ام دی اف خام رنگ سفید

0

ام دی اف خام رنگ سفید

به گزارش دکوکده : ام دی اف خام رنگ سفید با توجه به اینکه مواد اولیه در تولید بسیاری از وسایل مورد نیاز افراد همچون کمدها، مبل ها، میزها و… چوب است و امروزه به مقدار زیادی کمیاب شده است، افراد به تولید فرآورده هایی از تکه چوب های بی مصرف و الیاف های چوب پرداخته اند که حتی گاهی بهتر از چوب هستند.

یکی از این فرآورده های چوبی، ام دی اف است که از ترکیب الیاف های چوب و مقداری رزین با روش هایی همچون خشک کردن، چسب کاری، پرس کاری تولید می شود. ام دی اف خام رنگ سفید براساس چگونگی تولید آن دارای ویژگی های مختلفی از نظر ابعاد، تراکم، وزن، ضخامت و… است.

مهم ترین تقسیم بندی ام دی اف ها

همانطور که گفته شد انواع مختلفی ام دی اف وجود دارد که این تعدد در انواع ناشی از ویژگی های بسیار متفاوت این محصولات است اما مهم ترین تقسیم بندی در ام دی اف ها براساس روکش است به شکلی که به طور کلی این فرآورده ها به دو نوع روکش دار و خام تقسیم می شوند.

ام دی اف خام به آن دسته از این محصولات گفته می شود که پس از تولید هیچ نوع روکشی بر آن ها کشیده نشده باشد و برای استفاده در صنایع چوبی همچون مبلمان سازی، کمدسازی، درب سازی و… تولید می شوند. دسته دوم ام دی اف های روکش دار هستند که براساس جنس و طرح و… روکش نیز مدل های متفاوتی دارند.

این دسته از محصولات به شکلی هستند که پس از تولید مطابق با چگونگی کاربری آن ها روکش هایی از جنس و رنگ و طرح های متفاوت همچون ملامینه، هایگلاس و.. بر آن ها چسبانده می شود و جهت مصرف عرضه می کنند.

آیا ام دی اف های خام انواع دارند؟

ام دی اف های خام براساس اینکه در چه ابعاد، ضخامت، چگالی و… نیز به انواع مختلفی تقسیم می شوند به طوری که شما مطابق با استفاده خود می توانید ام دی افی خام در هر اندازه و ضخامتی که می خواهید را تهیه کنید اما یک نکته در رابطه با ام دی اف های خام این است که بعضی مواقع این ام دی اف ها را رنگ آمیزی می کنند.

از آنجایی که قیمت ام دی اف های روکش دار نسبت به ام دی اف های خام بیشتر است، اشخاص نیز حتی برای درب اتاق ها، میز و دیگر وسایل خود گاهی از ام دی اف خام استفاده می کنند. در این زمان جهت جلوگیری از برخی مشکلات این محصول نوع رنگ آمیزی شده آن به مردم عرضه می شود به طوری که ام دی اف مورد نظر روکش ندارد ولی رنگ آمیزی شده است. پس ام دی اف های خام از نظر رنگ نیز دارای انواع مختلفی همچون ام دی اف خام هستند.

کاربری ام دی اف خام رنگ سفید

همانطور که متوجه شدید یکی از ام دی اف های خام رنگ شده، ام دی اف های سفید هستند. از آنجایی که رنگ سفید رنگی روح بخش و آرام است. بنابراین بسیاری از افراد علاقه مند هستند که دکوراسیون خانه یا محل کار آن ها به این رنگ باشد همچنین ممکن است هزینه ام دی اف های روکش شده سفیدرنگ برای آن ها زیاد باشد.

در چنین شرایطی این افراد می توانند دکوراسیون خانه و محیط کاری خود را با استفاده از این محصول بسیار زیبا کنند. به طوری که بتوانند در محیطی آرام و مناسب به کار یا استراحت بپردازند.

نکات مهم در رابطه با ام دی اف خام رنگ سفید

اگر شما در مصارف خود از این ام دی اف استفاده کنید علاوه بر برخورداری از آرامش و روحیه رنگ آن، همچنین هزینه کم تری را نسبت به سایر ام دی اف های روکش دار پرداخت می کنید زیرا ام دی اف های روکش دار قیمت بیشتری دارند.

ام دی اف های خام نیز نسبت به چوب دارای ویژگی فرم دهی خیلی بهتری هستند به طوری که شما اگر در مصارف خود از این ام دی اف به جای چوب استفاده کنید می توانید آن را به هر شکل سنباده زنی کرده و فرم دهید.

از دیگر ویژگی های مهم ام دی اف خام این است که با توجه به ترکیبات آن نسبت به انواع چوب در برابر بسیاری آفات، رطوبت، حرارت و… بسیار مقاوم تر است پس اگر محیط کار شما دارای رطوبت است می توانید با استفاده از ام دی اف خام در دکوراسیون آن نسبت به زیبایی و مقاومت دکوراسیون خود اطمینان داشته باشید.

با توجه به تمامی مزیت های ام دی اف خام رنگ سفید می توانید از آن برای کابینت سازی و.. نیز استفاده کنید.

اگر ام دی اف خام رنگ سفید انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد