تابلوی دیواری

0

تابلوی دیواری

تابلوی دیواریتحقیقات نشان می دهند که رنگ ها تاثیر فوق العاده ایی بر حس و حال و خلق و خوی انسان دارند.

همانطور که می دانید رنگ های سرد و ملایم آرامش بخش هستند و رنگ های گرم و تند  منجر به ایجاد هیجان در فرد می شوند.

تابلوی دیواری

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که با استشمام کردن بوی یک عطر خاص به یاد یکی از وستان قدیمی تان بیفتید و یا بوی یک غذای سنتی خاص شما را به دوران کودکیتان ببرد؟

بد نیست بدانید رنگ های نیز مانند بوها تاثیر جالب توجهی بر حالات روحی انسان دارند.شاید دیدن یک دیوار به رنگ آبی فیروزه ایی،خاطرات خانه قدیمی پدربزرگتان را برایتان زنده کند.

خانه ای با دیوارهای فیروزه ایی  و طاقچه هایی که روی انها پر بود از عکس های قدیمی …پس رنگ های نیز می توانند همانند بوها خاطرتی را در شما زنده کنند و یا برایتان خاطراتی جدید بسازند.

البته باید گفت که تاثیر رنگ های بر روی همه افراد یکسان نیست.انسان ها با توجه به ویژگی های شخصیتی متفاوت و علایق متفاوت می توانند سلیقه های متفاوتی نسبت به رنگها داشته باشند.

لذا تاثیر رنگ ها بر آنها متفاوت خواهد بود.اما به طور کلی یک سری قوانین کلی در مورد تاثیر رنگ ها وجود دارد که برای همه یکسان است اما در جزئیات می تواند فرد به فرد متفاوت باشد .

با توجه به مطالبی که گفته شد  توجه به رنگ ها  در دکوراسیون منزل و یا محل کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

خیلی از افراد فکر می کنند برای بهره گرفتن از تاثیر رنگ ها می بایست ظاهر خانه را به کلی تغییر دهند و برای اینکار مجبورند دیوارهای خانه را رنگ بزنند.

همانطور که می دانید رنگ کردن دیوارها هزنیه بالایی لازم دارد.اما ما راه حل کم هزینه تری را به شما پیشنهاد می کنیم.

تابلوهای دیواری

تابلوهای دیواری یکی از المان های اصلی در تزئین و طراحی دکوراسیون خانه محسوب می شود.

یک تابلوی دیواری مناسب و زیبا با رنگ های شاد و جذاب می تواند صفای بی روح و خسته کننده خانه را به فضایی شاد و مفرح و هیجان انگیز تبدیل کند.

فقط کافی است کمی ددر انتخاب خود دقت کنید تا بتوانید بهترین بهره را  از رنگ ها ببرید.

تابلوهای دیواری چند تکه

تابلوهای دیواری چندتکه یکی از جدیدترین وسایل تزئینی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

تابلوهای بزرگ که بخش زیادی از دیوار را اشغال می کند به شما کمک می کنند تا دید وسیعتری در اتاق ایجاد کنید .

این تابلوها فضای اتاق را بزرگتر و بازتر نشان می دهند.اما نکته اینجاست که بیننده در همان بار اول همه آنچه که باید را از تابلو درک می کند و نیازی به توجه زیاد و دقت ندارد.

از طرفی این تابلوها به دلیل اندازه بزرگشان هر حسی که در خود  دارند را به طور کامل در فضای اتاق پراکنده می کنند و به گونه ایی اتاق را به تسخیر خود در می آروند که این به نوبه خود می تواند ویژگی مثبت آنها باشد.

اما اگر شما قصد داشته باشید تا فضای اتاق تان را کمی پیچیده تر کنید و مهمان هایتان را به چالش بکشید ،پیشنهاد می کنیم از تابلوهای چند تکه استفاده کنید.تابلوهای چند تکه به طرح های مختف اما هماهنگ، بیننده را وادار می کند تا با دقت بیشتری به تابلو نگاه کند تا جزئیات آن را کشف کند.

تابلوهای چند تکه با طرح کامل شونده

تابلوهای چند تکه انواع مختلفی دارند.برخی از این تابلوها همانند پازلی از یک عکس بزرگ هستند و هر تکه بخشی از این طرح اصلی را کامل می کند.البته هر کدام از این تکه ها نیز می توانند به تنهایی نقش یک تابلو را بازی کند.اما وقتی کنار هم قرار می گیرند زیبایی خیره کننده ایی خواهند داشت.

تابلوهای چند تکه با طرح های متفاوت

یکی دیگر از انواع تابلوهای چند تکه ، تابلوهای چند تکه با طرح های متفاوت هستند.این تابلوها به گونه ایی طراحی می شوند که هر کدام از آنها می توانند داستان مخصوص به خودشان را داشته باشند.

لذا هر کدام از آنها به بیننده حس متفاوتی را القاء می کنند.بنابراین می توانید حس تمام این تابلوها را به طور یکسان داشته باشید.

البته به خاطر داشته باشید هرچند طرح این تابلوها با هم متفاوت هستند اما باید میان همه آنها هارمونی وجود داشته باشد.

مثلا هرامونی میان طرح یا هارمونی میان رنگ آنها.بهترین انتخاب ،انتخابی است در هر دو طرح و رنگ تابلوها تناسب و هارمونی وجود داشته باشد به طوریکه بیننده را وادار به تفکر کند .

تفکری که منجر به ساخت یک داستان واحد با کمک هر یک از تکه های پازل می شود!

به چیدمان تابلوی دیواری چند تکه دقت کنید

درست است که این تکه ها تکمیل کننده یکدیگر هستند اما لزومی ندارد همه آنها را در یک راستا  و به صورت منظم در کنار هم نصب کنید.

یادتان باشد تابلوها را به هم  نچسبانید و آنها را با فاصله ایی منطقی نصب کنید.گاهی چیدمان تابلوهای چند تکه به روشی بی نظم و متفاوت می تواند ظاهیر متفاوت و خلاقانه به اتاق شما ببخشد.

روش چیدمان شبکه ایی

یکی از روشهای شناخته شده در چیدمان تابلوهای چند تکه ،روش شبکه ایی است.در این روش تابلوها در کنار هم قرار داده شده و روی هم یک شبکه منظم را تشکیل می دهند.

این روش باعث می شود تا هر کدام از تابلوها به تنهایی دیده شوند و به طور کلی نیز یک حس مشترک را به بیننده منتقل کنند و به صورت یک طرح کلی دیده شوند.

روش چیدمان سالنی

یکی دیگر از روش هیا رایج نصب تابلوهای چند تکه ایی ،روش سالنی است.

در این روش ابتدا بزرگترین تابلو را در وسط قرار داده و پس تابلوهای دیگر را به ترتیب از بزرگ به کوچک در دو طرف تابلوی اصلی قرار دهید به طوریکه دره ردو طرف تقارن ایجاد شود.

این یک روش جاب و شیک برای نصب تابلوهیا چند تکه است .در این روش تمرکز اصلی بر روی تابلوی وسطی است در حالیکه تابلوهای کوچکتر در اولویت کمتری نسبت به آن قرار دارند.

اما به طور کلی همه انها در کنار هم یک تصویر وااحد را تشکیل می دهند.

تابلو یکی از روشهای وارد کردن رنگ ها و تاثیر ات مثبت وسازنده آنها در زندگی است.پس از تاثیر انها و نقفش مهمشان در زندگیمان غافل نشویم.

پیشنهاد می کنیم از تنوع بالای تابلوهای دیواری وب سایت رویامد دیدن کنید تا بتوانید انتخابی مناسب انجام بدهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد