردی این سایت ها می توانند تخفیف های قابل ملاحظه ای را از کارخانه های تولید کننده دریافت نموده و قیمت های مناسب تری را جهت فروش بیشتر ارائه دهند.

عوامل موثر در تعیین قیمت ام دی اف

همانطور که می دانید ام دی اف ها دارای تنوع بالایی بوده که هر یک از انواع آن ها دارای قیمت های متفاوتی هستند. این قیمت ها تحت تاثیر عوامل مختلفی بالا یا پایین می شوند که در ادامه برخی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عوامل را مورد بررسی قرار می دهیم.

وزن و ابعاد

ام دی اف ها دارای ابعاد مختلفی بوده و وزن های متفاوتی دارند. بدیهی است که تفاوت در ابعاد باعث تغییرات قیمتی خواهد شد. قیمت ام دی اف روکش داری که دارای ابعاد به مراتب بیشتری است، بالاتر از سایر محصولات با ابعاد کمتر خواهد بود.

ضخامت و درجه کیفیت

به علت خواسته ها و نیازهای مختلف مصرف کنندگان، ضخامت های متنوعی از ام دی اف ها وجود دارد. از کمترین ضخامت های موجود جهت موارد تزیینی و استفاده در صنایع دستی استفاده می شود. ضخیم ترین نمونه های ام دی اف نیز جهت ساخت محصولاتی که نیاز به استحکام بالا دارند همچون صفحات کابینت، استفاده می شود. هرچه ضخامت محصول بیشتر باشد قیمت آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

کیفیت ام دی اف تولیدی نیز در قیمت بی تاثیر نیست. خریداران که درواقع تولیدکنندگان لوازم چوبی و خانگی هستند، با تجاربی که در زمینه خرید و فروش ام دی اف ها دارند می توانند شرکت هایی که کیفیت های مرغوبی را عرضه می کنند از دیگر شرکت ها مجزا کنند. این دسته از کارخانه های تولیدی به خاطر استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب، قیمت های بالاتری را نیز ارائه می دهند.

حمل و نقل

معمولا کارگاه های بزرگی که تولیدات زیادی دارند، ورق های ام دی اف را به صورت عمده سفارش می دهند. در این صورت هزینه های زیادی را باید جهت حمل و نقل ام دی اف ها پرداخت کنند. در برخی از فروشگاه ها می توانید حالتی را سفارش دهید که شما از تریلی یا کامیون های این شرکت ها جهت سفارش استفاده کنید. در این صورت برای شما تخفیف هایی قائل می شوند و هزینه انبارداری را روی کالاهای خریداری شده حساب نمی کنند.

نوع و تعداد لایه های روکش

همانطور که می دانید روکش های متنوع دارای قیمت های مختلفی هستند. بنابراین بسته به اینکه ام دی اف از چه نوع روکشی جهت ام دی اف استفاده می کند، قیمت های مختلفی را عرضه می کند. مثلا ام دی اف هایگلاس به خاطر نوع ماده روکش آن که گران تر از روکش چوبی یا ملامینه است، دارای قیمت هایی به مراتب بیشتر است بنابراین جهت موارد تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد.

از طرفی تعداد لایه های روکش یعنی یک رو یا دورو بودن آن در قیمت ام دی اف روکش دار مهم و تاثیر گذار است. ام دی اف های یک رو ارزان تر از نمونه های دورو بوده زیرا از مواد کمتری جهت روکش کردن آن استفاده می شود.

آیا هزینه این محصول ثابت است؟

نوسانات بازار در این صنعت نیز وجود داشته و باعث بالا یا پایین شدن قیمت ها می شوند. سایت ها و فروشگاه ها همواره از اصطلاح جدیدترین قیمت یا آخرین قیمت صحبت می کنند. بنابراین در هنگام خرید ام دی اف توجه داشته باشید که اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب کرده و در زمان هایی اقدام به خرید کنید که نوسانات قیمت به نفع شما باشد.

اما شما در برخی سایت ها می بینید که قیمت هایی را جهت انواع ام دی اف ها طی چند ماه گذشته قرار داده اند. توجه داشته باشید که این قیمت ها به صورت پایه هستند. یعنی حداقل قیمت ورقه های ام دی اف بوده و امکان بیشتر بودن آن ها در هنگام سفارش وجود دارد. بنابراین شما باید جهت دریافت و اطلاع از آخرین قیمت ها حتما با متصدیان مربوطه تماس گرفته یا به فروشگاه های عرضه کننده کالا به صورت حضوری سری بزنید.

اگر ام دی اف روکش دار انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد