تمیز کردن کابینت ام دی اف مات

0

تمیز کردن کابینت ام دی اف مات

به گزارش دکوکده : تمیز کردن کابینت ام دی اف مات با توجه به گران بودن هزینه های مربوط به استفاده از چوب طبیعی جهت طراحی و ساخت انواع لوازم چوبی، امروزه به کارگیری ام دی اف ها رایج شده است. در واقع ام دی اف ها الیاف چوب بوده که به وسیله رزین و چسب های محکمی به خوبی به یکدیگر چسبیده شده اند. این فرآورده های چوبی با استفاده از فناوری های روز دنیا ساخته شده و در دستگاه های پیشرفته و مدرنی تولید می شوند.

ام دی اف های مات در واقع نمونه ای از ام دی اف های خامی هستند که به وسیله روکش های ملامینه پوشیده شده اند. ام دی اف هایی که دارای روکش های ملامینه بوده، معمولاً دارای انواع براق، مات و کتان هستند. معمولاً نمونه های مات به خاطر کاربردهای فراوانی که دارند، مانند کابینت ام دی اف مات ، بیشتر از دیگر انواع ام دی اف ها در ساخت محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی های عالی این ام دی اف ها سبب می شود که کابینت های ساخته شده از ام دی اف به راحتی تمیز شده و به همین جهت طول عمر بالایی داشته باشند.

چه مزیت هایی تمیز کردن کابینت ام دی اف مات را آسان می کند؟

در طراحی و ساخت بسیاری از لوازم چوبی از جمله کابینت های آشپزخانه می توان از انواع مختلف ام دی اف ها استفاده کرد. اگرچه از همه انواع این فرآورده های چوبی جهت ساخت کابینت ها استفاده شده و تنوع قابل قبولی در این زمینه ایجاد می شود. اما بهتر است از ام دی اف های مات جهت ساخت این لوازم خانگی استفاده شود. زیرا این فرآورده های چوبی به راحتی تمیز می شوند.

در واقع در ساخت این نوع محصولات که نیاز به شستشو و نظافت مداومی دارند، استفاده از نمونه های مات توصیه می شود. در واقع ام دی اف های مات دارای سطوحی بوده که کثیفی را به خود جذب نکرده و در صورت کثیف شدن، آن را در خود نشان نمی دهند. بنابراین این محصولات به خوبی قابل استفاده در وسایلی مانند کابینت بوده که تماس های مختلفی در سطح خود دارند. حتی اگر نمونه های ام دی اف مات دارای برجستگی ها و فرو رفتگی هایی باشند، شما به راحتی و به وسیله یک دستمال تمیز قادر به تمیز کردن آن خواهید بود.

نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف

یکی از مواردی که باید در هنگام تمیز کردن کابینت ام دی اف مات در نظر داشته باشید این نکته است که پاکیزه نگه داشتن سطح ام دی اف تاثیر مستقیمی در طول عمر کابینت خواهد داشت. از طرفی در نحوه تمیز کردن باید به نکاتی توجه داشته باشید که باعث آسیب جدی به ام دی اف ها نشود.

جهت پاکیزه نگه داشتن ام دی اف ها تنها کافی است که دستمال نمداری را روی سطح کابینت بکشید. اگر تصور می کنید که کثیفی سطح کابینت به این شکل تمیز نمی شود می توانید دستمال خود را به مواد شوینده ای آغشته کنید. اما توجه کنید که سفید کننده ها و انواع شوینده های الکل دار جهت سطح ام دی اف ها مضر هستند. همچنین میزان زیاد آب و رطوبت می تواند آسیب زیادی را به بافت ام دی اف وارد سازد.

در هنگام استفاده از این شوینده ها دقت کنید که از موادی که باعث زبری بیش از حد دستمال شده یا می توانند بافت چوب و ام دی اف را تحت تاثیر قرار دهند، استفاده نکنید. رعایت این نکات در حین تمیز کردن کابینت ام دی اف مات می تواند در ماندگاری و دوام آن ها موثر باشد.

پاک کردن انواع لکه ها از سطح کابینت ها

سطح ام دی اف های مات به گونه ای است که لکه و کثیفی را به خود جذب نمی کند. حتی در صورت کثیف شدن نیز، این لکه ها را در سطح خود نمایان نمی کنند. در واقع همین ویژگی و مزیت باعث شده که بسیاری از افراد از این ام دی اف ها جهت ساخت کابینت های خود بهره ببرند.

همانطور که اشاره کردیم در بیشتر مواقع، کثیفی ها و آلودگی های موجود بر سطح ام دی اف ها با کشیدن یک دستمال نم دار نرم برطرف می شود. در صورتی که لکه ای از این پاکسازی به جا بماند می تواند به وسیله پاک کننده ها و لکه برهای مختلف تمیز شود. در هنگام استفاده از لکه برها از انواع متوسط آن استفاده کرده و توجه داشته باشید که مواد تشکیل دهنده این مواد شوینده با سطح ام دی اف سازگار باشند. پس از به کارگیری این لکه برها و انواع شوینده های مرتبط حتماً سطح کابینت را با دستمال نم داری خشک کنید.

نکات نگهداری درست از ام دی اف در هنگام تمیز کردن

یکی از نکاتی که در هنگام تمیز کردن کابینت های ام دی اف دارای اهمیت است، رعایت این نکته بوده که از آب زیادی در تمیزکاری ها استفاده نکنید. در صورتی که ام دی اف مات در معرض آب یا رطوبت بالایی قرار بگیرد می تواند آسیب های جدی ببیند. در صورتی که آب و رطوبت به درزها و شکاف های کابینت نفوذ کرده و در آن رخنه کند، پس از مدتی ورقه های ام دی اف باد کرده و خراب می شوند.

در صورتی که مواد غذایی دارای سرکه همچون ترشی ها روی ام دی اف می ریزد، حتماً به سرعت سطح ام دی اف را تمیز کنید. البته بهتر است هنگامی که می خواهید این مواد را روی کابینت قرار دهید، از بسته بودن درب آن ها مطمئن شوید که به بیرون نشت نداشته باشند. اگر مراقب این گونه مواد نباشید ممکن است در طولانی مدت باعث تغییر رنگ و ساختار کابینت های شما شوند.

اگر بنا به هر دلیلی مجبور به استفاده از مواد شوینده الکل دار یا وایتکس شدید، حتماً این مواد را رقیق کرده که از غلظت و شدت آن ها کاسته شود. در این صورت به صورت خیلی کم می توانید از آن ها جهت پاک سازی بسیاری از قسمت های ام دی اف استفاده کنید. توجه داشته باشید که پس از پایان تمیز کردن کابینت ام دی اف مات به وسیله این مواد، دوباره با دستمال نم داری سطح ام دی اف را پاک کنید.

اگر ام دی اف مات انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد