طرح ام دی اف ملامینه

0

طرح ام دی اف ملامینه

به گزارش دکوکده : طرح ام دی اف ملامینه بسیاری از افراد هنگام خرید محصولات چوبی مانند کابینت، میز، کمد، قفسه کتابخانه و دیگر لوازم چوبی خانگی و اداری، به دنبال سازه هایی هستند که طرح و رنگ های متنوعی داشته باشد. داشتن طرح و رنگ زیبا یکی از مزایای مهم فراورده های چوبی است که نظر بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب می کند.

طرح ام دی اف ملامینه

ام دی اف های ملامینه از آن دسته از فراورده های چوبی بوده که علاوه بر کیفیت خوبی که دارند، دارای طرح و رنگ متنوعی هستند. طرح ام دی اف ملامینه به گونه ای است که بیشتر افراد می توانند محصولات را متناسب با سلیقه شان انتخاب کنند.

طرح ام دی اف ملامینه

به طور کلی ام دی اف ها رنگ و طرح خاصی ندارند به همین جهت استفاده از انواع بدون روکش ام دی اف ها معمولا جهت ساخت لوازم چوبی استفاده آنچنانی نخواهد داشت. در واقع ام دی اف های بدون روکش مقاومت و زیبایی کمتری نسبت به انواع طرح دار آن دارند.

به همین جهت هنگام تولید این نوع فرآورده چوبی از روکش های مختلفی استفاده می کنند. یکی از پرکاربرد ترین روکش ها که در هنگام تولید ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد، روکش ملامینه است. این نوع روکش ها به دلیل طرح و رنگ متنوع، کاربرد زیادی در ساخت محصولات دارند. ملامینه ها علاوه بر رنگ و طرح های متنوعی که دارند دارای انواع گوناگونی نیز هستند.

انواع طرحهای این محصول

به طور کلی طرح های ام دی اف ملامینه به دلیل روکشی که بر سطح آن وجود دارد به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند. در ادامه در خصوص انواع آن بیشتر برای شما خواهیم گفت.

ام دی اف های ملامینه مات

این نوع فراورده های چوبی به طور کلی مات هستند. اما برخی از انواع آن ها در طرح، تفاوت های جزئی با یکدیگر دارند. این نوع از فرآورده چوبی کاملا مات بوده و بازتابی از نور بر آن مشاهده نخواهید کرد. این نوع دارای سطحی کاملا صاف بوده و بیشتر با طرح های چوبی ملامینه مشاهده می شود.

ام دی اف ملامینه کتان

این نوع فرآورده های چوبی سطحی مات داشته و طرح و سطح آن کمی زبر است. این ویژگی و طراحی سبب شده که در برابر خط و خش های احتمالی مقاوم باشد. همچنین نوع کتان آن آلودگی ها را کمتر نمایان می کند.

نوع براق

با این وجود که اغلب ملامینه ها مات هستند، اما این نوع از ملامینه شفافیت مناسبی را در سطح و طرح های خود دارند. این نوع از فرآورده چوبی نسبت به انواع دیگر خود در برابر خط و خش مقاومتی نداشته و آلودگی ها را بر سطح خود نشان می دهد.

طرح به رنگ چوب

بسیاری از مصرف کنندگان علاقه دارند که محصولاتی را خریداری کنند که از چوب ساخته شده باشد. در این صورت می توان نمای زیبایی را به منزل بخشید. تولید کنندگان به دلیل این که استفاده از چوب بدون هیچ افزودنی هزینه های زیادی دارد، از الیاف چوب، ام دی اف های با کیفیت می سازند. سپس بر سطح آن از روکش هایی استفاده می کنند که طرح چوب طبیعی دارند.

یکی از پرطرفدارترین طرح های ملامینه، طرح چوب است که به شکل و رنگ های مختلفی عرضه می شود. این روکش ها ورقه های نازکی از چوب بوده که به چسب فرمالدئید آغشته هستند. این ساختار سبب شده که به راحتی بر فراورده های چوبی فشرده مانند ام دی اف قرار بگیرد. طرح های مختلف چوب سبب زیباتر شدن و افزایش مقاومت محصولات شما می شود.

طرح به رنگ سفید

یکی از پرکاربرد ترین رنگ ها و طرح هایی که در ام دی اف ملامینه مورد استفاده قرار می گیرد، ام دی اف ملامینه سفید است. معمولا از این نوع ام دی اف بیشتر در ساخت کابینت، قفسه بندی ها، دکورهای داخلی منزل و اداره ها استفاده می شود.

گاهی اوقات از رنگ سفید به صورت ترکیبی با رنگ های دیگر استفاده می کنند که سبب جذابیت بیشتر محصولات شود. این نوع طرح و رنگ ها قابلیت هماهنگی با سایر طراحی ها و رنگ بندی های منزل را دارد. به همین جهت درخواست جهت تولید محصولات با این نوع از طرح و رنگ بیشتر از سایر رنگ ها است.

برای بررسی های بیش تر در خصوص این محصولات و کسب اطلاعات دقیق تر و بیش تر اگر که قصد تصمیم گیری و انتخاب بین این دو را دارید، می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد