بررسی مدل های متنوع و انواع ام دی اف خام

0

بررسی مدل های متنوع و انواع ام دی اف خام

به گزارش دکوکده : بررسی مدل های متنوع و انواع ام دی اف خام امروزه امکان تولید مدل های متنوع و انواع ام دی اف خام به نحو مطلوب امکان پذیر شده است. استفاده از این نمونه فرآورده های چوبی در سال های اخیر به ویژه در صنایع کابینت سازی و صنعت دکوراسیون با روند رو به رشدی همراه شده است.

بررسی مدل های متنوع و انواع ام دی اف خام

بر همین اساس، بسیاری از تولید کنندگان به عنوان یکی از متریال باکیفیت و مرغوب بر روی استفاده از این محصول برای تولیدات خود اهمیت بالایی قائل می شوند. شایان ذکر است که ورق های ام دی اف خام به عنوان نمونه ای از تخته های فیبر برخوردار از تراکم و چگالی متوسط و فشردگی بالا، یکی از فرآورده های چوبی کاربردی و محبوب در میان خریداران و مصرف کنندگان به شمار می آید.

تولید انواع ام دی اف خام

از سوی دیگر، محبوبیت و استقبال قابل توجه مصرف کنندگان از این محصولات، بستر مناسب برای تولید انواع ام دی اف خام را ایجاد نمود. بر همین اساس، امروزه مدل های متنوع و مختلف ورق های ام دی اف تولید و متناسب با نوع نیاز و نحوه کارایی و نوع مصرف، در اختیار مصرف کنندگان و تولید کنندگان این محصولات قرار می گیرد.

ناگفته نماند که از انواع ام دی اف خام می توان به ام دی اف باریک و نازک، ام دی اف کلفت یا ضخیم، ام دی اف دارای کاربردهای وسیع، ام دی اف انعطاف پذیر و انواع ام دی اف قالبی، اشاره نمود.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که تولید ورق های ام دی اف خام تنها مربوط به این موارد نبوده بلکه نمونه های متنوع و مختلفی را در بر می گیرد. بر همین اساس، ام دی اف دارای وزن زیاد، ام دی اف مقاوم در برابر قارچ ها و حشرات و ام دی اف مقاوم در برابر آب و رطوبت، از دیگر نمونه ها و انواع ام دی اف خام می باشد.

بررسی و تحلیل انواع ام دی اف خام

گفتنی است که یکی از انواع ام دی اف خام، به تولید ام دی اف نازک اختصاص پیدا می کند. بر این اساس، ام دی اف های نازک یا باریک، در موارد مختلفی مورد استفاده واقع می شوند. به همین جهت، از موارد کاربرد عمومی این نمونه ورق ام دی اف خام، استفاده در رویه درها، پشت کابینت ها و کف کشوها می باشد.

همچنین از ام دی اف های نازک در زمینه تولید دیوارکوب، صنایع خودرو سازی، غرفه های نمایشگاهی و پوشش های سقف، در طیف وسیع و گسترده ای استفاده به عمل می آید. از دیگر نمونه ها و انواع ام دی اف خام می توان به ورق های ام دی اف ضخیم اشاره نمود.

این محصولات غالباً در ابعاد ۳۰ الی ۴۵ میلیمتر و ۴۵ الی ۶۰ میلیمتر ساخته و پرداخته می شوند. لازم به ذکر است که ساخت کف نیمکت، رویه کاری کابینت، طاق ها و پایه های میز، بخشی از موارد کاربرد ورق های ام دی اف ضخیم به شمار می آید.

مضاف بر این، از این نمونه فرآورده های چوبی برای ساخت و تولید ستون ها و سازه های مختلف معماری نیز استفاده شایانی به عمل می آید. ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت، از دیگر مدل ها و انواع ام دی اف خام محسوب می شود. از این محصول می توان در شرایط رطوبت بالای ۸۰ درصد به نحو مطلوب استفاده برد.

بر همین اساس، عدم تغییر ابعاد در اثر رطوبت و دوام و استحکام بسیار بالا، از ویژگی های بارز این نوع ورق ام دی اف قلمداد می گردد. ناگفته نماند که ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت، به عنوان نمونه ای از انواع ام دی اف خام، برای ساخت پله ها، پنجره ها، کفپوش ها و مبلمان دستشویی و حمام کاربرد دارد.

سایر مدل های این محصول

از دیگر مدل ها و انواع ام دی اف خام می توان ورق های ام دی اف انعطاف پذیر را عنوان نمود. بر این اساس، از طریق یک روند شیمیایی اعمال شده بر روس سطح ام دی اف، قابلیت شکل پذیری و انعطاف این محصولات امکان پذیر می شود.

ام دی اف های دارای روکش های تزئینی، از دیگر نمونه ها و انواع ام دی اف خام به شمار می رود. امروزه یکی از عملیات ضروری و مثمر ثمر بر روی سطح ورق های ام دی اف، امکان روکش کردن این محصولات می باشد. از روکش های رایج در این زمینه می توان به روکش های هایگلاس، پی وی سی، ملامینه، کاغذی و روکش های چوبی اشاره کرد که هر کدام زیبایی و جذابیت قابل توجهی به ظاهر ورق های ام دی اف خام می بخشند.

ام دی اف برخوردار از وزن پایین از دیگر انواع ام دی اف خام بوده که بیشترین کاربرد این محصولات به عنوان عایق صدا بودن می باشد. لازم به ذکر است که ام دی اف مقاوم در برابر آتش نیز در زمره نمونه های مختلف و انواع ام دی اف خام قرار داشته که در برای قفسه فروشگاه ها، پارتیشن ها و پوشش دیوار ها کاربرد دارد.

خوگر پلاس، ارائه دهنده نمونه های متنوع و مختلف ورق های ام دی اف روکش دار و خام محسوب می شود. از ویژگی های بارز و برجسته برند خوگرپلاس می توان به کیفیت و دوام بالا، قیمت مقرون به صرفه، طرح های متنوع و جذاب و رنگبندی بالا، اشاره نمود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد