تابلو دیواری خوشنویسی

0

تابلو دیواری خوشنویسی

تابلو دیواری خوشنویسیاگر اهل هنر هستید و به آن علاقه دارید، حتما به تابلو دیواری خوشنویسی که تجلی هنر است، جذب خواهید شد. این نوع تابلوها، آیه ای از قرآن کریم، بیتی از شاعران بزرگ و یا سخنی از اندیشمندان را به تحریر در می آورد که در نوع خود بسیار زیبا و جذاب هستند. برای خواندن بیشتر با ما همراه باشید.

تابلو دیواری خوشنویسی

نظرتون در مورد یک تابلو دیواری خوشنویسی بسیار زیبا و هنرمندانه چیست؟ به جرات می توان گفت یکی از انواع بی نظیر تابلو همین تابلو دیواری خوشنویسی است.

خصوصیات خاص تابلو خوشنویسی آن را ارزشمند کرده است. قطعا با روحیه ی هنری تمام هنرمندان این نوع تابلو سازگاری دارد.

وقتی شما شعری از معروف ترین شاعرهای ایران، یا سخنی از بزرگان را با خط زیبا بر روی یکی از دیوارهای خانه ی خود نصب می کنید، در ذات امر کاری ارزشمند انجام داده اید.

این نوع تابلوها خصوصیات جالبی دارند. از جمله اینکه هیچ گاه از مد نمی افتند. تابلو دیواری تاریخ مصرف ندارد.

می توانید برای همیشه آن را بر روی یکی از دیوارهای نشیمن یا اتاق خواب خود نصب کنید. این تابلوها اگر در اندازه های بزرگ خریداری شوند، جذابیت دوچندانی دارند.

البته این را باید بگوییم که تابلو های دیواری خوشنویسی کاملا سلیقه ای است. منتها علاقه به این نوع تابلو، یا زیاد است یا خنثی.

عده ای انقدر به تابلو دیواری خوشنویسی علاقه دارند که می خواهند کل دیوارهای خانه شان را با این تابلوها پر کنند.

بعضی ها در حد یک تابلو خوشنویسی دیواری برایشان کفایت می کند. شاید همان یک دانه را نیز کادو گرفته باشند.

خوب شد گفتیم کادو! یکی از بهترین گزینه ها برای کادو دادن همین تابلو دیواری خوشنویسی است. مطمئن باشید، هیچ کس از گرفتن این تابلو زیبا و ارزشمند ناراحت نخواهد شد. همه جا نیز قابل نصب است.

از پذیرایی و اتاق خواب خانه گرفته تا محل کار.

انواع تابلو دیواری خوشنویسی

تابلو دیواری خوشنویسی در خود به انواع دیگری تقسیم بندی می شود.

  • تابلو خوشنویسی شعر: در این نوع تابلو، یک مصرع، بیت، یا شعر کامل به خط درمی آید. خط های کوفی، نسخ، نستعلیق برای این نوع نوشته ها به کار می روند که زیبایی زیادی دارند.
  • تابلو خوشنویسی متن: جملات کوتاه، آیه ای از قرآن کریم یا احادیث به تحریر در می آید. که البته جزو تابلو دیواری مذهبی نیز به حساب می آیند.
  • تابلو خوشنویسی تقدیری: گاهی بخاطر کاری یا مسئله ای از کسی قصد تشکر دارید، یک متن مخصوص تشکر کردن را می توانید در قالب یک تابلو دیواری خوشنویسی به او هدیه دهید.

در حالت کلی سه دسته ی بالا برای تابلو خوشنویسی معرفی شدند.

محل نصب تابلو های خوشنویسی

همانند دیگر انواع تابلوها محل نصب این تابلو نیز بسیار حساس و مهم است. حتی می توان گفت به مراتب محل نصب آن حساس تر است. چرا که متن و نوشته باید قابل خواندن باشد. بهتر است آن را در دید بگذارید. محل نصب تابلو دیواری اگر بالای کاناپه و طاقچه است بهتر است ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر بالاتر نصب شود تا تناسبات زیبایی شناسی آن حفظ شود. نکته ی مهم در مورد نصب تابلوها، اگر چند تابلو دارید و یا قصد دارید، یک ضلع دیوار را حالتی گالری مانند کنید، این است که از مرکز شروع کنید. بدین شیوه که ابتدا تابلوی وسط را قرار دهید سپس به سمت بیرون تر بروید و تابلوهای دیگر را بچینید. اینگونه نظم خاصی به چینش خود خواهید داد. در  حالت کلی مخصوصا برای دیوارهای اتاق مطالعه، کار و پذیرایی، توصیه ی ما این است که تابلوها زیادی را به دیوار نزنید. هر دیوار یک تابلو کفایت می کند. مگر اینکه تابلوی شما چند تکه باشد، چون در این صورت کل آنها با هم یک واحد را تشکیل می دهند. در مورد تابلو های خوشنویسی اگر ابعاد تابلوی شما نیز کوچک باشد، مشکلی نیست، چرا که بیننده ترغیب می شود جلو بیاید و از نزدیک آن را ببیند. اما ترجیحا آن را بزرگ و خوانا تهیه کنید.

تابلو دیواری را محکم نصب کنید

سعی کنید تابلوهایی که بر دیوار دارید، محکم و قوی به دیوار تکیه داده باشند. از شل بودن و ول بودن تابلو جلوگیری کنید. اینگونه زیبایی خانه ی شما را مخدوش خواهد کرد. جای تابلو تنها بر روی بالای کاناپه، مبل و شومینه نیست، می توانید آن را بر روی میز یا پیانو ( چنانچه دارید) بگذارید.

در اینجا ما شما را با نوع دیگری از تابلوهاآشنا کردیم. شما می توانید از این تابلوها برای اتاق خواب، پذیرای، محل کار، هدیه دادن، نشیمن ها و غیره استفاده کندی. تنها باید از کیفیت و زیبایی آنها اطمینان حاصل کنید. اگر این تابلوها حاصل دست هنرمندان باشد که مقداری هزینه بر است اما می ارزد. برای دیدن انواع تابلوهای دیواری اعم از خوشنویسی، تزیینی، نقاشی، پرتره، چند تکه و غیره می توانید اول به صورت اینترنتی و از طریق همین پیج اطلاعات لازم را کسب کنید، سپس برای خرید خود اقدامات لازم را انجام دهید. یادتان نرود شما با خرید تابلو خوشنویسی هیچگاه پشیمان نخواهید شد.

این تابلوها را بر روی شیشه، چوب، کاغذهای مخصوص به تحریر درمی آورند. باید بسیار در نگهداری آنها کوشا باشید. تابلوهای خوشنویسی که آیه های زیبای قرآن کریم را به نمایش درآورده اند، طرفداران زیادی دارند. این تابلوها الهام بخش و آرامش آور هستند.

فروشگاه رویا مد از جمله فروشگاه هایی می باشد که در زمینه فروش تابلوهای بسیاری فعالیت دارد. شما برای خرید اینترنتی از این فروشگاه می توایند به سایت فروشگاه مراجعه کنید و تابلوی مورد نظر خود را انتخاب و آن را سفارش دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد