ام دی اف بهتر است یا ملامینه

0

ام دی اف بهتر است یا ملامینه

ام دی اف بهتر است یا ملامینه : برای بالاتر بردن کیفیت ام دی اف از روکش هایی متفاوت استفاده می شود. ام دی اف به تنهایی کیفیت و طرح خوبی برای ساخت وسایل و تجهیزات شما نخواهد داشت. بر این اساس بهتر است برای زیبا تر شدن و افزایش کیفیت ام دی اف از روکش هایی مخصوص استفاده شود.

یکی از روکش های پرطرفدار که برای این محصول استفاده می شود ملامینه نام دارد. با استفاده از این روکش کیفیت آن بسیار افزایش می یابد و عدم هرگونه روکش در سطح آن می تواند این محصول را آسیب پذیر تر کند.

ویژگی و مزایا استفاده از روکش ملامینه چیست؟

مزایای روکش ملامینه بر سطح ام دی اف سبب شده که کاربرد های زیادی در بسیاری از وسایل چوبی مانند مبلمان، سرویس خواب، در و بدنه های کابینت، لوازم دستشویی و بسیاری از لوازم و تجهیزات دیگر به کار گرفته شود. این مزایا شامل موارد زیر است:

  • دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و نم
  • دارای مقاومت بالا در برابر حرارت و گرما
  • دارای هماهنگی سطح بالای آن و کناری آن که روکش ملامینه انجام شده
  • دارای قیمت مناسب
  • دارای تنوع طرح و رنگ
  • کاربرد زیاد در روکش بسیاری از متریال ها

مزایای استفاده از ام دی اف چیست؟

این محصول در صورت وجود روکش های ضد آب در برابر رطوبت و نم مقاومت بالایی دارد. این متریال بیشتر در آشپزخانه مناسب است اما در ساخت مبلمان، دکور سازی و بسیاری دیگر از وسایل دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول در برابر دما مقاوم بوده و عایق خوبی برای صدا است در نتیجه می تواند گزینه خوبی برای برای کفپوش های منزل باشد. همانطور که میدانید ساختار آن از خرده چوب های غیر قابل استفاده است که به طور فشرده با چسب مخلوط شده اند و این محصول را تشکیل می دهند.

استفاده از این خرده چوب در حفاظت از محیط زیست بسیار مفید بوده و قطع درختان تا حد زیادی کاهش می یابد.

روکش ملامینه دارای چه معایبی است؟

روکش ملامینه وقتی بر سطح ام دی اف قرار می گیرد می تواند از این محصول به خوبی محافظت کند اما در کنار ویژگی های مثبتی که دارد می تواند معایبی را نیز برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد. یکی از این معایب مقاومت نداشتن در برابر مواد قلیایی و اسید ها است. بهتر است در هنگام تهیه این روکش مراقب باشید تا این گونه مواد ها روی سطح ملامینه قرار نگیرند.

تمام سطوح ملامینه یکپارچه نیست و لبه های آن ازجنس دیگری تشکیل شده اند. اگر شما به دنبال روکش های شفاف و براق می گردید بهتر است از ملامینه برای استفاده از سطح ام دی اف استفاده نکنید زیرا این روکش جنسی مات دارد.

مضرات استفاده از ام دی اف چیست؟

ام دی اف علاوه بر مزایایی که دارد می تواند معایبی را نیز به همراه داشته باشد. یکی از معایب آن ترکیباتی است که در هنگام ساخت این محصول به کار می رود. یک نوع ماده شیمیایی به نام فرمالدئید در ذرات چوب آن به کار می رود که کمک می کند در برابر حشرات و قارچ ها مقاوم باشد.

فرمالدئید به دلیل ترکیبات مضری که دارد توصیه میشود که سازندگان مقدار کمتری از فرمالوئید در هنگام ساخت استفاده کنند. فرمالدئید استفاده شده در چوب به شکل مایع و بدون رنگ بوده و همراه با بوی تندی است.

استفاده زیاد از این ماده شیمیایی می تواند منجر به انفجار و آتش سوزی شود بنابراین تولیدکنندگان در هنگام ساخت آن باید دقت بیشتری داشته باشند. اگر این ماده شیمیایی با پوست دست تماس داشته باشد می تواند باعث بروز مشکلات پوستی شود.

سازندگان در هنگام تولید بهتر است از روکش های مقاوم برای به حداقل رساندن این معایب استفاده کنند تا هنگام استفاده توسط مصرف کنندگان مشکلی را برای آن ها ایجاد نکند. این روکش بنا به سلیقه هر فرد می تواند متفاوت باشد.

ساختار ترکیبی ام دی اف و ملامینه چگونه است؟

همانطور که گفته شد ام دی اف به تنهایی نمی تواند کیفیت خوبی برای مصرف کنندگان داشته باشد. زمانی که ام دی اف با روکش ملامینه قرار می گیرد به راحتی لبه های آن برش زده می شود و می توان پس از ماشینکاری و برش،  فرم دهی و پروفیل کاری را انجام داد در این صورت این محصول با کیفیت بالا برای مصرف کنندگان قابل استفاده است.

همانطور که میدانید استفاده این محصول با روکش بر کیفیت این محصول می افزاید. به طور مثال اگر شما این محصول را در ساخت کابینت  بدون روکش ملامینه استفاده کنید به دلیل تماس آب با آن پس از مدتی چوب باد کرده و کیفیت خود را از دست می دهد.

با وجود این که در ساخت این محصول از چوب های ضد رطوبت استفاده می شود تا در مواقعی که در معرض آب قرار می گیرد آب در چوب نفوذی نداشته باشد اما این محصول همراه با روکش ضد آب ملامینه می تواند مقاومت بیشتری را در برابر رطوبت و نم داشته باشد و هیچگونه مشکلی رابرای شما ایجاد نکند.

در این صورت این محصول را می توان در نمناک ترین قسمت های منزل مانند طراحی داخلی حمام به کار برد. ساختار آن به گونه ای تولید شده که در برابر دما و گرما و حتی آتش مقاوم است اما استفاده از روکش های ضد حرارت مانند ملامینه می تواند این مقاومت را دوچندان کند.

بنابراین نمی توان این در را مجزا از یکدیگر قرار داد. این دو محصول در کنار یکدیگر می توانند ام دی اف با کیفیت و ایمنی را تشکیل بدهند. برای تهیه ام دی اف با روکش ملامینه می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه فرمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد