روکش ملامینه ام دی اف چیست؟

0

روکش ملامینه ام دی اف چیست؟

روکش ملامینه ام دی اف چیست؟ ام دی اف ها به دلیل کیفیت و عملکرد خوب در ساخت بسیاری از محصولات چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. ام دی اف جهت ساخت بسیاری از وسایل مانند کمد، قفسه کتابخانه، کابینت و بسیاری از لوازم دیگر که از چوب ساخته می شوند، به کار می رود.

تولید کنندگان جهت افزایش کیفیت و عملکرد ام دی اف از روکش هایی بر سطح آن استفاده می کنند. روکش های ام دی اف بسته به سلیقه مصرف کنندگان متفاوت است. یکی از پرکاربردترین روکش ها، روکش ملامینه ام دی اف است.

اگر شما قصد خرید محصولاتی را دارید که از جنس روکش ملامینه ام دی اف هستند در ادامه مقاله با ما همراه باشید که اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم.

ساختار روکش ملامینه ام دی اف چگونه است؟

اگر شما به محیط اطراف منزل خود  توجه کنید خواهید دید که بسیاری از وسایلی که در اطرافتان وجود دارد از ام دی اف ساخته شده است. ساختار آن به گونه ای است که جهت تولید بسیاری از لوازم کاربردی استفاده می شود.

ام دی اف از الیاف چوب که همان تکه چوب های نرم و سخت هستند با استفاده از چسب یا موم های مخصوص جهت چسبندگی و منسجم شدن چوب ها با یکدیگر ساخته می شوند سپس آن ها را در دستگاه پرس با درجه حرارات بالا قرار می دهند.

تمامی این مواد در دستگاه به خوبی با هم ترکیب شده و شکل نهایی خود را به دست می آورند. پس از مدت زمانی که الیاف های چوب خشک شدند جهت ساخت محصولات از ام دی اف های ساخته شده استفاده می کنند. این نوع فراورده چوب به گونه ای تولید می شود که در برابر عوامل خارجی و مخرب مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.

اما اگر مدت زمانی طولانی در برابر عوامل خارجی مخرب مانند آب و نم قرار گیرند کیفیت و عملکرد خود را از دست می دهند. به همین منظور جهت افزایش کیفیت و مقاومت آن ها از روکش بر سطح آن استفاده می کنند. یکی از پرکاربردترین روکش ها که دارای تنوع رنگ و طرح است، روکش ملامینه ام دی اف نام دارد.

این محصول چه کاربردهایی دارد؟

ام دی اف هایی که با استفاده از روکش ملامینه تولید می شوند دارای مقاومت بالایی هستند. به همین منظور در ساخت بسیاری از لوازم به کار برده می شوند که محصولات عمر طولانی تری داشته باشند. تولید کنندگان این نوع فرآورده چوبی را در ساخت بسیاری از لوازم و تجهیزات مانند کابینت آشپزخانه، انواع میزها، تخت، کمد، انواع پارتیشن و بسیاری از لوازم کاربردی در منزل یا اداره به کار می برند.

روکش ملامینه ام دی اف چیست؟

ام دی اف های ملامینه انواع متفاوتی دارند که نسبت به کارایی و عملکرد هرکدام، در ساخت لوازم گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ام دی اف ملامینه براق به دلیل شفافیتی که در سطح خود دارد در ساخت بسیاری از کابینت ها به کار می رود.

البته به این نکته توجه داشته باشید، ملامینه ها به طور کلی مات هستند، در واقع نوع براق آن شفافیت کمی را در سطح خود دارد به هیچ جهت با ام دی اف های هایگلاس که کاملا براق و شفاف هستند قابل مقایسه نخواهند بود. همچنین از نوع کتان و مات این محصول جهت ساخت بسیاری از لوازم مانند میز تلویزیون یا میز تلفن استفاده می شود.

مزایای استفاده از روکش ملامینه ام دی اف

  • این نوع فرآورده چوبی نسبت به محصولات مشابه هزینه مقرون به صرفه ای برای مصرف کنندگان دارد. چرا که هنگام ساخت و تولید این نوع چوب هزینه چندانی پرداخت نمی شود.
  • همانطور که گفته شد جهت ساخت ام دی اف با روکش ملامینه از الیاف چوب استفاده می شود. این امر سبب می شود که کمتر به محیط زیست و درختان آسیب وارد شود.
  • روکش ملامینه ام دی اف باعث می شود که بتوان آن را در انواع رنگ و طرح تولید کرد. این امر موجب شده که مصرف کنندگان به ساخت محصولات خود با این نوع چوب علاقه داشته باشند.
  • سطح این نوع فرآورده چوبی کاملا صاف بوده و هیچ ناهمواری در آن دیده نمی شود.
  • این محصول موجب شده است که این محصول دربرابر بسیاری از عوامل خارجی مانند آب، نم یا رطوبت مقاوم بوده و هیچ تغییراتی در سطح آن ایجاد نشود.
  • مواد شیمیایی که در ام دی اف به کار برده می شود سبب شده که در برابر آفات و موریانه ها مقاوم باشند.
  • شکل دادن به این نوع فرآورده چوبی بسیار آسان تر از محصولات مشابه است. به همین منظور در ساخت بسیاری از لوازم کاربرد دارد.
  • این نوع فرآورده چوبی در برابر گرما و سرما مقام بوده و تغییر شکل نخواهد داد.

کلیه موارد ذکر شده سبب شده است که تولیدکنندگان در خط تولید از این نوع فرآورده چوبی بیشتر در ساخت محصولات استفاده کنند.

برای بررسی های بیش تر در خصوص این محصولات و کسب اطلاعات دقیق تر و بیش تر اگر که قصد تصمیم گیری و انتخاب خرید دارید، می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد