آشنایی با ام دی اف خام رنگ شده

0

آشنایی با ام دی اف خام رنگ شده

به گزارش دکوکده : آشنایی با ام دی اف خام رنگ شده به مراتب بهتر از ام دی اف معمولی می باشد زیرا رنگ یا روکش ها علاوه بر ایجاد زیبایی بر روی تخته چوب به دوام بالا و کاربرد آن نیز کمک می کند.

جالب است بدانید که ام دی اف یا همان تخته فیبر با چگالی جز آن دسته از محصولات ای به حساب می آید که قابلیت رنگ شدن و یا روکش کردن را دارند، پس ام دی اف نوعی تخته فیبر می‌باشد که بدون رطوبت و با استفاده از روش های خوب خشک تولید و عرضه می گردد

 ام دی اف خام رنگ شده به مراتب بهتر از ام دی اف معمولی می باشد زیرا رنگ یا روکش ها علاوه بر ایجاد زیبایی بر روی تخته چوب به دوام بالا و کاربرد آن نیز کمک می کند.

برای مثال در محیط‌هایی مانند آشپزخانه یا حمام استفاده از این محصول بسیار مناسب می باشد زیرا علاوه بر ایجاد تنوع مقاومت بیشتری در برابر رطوبت از خود نشان می‌دهند.

اگر بخواهیم ام دی اف خام رنگ شده را از نظر خواص و کاربرد و مورد بررسی قرار دهیم ،باید بگوییم که این نوع از محصولات چوب بیشتر شباهت دارد به سایر اوراق فشرده چوبی زیرا همه آنان دارای برخی خواص مشترک در صنعت نجاری و تولید محصولات چوبی می باشند .

آشنایی با ام دی اف خام رنگ شده

البته این نکته را نیز توجه داشته باشید که این محصول به دلایلی مانند :انعطاف پذیری بیشتر و ظاهر مناسب تر توانست در طول مدت کمتری جایگاه بالاتری نسبت به سایر اوراق فشرده چوبی مانند تخته خرده چوب نئوپان تخته لای تخت فیبر سرخت پیدا کند. حقیقت آن است که محصولات ساخته شده از چوب ام دی اف ابتدا توانستند جایگزین اوراق فشرده چوبی و پس از مدتی حتی توانستند جایگاه بالاتری پیدا کنند. تولید انواع مختلف این محصول در تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بسیار گسترده می باشد.

مزایای ام دی اف خام رنگ شده

امروزه می توان تخته هایی که از نوع نیمه سنگین ام دی اف می باشند را بسیار مقاوم تر و متنوع تر از تخته های سه لایه یا همگن نئوپان دانست. در ابعاد مختلف و به صورت:

  1.  کم‌فرم آلدئید یا بدون فرمالدئید
  2. ۲-     تخته‌های تبدیل به سایز شده
  3. ۳-     روکش‌شده، لبه‌چسبانده
  4. نقش‌برجسته، قالب‌گیری‌شده
  5. ۵-     ابزار خورده، پروفیل‌شده، با دانسیته‌های بسیار متنوع (کم یا زیاد)، مقاوم در برابر رطوبت، آب، آتش، قارچ، حشره و… را در بازارها تولید و عرضه میشوند.

خصوصیات دیگر ام دی اف خام رنگ شده

۱- فراموش نکنید که ام دی اف خام رنگ شده دارای قابلیت قابلیت ابزار خوری میباشد،یعنی امکان ماشین‌کاری و سنباده‌زنی در این نوع از لایه های چوبی وجود دارد.

۲-سطوح صاف و متراکم از ویژگی های اصلی میباشد که باعث میشود تا مردم از انتخاب این محصول ،استفاده کنند.

۳-انواع ام دی اف ها دارای قابلیت شکل‌پذیری و لبه‌های صاف می باشد.

۴،در چوب های معمولی عیوبی همچون حشره خوردگی ،ناصافی،وجود فرورفتگی وجود دارد .عدم وجود معایب چوب در ام دی اف ها باعث انتخاب آنان در صنعت نجاری میشود.

۵-ام دی اف خام رنگ شده دارای ویژگی های منحصر بفردی همچون ،پروفیل دانسیتهٔ یکنواخت و همگن می باشد.

۶ -فراموش نکنید که پایداری ابعاد و مقاومت در برابر فشرده شدن از خصوصیات بسیار مهم این نوع ورقه های چوبی میباشد.

مقایسه این محصول با دیگر انواع چوب

اگر بخواهیم ام دی اف خام را با چوب طبیعی مقایسه کنیم باید بگویم که ساختار صفحه فشرده یکنواخت تر می باشد و شما مواردی مانند گره ،رگه و شکاف را در این نوع چوب کمتر مشاهده خواهید کرد. این محصول بسیار مسطح می باشد و مانند انواع چوب های طبیعی و مصنوع کارکردهای بسیار زیادی دارد.

از کارکردهای بسیار مفید این محصول آن است که شما می توانید هر سوراخی را که می خواهید در آنها ایجاد کنید و انواع پرداخت برش های متفاوت چسب کاری و یا روکش کردن را روی آنها امتحان کنید. تنها اشکالی که شاید بتوان از این محصول گرفت آن است که این نوع چوب توانایی نگهداری میخ و پیچ را به اندازه چوب های طبیعی ندارد و بهتر است از میخ های خیلی بزرگ استفاده نکنید.

اما این موضوع به این معنا نمی باشد که ام دی اف خام رنگ شده کاربرد هایی را که دیگر چوب ها در کارگاه های نجاری و چوب کاری دارند را ،ندارد اما بهتر است برای اتصال قطعات صفحات فشرده از پیچ های خودکار و میخ های که در دستگاه های بادی پنوماتیک کاربرد دارند ،استفاده کنید. البته با پیشرفت صنعت چوب امروزه شاهد آن می باشیم که بیشتر انواع ام دی اف خام رنگ شده مقاومت بهتری در برابر پیچ و میخ کاری پیدا کرده اند.

ناگفته نماند که این محصول بیشتر از انواع دیگر ام دی اف کاربرد دارد و در کارگاه های تولیدی مبلمان ،کمد، تخت بسیار مورد استفاده می باشند. حتی با پیشرفت معماری داخلی و استفاده از چیدمان به سبک مدرن شاهد آن می باشیم که کابینت های آشپزخانه ها ،جاکتابی، میز صندلی انواع قفسه ها بیشتر از ام دی اف ساخته می شوند.

اگر ام دی اف خام رنگی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد