ام دی اف های هایگلاس

0

ام دی اف های هایگلاس

به گزارش دکوکده : در بین انواع ام دی اف، ام دی اف های هایگلاس از انواع پرکاربرد و محبوب در میان انواع مختلف می باشند. اما آیا هایگلاس نمونه ای متفاوت از ام دی اف است؟ برای این منظور شاید بهتر باشد به در ابتدا به بررسی ساختار ام دی اف پرداخت و تفاوت آن را با هایگلاس بررسی کرد.

ام دی اف ها به صورت کلی جز مصالح کاربردی در صنعت ساخت  و ساز هستند. ام دی اف ها موادی با چگالی متوسط هستند. در واقع می توان آن ها را نوعی چوب دانست چرا که ام دی اف ها از خرده های چوب طبیعی و فشرده شده ساخته می شوند. از این رو شبیه به نئوپان نیز هستند.

آیا ام دی اف ها انواع مختلفی دارند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت در واقع ساختار و پایه تمامی ام دی اف ها یکسان است و همگی ساختاری بر پایه گرد چوب های طبیعی که به صورت فشرده در آمده اند دارند. چیزی که انواع ام دی اف ها را از هم متمایز می سازد نوع روکشی است که به عنوان پوشش سطح ام دی اف را با آن می پوشانند.

به صورت کلی ام دی اف به دو صورت خام و روکش دار در بازار عرضه می شود. ام دی اف های روکش دار هایگلاس شامل انواع مختلفی از نظر جنس روکش می باشند که از جمله آن ها می توان به ام دی اف های ملامینه، چوبی که خود انواع مختلف دارد و ام دی اف هایگلاس اشاره کرد.

ام دی اف های هایگلاس چه ساختاری دارند؟

در تعریف ام دی اف هایگلاس ابتدا باید ام دی اف ملامینه را توضیح داد، چرا که پایه و اساس ام دی اف های هایگلاس، همین ام دی اف های ملامینه می باشد. از این رو بهتر است که ابتدا در خصوص ام دی اف های ملامینه مختصری اطلاعات داشته باشیم.

ام دی اف های ملامینه در واقع ام دی اف هایی هستند که روکش پوشاننده آن ها از جنس ملامینه است. ملامینه ترکیبی آلی و بسیار مقاوم از جنس رزین است که در ترکیب با فرمالدهید ها به یک پلاستیک مقاوم تبدیل می شود. در ادامه این ساختار محکم در ترکیب با کاغذ، پوشش مقاومی را برای سطوح مختلف از جمله ام دی اف ایجاد می کند.

در ادامه این توضیح باید گفت که ام دی اف هایگلاس نیز همین طور هستند، با این تفاوت که روی آن ها با یک لایه پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک مقاوم تر و سبک تر از شیشه است پوشانده شده است. این لایه ظاهری برق و شفاف را به ام دی اف خواهد داد.

اما جالب است بدانید بر خلاف تصوری که از ام دی اف هایگلاس وجود دارد، این ام دی اف ها همیشه سفید و براق نیستند. در برخی موارد انواع مات و رنگ هایی تیره نیز از ام دی اف هایگلاس وجود دارد که این دسته نیز طرفداران مخصوص به خود را دارا می باشد.

هایگلاس در چه مواردی کاربرد دارند؟

این ام دی اف ها نیز می توانند در زمینه های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرند. بیش ترین مواردی که برای استفاده از این ام دی اف ها شناخته شده است، کاربرد آن ها در ساختن اشیا و ابزار های چوبی خصوصا کابینت ها و کمد های آشپزخانه  است.

موارد دیگری که از ام دی اف هایگلاس در آن استفاده می شود، ساخت انواع میز و مبلمان ، شلف و باکس های دیواری و قفسه های کتاب می باشد. معمولا برای محافظت از این ام دی اف ها در تمامی  مراحل ساخت و نصب و اتمام آن، روی آن ها را با پوشش های سلفونی می پوشانند.

مزایای استفاده از هایگلاس چیست؟

از مشخصه های اصلی این ام دی اف های هایگلاس که آن را از دیگر موارد مجزا می سازد، می توان به شفافیت و ظاهر شفاف و براق آن اشاره کرد. این شفافیت و تنوع رنگ این ام دی اف ها باعث شده که در اکثر موارد استفاده از آن ها باعث جلب توجه افراد شود.

انعکاس و بازتاب نور در ام دی اف هایگلاس موجب می شود که زیبایی و جلوه این ام دی اف ها خصوصا زمانی که در ساخت کابینت های آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، دو چندان شود و به همین دلیل نیز طرفداران زیادی دارد.

از طرف دیگر روی این ام دی اف ها می توان طرح های متفاوت و دلخواهی را پیاده کرد. با ایجاد طرح های متنوع و جذاب روی ام دی اف هایگلاس می توان نظر مشتریان متفاوت را جلب کرد.

از طرف دیگر این سطح صاف و صیقلی ام دی اف های هایگلاس باعث شده پروسه تمیز کردن آن ها نیز بسیار راحت باشد. شما به راحتی می توانید با صرف کم ترین وقت و انرژی هر گونه لکه و گرد و غبار و چربی را از سطوح ام دی اف هایگلاس پاک نمایید.

استفاده از روکش هایگلاس به دلیل ساختار مقاومی که ایجاد می کند، می تواند باعث افزایش مقاومت ام دی اف به رطوبت شود علاوه بر این ام دی اف هایی با این روکش مقاومت بالایی نیز به پوسیدگی و قارچ دارند. این مشخصه ها، ام دی اف هایگلاس را به گزینه خوبی برای استفاده در آشپزخانه تبدیل کرده است.

آیا روکش هایگلاس معایبی نیز دارند؟

همراه با تمامی مزایایی که برای این ام دی اف ها مطرح شد و با وجود طیف گسترده ی استفاده از این ام دی اف ها، اما ام دی اف هایی با این روکش معایبی نیز به دنبال خواهد داشت.

یک از عمده ترین معایب ام دی اف هایگلاس در این است که این ام دی اف ها به دلیل سطح صاف و براقی که دارند، خاصیت خش پذیری بالایی نیز دارند. البته باید اشاره کرد که در انواع طرح دار این مشکل کم تر مشاهده می شود.

در مواردی که ام دی اف هایگلاس رنگ های مات و تیره دارد، لکه پذیری سطوح آن ها افزایش می یابد. البته همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، این سطوح را می توان به سرعت و با حداقل انرژی تمیز کرد.

نکته ای که در خصوص خرید ام دی اف هایی با روکش هایگلاس باید در نظر داشته باشید این است که در برخی موارد روکش رویی جنس مرغوبی ندارد. از این رو هنگام برش زدن تخته ها ممکن است لبه های هایگلاس خراش خورده و بپرند. از این رو خرید جنس با کیفیت اهمیت دارد.

به صورت کلی می توان این طور نتیجه گرفت که خرید ام دی اف هایگلاس با توجه به علاقه و سلیقه افراد و این که برای چه منظوری قصد استفاده از آن را دارند، می تواند گزینه انتخابی خوبی در میان انواع مختلف ام دی اف باشد.

برای این منظور و انتخاب انواع مختلف ام دی اف هایگلاس و همچنین اطلاع از لیست قیمت ها و اطلاعات تکمیلی در این زمینه می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد