ام دی اف برجسته سفید

0

ام دی اف برجسته سفید

به گزارش دکوکده : ام دی اف برجسته سفید بسیاری از سازه هایی که در محیط اطراف منزل خود مشاهده می کنید از ام دی اف ساخته و طراحی شده اند. ام دی اف نوعی فرآورده چوبی با کیفیت است که در ساخت بسیاری از لوازم به کار برده می شود. تولید کنندگان این نوع فرآورده را جهت تنوع و زیبایی کار، با طراحی های گوناگونی به بازار عرضه می کنند.

جهت تنوع و زیبایی از روکش هایی بر سطح ام دی اف استفاده می کنند، همچنین ممکن است طراحی هایی را انجام دهند که به صورت برجسته بر سطح این نوع ام دی اف شکل بگیرد. ام دی اف برجسته سفید یکی از پرکاربردترین ام دی اف هایی است که در ساخت بسیاری از سازه ها به کار می رود.

ساختار ام دی اف برجسته سفید چگونه است؟

ام دی اف های برجسته به نام ام دی اف های سینکرونایز نیز شناخته می شود. ساختار این نوع فرآورده شبیه به چوب های طبیعی است که سبب زیباتر شدن سطح سازه شما خواهد شد. تولیدکنندگان پس از آماده سازی ام دی اف طراحی هایی را انجام می دهند که سبب فرورفتگی و برآمدگی هایی بر سطح ام دی اف می شود.

در نهایت سازه هایی شبیه به چوب های طبیعی تولید می شود. برخی اوقات سطح آن را با استفاده از رنگ یا روکش به رنگ سفید در می آورند. در واقع هدف از طراحی سینکرونایز شبیه سازی کردن به چوب های طبیعی است.

مزایا استفاده از ام دی اف های برجسته سفید نسبت به چوب طبیعی

در هنگام ساخت ام دی اف های برجسته از ترکیباتی در هنگام ساخت استفاده می شود که مانع نفوذ عوامل مخرب ساز بر سطح چوب می شود. همچنین این نوع فرآورده وزن متناسبی داشته و می توان در ساخت انواع سازه ها به کار برد.

ام دی اف های برجسته سفید به گونه ای طراحی شده اند که به شکل چوب های طبیعی باشند. چوب های طبیعی قیمت بالایی داشته و در برابر عوامل مخرب ساز مقاومت بالایی ندارند. زیرا هیچ ترکیبی مانند فرم آلدئید بر آن ترکیب نشده است.

همچنین چوب های طبیعی دارای وزن سنگینی هستند. بنابراین گزینه مناسبی برای ساخت لوازم یا تجهیزاتی مانند کابینت، کمد، مبلمان و غیره نیست. به همین جهت تولید کنندگان با خلاقیت خود توانسته اند با ساخت فرآورده هایی مانند تخته چوب های ام دی اف طراحی های برجسته ای مانند چوب های طبیعی بر سطح ام دی اف ایجاد کنند.

این نوع ام دی اف ها با رنگ های مختلفی در بازار عرضه می شوند. یکی از پرکاربردترین این نوع فرآورده، ام دی اف برجسته سفید است.

این محصول در ساخت چه سازه هایی کاربرد دارد؟

از آنجایی که این نوع فرآورده طراحی های زیبایی بر سطح خود دارند در ساخت بسیاری از لوازم و تجهیزات به کار برده می شوند. در اغلب مواقع به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت و حرارت دارد، در ساخت بسیاری از کابینت ها استفاده می شود.

علاوه بر ساخت کابینت در ساخت بسیاری از لوازم مانند قفسه کتابخانه، مبلمان، دکوراسیون های داخلی، دیوارپوش، کمد، سرویس خواب و بسیاری از لوازم دیگر که از چوب ساخته می شود، کاربرد دارد. زیبایی، مقاومت و هزینه مناسب این نوع فرآورده سبب شده تا محبوبیت زیادی در بین افراد داشته باشد.

نحوه نگهداری ام دی اف برجسته چگونه است؟

به طور کلی تمامی ام دی اف هایی که با رنگ سفید طراحی شده اند به نگهداری و مراقبت های ویژه ای نیاز دارند. بنابراین بهتر است به طور مداوم وسیله یا تجهیزاتی که از این نوع ام دی اف ساخته شده اند را تمیز کنید.

جهت پاک کردن این نوع ام دی اف باید از یک دستمال نم دار که مواد شوینده آغشته شده استفاده کنید، پس از تمیز کردن با مواد شوینده باید از یک دستمال خشک دیگری جهت خشک و تمیز کردن سطح ام دی اف استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که نباید از اسکاچ یا سیم برای تمیز کردن سطح ام دی اف برجسته  استفاده کنید. بهتر است از ابرهای نرم جهت تمیز کردن سطح آن استفاده کنید. در غیر این صورت بر سطح ام دی اف خط و خش هایی ایجاد می شود.

هنگام تمیز کردن این نوع  فرآورده به هیچ عنوان نباید آب را به صورت مستقیم بر سطح ان قرار دهید. زیرا ممکن است در طی زمان آب در قسمت داخلی ام دی اف نفوذ کرده و سطح آن برآمده شود. استفاده از یک دستمال نم دار جهت تمیز کردن ام دی اف برجسته کفایت خواهد کرد.

بدون تردید، یکی از مراکز معتبر ارائه و عرضه ورق های ام دی اف، خوگرپلاس می باشد. برند خوگرپلاس در زمینه عرضه انواع و اقسام فرآورده های چوبی باکیفیت و مرغوب، از سابقه درخشانی برخوردار می باشد. قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بالا و بهره مندی از طرح ها و مدل های منحصر به فرد، از شاخصه های بارز خوگرپلاس محسوب می شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد