ام دی اف ضد آب

0

ام دی اف ضد آب

به گزارش دکوکده : ام دی اف ضد آب یکی از محبوب ترین مواردی است که توسط افراد در ساخت و ساز انواع سازه های چوبی از جمله کابینت ها و کمد ها مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران زیادی دارد. این مواد به دلیل مقاومت و ساختاری که دارند برای منظور های متفاوتی در ساختمان سازی و بخش های مختلف آن مورد استفاده قرار می گیرد.

اما برای شناخت و توضیح ام دی اف ضد آب بهتر است ابتدا در خصوص ام دی اف مختصری توضیح دهیم.

ام دی اف چیست؟

ام دی اف جز موارد بسیار کاربردی در صنعت ساخت و سازهای چوبی است. این ماده فوق العاده گزینه ای بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر مواد چوبی از جمله تخته چندلا است. ام دی اف سطحی صاف و یک دست دارد که این مشخصه یک مزیت برای ام دی اف به حساب می آید.

داشتن سطحی صاف و یک دست از این بابت مزیت محسوب می شود که ام دی اف را به گزینه خوبی برای رنگ کردن یا ایجاد انواع طرح ها و برش های مورد نظر تبدیل کرده است. شما به راحتی می توانید روی ام دی اف هر طرح و نقاشی که می خواهید را انجام دهید.

ام دی اف جز موادی است که در صنعت ساخت سازه های چوبی و در دکوراسیون منازل به منظور های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربرد های متنوع ام دی اف می توان به کاربرد آن در ساخت مبلمان، کابینت ها، در دکوراسیون داخلی، کمد ها و سرویس خواب و …  اشاره کرد.

ام دی اف ها ساختار های بسیار پایدار و مناسبی دارند. این امر به این معنی است که زمانی که شما در ام دی اف برش هایی را ایجاد می کنید، این لبه ها و برش های ایجاد شده ساختار تیز و برنده ای نخواهند داشت و با ساختار نرمی که دارند، ریسک بهم ریختگی کار را کاهش می دهند.

چرا ام دی اف ضد آب می تواند گزینه انتخابی بهتری باشد؟

در ساختمان سازی و مصارف مختلفی که ام دی اف می تواند داشته باشد، نکته ای که در خصوص حفظ ساختار آن می تواند اهمیت داشته باشد، شرایط نگه داری آن می باشد. همان طور که اشاره شد ساختار ام دی اف، ساختاری پایدار و مناسب برای مصارف متفاوت است.

اما تحت شرایطی ام دی اف ممکن است دوام لازم را نداشته باشد. ام دی اف نیز مانند بسیاری از مواد و مصالح دیگر برای حفظ دوام و ساختار خود نیازمند رعایت نکاتی در ارتباط با نگه داری آن می باشد. یکی از این موارد رطوبت است.

در هنگام استفاده و کاربرد ام دی اف در ساخت و ساز ها باید دقت کنید که آن را در مناطقی با رطوبت بالا و احتمال خیس شدن استفاده نکنید. رطوبت می تواند ساختار و دوام ام دی اف را از بین ببرد و باعث شود ام دی اف دوام خود را از دست دهد.

ام دی اف ضد آب

استفاده از ام دی اف ضد آب یکی از گزینه های کاربردی برای این مشکل است. ام دی اف های ضد آب می توانند در برابر آب و رطوبت مقاومت کنند و ساختار خود را حفظ کنند.

آیا استفاده از ام دی اف ضد آب مقرون به صرفه است؟

قطعا در خصوص هر ماده ای از جمله ام دی اف زمانی که یک مزیت به مشخصه های محصول اضافه می شود، هزینه آن نیز افزایش می یابد گران تر می شود. در این جا نیز هزینه های استفاده از ام دی اف از ام دی اف معمولی بیش تر است.

اما نکته ای که در این جا مطرح می شود، این است که با استفاده از ام دی اف علیرغم این که هزینه بیش تری را می پردازید، اما عمر و دوام ام دی اف تان را نیز افزایش می دهید. و از این رو بر خلاف آن چه تصور می شود خرید ام در اف ضد آب می تواند مقرون به صرفه تر باشد.

در صورتی که در ساخت و ساز های خود از جمله کابینت ها از ام دی اف معمولی استفاده کنید، اگر ام دی اف شما در معرض رطوبت یا آب قرار بگیرد، ام دی اف ها آسیب دیده و ساختارشان تغییر می کند. از این رو شما مجبور به خرید مجدد ام دی اف و تعویض آن ها هستید.

در این صورت می توان ام دی اف ضد آب را به عنوان گزینه مناسب جایگزین ام دی اف های معمولی در نظر گرفت که خود می تواند گزینه ای برای صرفه جویی در هزینه ها در نظر گرفته شود. برای تهیه ام دی اف های ضد آب و اطلاع از قیمت ها می توانید به سایت خوگر پلاس مراجعه کنید.

چگونه می توان ام دی اف معمولی را به ام دی اف ضد آب تبدیل کرد؟

برای این منظور موادی که شما می توانید از آن ها به عنوان ابزاری برای ساخت ام دی اف استفاده نمایید، شامل مواردی از جمله یک جلا دهنده چوب با کیفیت بالا، یک ماده پولیش کننده چوب و یک رنگ چوب که سریع خشک می شود است.

این ترکیبات جز بهترین ابزار برای داشتن یک ام دی اف می باشند که مقاومت بالایی را نسبت به رطوبت و خیسی ایجاد می کنند. علاوه بر این این ترکیبات رنگ های متنوعی را نیز شامل می شوند. از این رو می تواند علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت، جلوه زیبایی نیز به ام دی اف شما بدهد.

برخی دیگر از مواد و ترکیبات هستند که علاوه بر رطوبت می توانند از ام دی اف شما در برابر همه مواردی که می تواند ساختار و کیفیت کار را تحت تاثیر قرار دهد محافظت می کنند. از جمله مواردی که در برابر آن مقاومت دارد، تابش نور خورشید است.

ام دی اف برای چه قسمت هایی مناسب است؟

به صورت کلی ام دی اف گزینه مناسبی برای استفاده در همه مکان و سازه ها می باشد. چرا که ام دی اف یک ترکیب مصرفی است و طول عمر محدودی دارد. با این راهکار می توان طول عمر مفید آن را افزایش داد.

اما اگر تنها بخواهید در مکان های مخصوصی از آن استفاده کنید، باید گفت ام دی اف می تواند گزینه مناسبی برای کابینت های آشپزخانه خصوصا کابینت های دور سینک، درب های حمام و سرویس بهداشتی و چهارچوب های پنجره ها باشد که بیش تر در معرض رطوبت و تخریب قرار دارند.

به صورت کلی در نهایت توصیه می شود اگر می خواهید ام دی افی با دوام تر و با طول عمر بیش تری داشته باشید، ام دی اف های ضد آب می توانند گزینه ی مناسبی برای شما باشند.

اگر در جستجوی انواع ام دی اف و صفحات فشرده هستید به منظور آشنایی با این محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شده و کالای مورد نظر خود را آنلاین و بصورت نقد یا اقساطی خریداری نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد