ام دی اف برجسته ایرانی

0

ام دی اف برجسته ایرانی

ام دی اف برجسته ایرانی : امروزه ام دی اف ها توانسته اند سهم بزرگی از بازارهای صنایع چوب را به خود اختصاص داده و خود را به عنوان جایگزین مناسبی برای چوب معرفی کنند. فروش بالای این فرآورده چوبی به خاطر تنوعی است که فناوری های نوین به این صنعت وارد کرده اند. در واقع فرایندهایی مانند برجسته سازی، روکش کردن، رنگ کردن و… تنوع فوق العاده ای را در ام دی اف ها ایجاد نموده است.

این موضوع سبب شده که بسیاری از کارخانه های تولید کننده ام دی اف، خطوط تولید انواع روکش ها از جمله ملامینه را راه اندازی کنند. این امر سبب شده که تنوع قابل قبولی در این ام دی اف ها ایجاد شده و آمار فروش کارخانه ها به طرز چشمگیری افزایش یابد. برجسته سازی نیز یکی دیگر از روش هایی است که کارخانه های تولید کننده از آن، جهت ایجاد تنوع و افزایش آمار فروش استفاده می کنند.

توانایی کارخانه های ایرانی در تولید ام دی اف برجسته

اگر چه برجسته بودن ام دی اف ها کار آنچنان سختی به نظر نمی رسد اما گفتنی است که جهت برجسته کردن سطح ام دی اف ها در هر مرحله ای نیاز به تجهیزات و فناوری های پیشرفته ای است. در واقع ام دی اف برجسته طی عملیات های پیشرفته و مدرنی تولید و به بازار عرضه می شوند.

بسیاری از کارخانه های ایرانی که به تولید ام دی اف مشغول بوده، از این تجهیزات پیشرفته برخوردار هستند. در این کارخانه ها نیز همانند تمام واحدهای تولیدی سراسر جهان فرایندهای تولید به همان ترتیب صورت گرفته و در نهایت ام دی اف های برجسته تولید می شوند. اگرچه این تجهیزات وارداتی بوده اما کارخانه های تولیدی از آن ها بهره مند هستند.

انواع ام دی اف برجسته ایرانی

وقتی صحبت از وجود برجستگی هایی در سطح ام دی اف می شود، این سوال برای مصرف کننده پیش می آید که این برجسته سازی در چه مرحله ای از تولید ام دی اف ایجاد شده است. همانطور که می دانید روش های مختلفی جهت بر جسته کردن سطح ام دی اف وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

ام دی اف خام برجسته

در بسیاری از صنایع مرتبط با چوب مانند طراحی دکوراسیون که از ام دی اف ها استفاده فراوانی دارند، از ورقه های ام دی اف طرح دار و دارای برجستگی استقبال مناسبی می شود. در این صورت ام دی اف های خام به وسیله دستگاه های قدرتمند برش اعم از مکانیکی و لیزری طرح و نقش های مختلفی را به خود می گیرند. در واقع دسته ای از ام دی اف های خام پس از تولید جهت این گونه برجسته سازی ها به خط دیگری از تولید وارد می شوند.

روکش های ملامین برجسته

گاهی نیازی به برجستگی های عمده در سطح ام دی اف وجود نداشته و ورقه های ساده ای به صورت خام تولید می شوند. اما جهت ایجاد شباهت هر چه بیشتر این محصولات به چوب طبیعی، از روکش هایی جهت برجسته کردن سطح ام دی اف استفاده می شود. به این برجستگی ها و فرورفتگی های سطح ام دی اف که به صورت کاملاً منظم هستند، سینکرونایز گفته می شود.

در واقع عملیات برجسته شدن سطح ام دی اف در این مرحله توسط کاغذ طرح داری انجام می شود که به ملامین آغشته است. این کاغذ طرح دار، نقش ها و برجستگی های کار را مشخص می کند. در نهایت محصول نهایی ورقه ام دی اف روکش داری خواهد بود که وقتی آن را لمس می کنید حس طبیعی بودن چوب به شما القا خواهد شد.

ام دی اف برجسته ایرانی یکی از این حالت ها یا هر دوی آن ها را شامل می شود. با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در این کارخانه های تولیدی ام دی اف وجود دارد، امکان ساخت این نوع ام دی اف ها دور از دسترس نخواهد بود و این ورقه ها در مواردی می توانند با نمونه های خارجی رقابت کنند.

کیفیت ام دی اف برجسته ایرانی

اگر بخواهیم درباره کیفیت صحبت کنیم، باید به دو مورد اشاره داشته باشیم. در ابتدا باید ایرانی بودن این فرآورده ها را در نظر داشته و بگوییم که برخی از کارخانه های تولیدی در ایران می توانند بهترین کیفیت های جهانی را به بازار عرضه کنند. اگر چه بیشتر نمونه های خارجی که به بازار ایران وارد می شوند با کیفیت هستند اما می توانید نمونه های با کیفیت ایرانی را نیز امتحان کنید.

از طرفی با توجه به اینکه برجسته بودن ام دی اف ها آن ها را بیشتر از قبل به چوب طبیعی شبیه می کند، این فرآورده ها کیفیت مناسبی را به این بازار افزوده اند. در حقیقت برجسته بودن ام دی اف یک مزیت خاص برای ام دی اف به حساب آمده و زیبایی فوق العاده ای را به محصولات ساخته شده می بخشد.

هزینه خرید این محصول

بدیهی است که اضافه شدن یک مزیت خاص به ام دی اف می تواند در هزینه های آن موثر باشد. زیرا اگر ام دی اف با یک روکش ملامینه برجسته شود، مرحله ای اضافه تر از مرحله اولیه تولید صورت گرفته که مسلماً باعث افزایش قیمت آن خواهد شد. از طرفی برجسته سازی باعث دوچندان شدن زیبایی محصولات ساخته شده خواهد بود که همین مسئله باعث افزایش قیمت ها می شود.

البته کارخانه های ایرانی تولید کننده ام دی اف ها توانسته اند با عرضه ورقه های ام دی اف برجسته با کیفیت خود قیمت های ام دی اف را پایین تر آورند. زیرا ام دی اف های خارجی با وجود هزینه های گمرک، انبارداری، عوارض ورود به کشور و… دارای قیمت های به مراتب بالاتری هستند. تولید و عرضه ورقه های ام دی اف برجسته ایرانی با کیفیت توانسته قیمت های نسبتاً مناسبی را در بازار صنایع چوب ایجاد کند.

نحوه خرید این محصول

خرید ام دی اف ها همچون دیگر محصولات دارای روش های سنتی و مدرن است. شما قادر خواهید بود که به روش دلخواه و در دسترس خود جهت خرید اقدام کنید. علاوه بر وجود فروشگاه ها و مغازه های کوچک و بزرگی که به روش قدیمی اقدام به فروش ام دی اف ها می کنند، می توانید از سایت ها و فروشگاه های اینترنتی بزرگ و معتبر مانند سایت خوگرپلاس بازدید کرده و حتی حجم بالایی از ام دی اف مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید. این روش نسبت به روش های قدیمی مزایای بیشتری دارد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد