چگونه مجری و پلتفرم مناسب برای طراحی وب‌سایتمان انتخاب کنیم؟

0

چگونه مجری و پلتفرم مناسب برای طراحی وب‌سایتمان انتخاب کنیم؟

  • وب سایت‌های اطلاع رسانی

چگونه مجری و پلتفرم مناسب برای طراحی وب‌سایتمان انتخاب کنیم؟ : وب سایت‌های اطلاع رسانی آنلاین امروزه اصلی‌ترین نقطه تماس مخاطبین هستند. این نوع وب‌سایت با معماری صحیح اطلاعات و فرآیندها توانسته‌اند ضمن کاهش چشمگیر هزینه‌های اطلاع رسانی نسبت به سایر روش‌های سنتی، افزایش قابل توجهی در اثر بخشی و ایجاد ارزش برای کاربران و مخاطبین ایجاد کنند.

 

  • وب سایت‌های فروشگاهی

مقصود از فروشگاه آنلاین الزاماً پرداخت آنلاین نیست.  سامانه‌ای که امکان مشاهده محصول، انتخاب و بررسی را فراهم آورد نیز فروشگاه آنلاین به شمار رفته و در صورت لزوم نیز می‌تواند دارای پرداخت آنلاین باشد. امروزه فروشگان آنلاین، آسان‌ترین، سریع‌ترین و تضمین شده‌ترین روش برای بررسی، انتخاب و مقایسه محصولات و ایجاد تقاضا و خرید است.

 

  • وب سایت‌های فرایندی

وب سایت‌های فرایندی، دارای ماژول‌های پرکاربردی هستند. این وب‌ سایت‌ها برای یک فرایند خاص برنامه نویسی شده و Back End  برای آن ها به صورت نیمه آماده موجود می‌باشد. می‌توان با طراحی یک قالب و رابط گرافیکی مشابه سایت‌های آژانس‌ هواپیمایی، تور، هتل، دیوار، دیجی‌کالا، فروش لایسنس، تخفیفان و … از آن‌ها بهره‌برداری نمود.

 

  • اپلیکیشن‌های تحت وب

وب اپلیکیشن بر عمل و تعامل تکیه دارد. همچنین امکان دسترسی به اطلاعات کسب و کارها را در هر مکان و زمانی از شبانه روز، برای کاربران اینترنتی فراهم می‌کنند. پس از تجزیه، تحلیل و بررسی یک مجموعه و مشخص نمودن دقیق نقش‌ها، عملکردها و… برای آن وب اپلیکیشن طراحی شده و قابل ارائه در شبکه داخلی و اینترنت می‌باشد.

از مراحل طراحی وب سایت بیشتر بدانیم

  1. شناسایی نیازهای شما و پیدایش بهترین راه حل با کمترین هزینه
  2. انتخاب دامنه یا همان آدرس URL
  3. انتخاب یک هاست یا سرور مناسب که ظرفیت آن با بازدید‌ها و حجم اطلاعات سایت رابطه مستقیم دارد.
  4. بررسی نیازسنجی شما در زمینه ماژول‌های درخواستی، مونتاژ کردن موارد درخواستی شما روی کاغذ و ساخت و کدنویسی ماژول‌ها در Back End سایت
  5. انتخاب رابط گرافیکی که در صفحه HomePage سایت مشاهده می‌کنید. این رابط می‌تواند از طریق قالب‌های طراحی شده در گذشته توسط تیم کارا آی‌تی انتخاب شود و یا بنا به سلیقه شما از ابد تا ازل محیط گرافیکی در کنار شما طراحی گردد.
  6. آپلود وبسایت در هاست و دامنه و همچنین تحویل یک نسخه کامل از سایت در قالب یک DVD . در این صورت دیگر دغدغه این را نداشته باشید که همواره نیازمند ما خواهید بود !!!

دید فنی خود را به سایتمان افزایش دهیم

وقتی می خواهیم خودرویی را خریداری کنیم قطعا به مسائلی از قبیل حجم موتور ، اسب بخار ، شتاب ۰ تا ۱۰۰ و … توجه زیادی می کنیم. حتی در مقایسه بین چند خودرو ملاک اول ما این هست که کدام یک قطعاتش در بازار بیشتر است،  خوش قیمت‌تر است و همچنین در همه شهر‌ها نمایندگی دارد و …

اگر به یک سایت هم با همین دید نگاه کنیم مساله برایمان ساده‌تر خواهد بود. پس ابتدا پاره‌ای از توضیحات راجع به موتور، گیربکس و سوختش را بشنویم، بعد به سراغ تصمیم‌گیری و مقایسه برویم !

 

(سوخت) زبان برنامه نویسی  :

Python, .Net, Java, Jscript, PHP, #C و … پرکاربردترین زبان‌های برنامه نویسی حال حاضر می‌باشند. شما قدرت انتخاب محصول دیجیتال خود را با هر زبانی دارا هستید.

 

(موتور) نرم افزار های مدیریت محتوا :

CMS یا (Content Management System) در واقع نرم‌ افزاری جهت مدیریت محتوای وب سایت‌‌های پویا یا داینامیک، می‌باشد. توسط cmsها می‌توان محتوای سایت شامل : متن‌ها، صفحات، فرم‌ها، فروشگاه‌ها، فرآیندها، تصاویر، فایل‌های ویدئویی و در کل هر نوع فایل دیگری را بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، توسعه، ویرایش و مدیریت کرد.

محبوب‌ترین هسته‌های برنامه نویسی :

همان طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید وردپرس، دروپال و جوملا از محبوب‌ترین نرم‌ افزارهای مدیریت محتوا به شمار می‌آیند.

چرا ورد پرس بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است؟

چگونه مجری و پلتفرم مناسب برای طراحی وب‌سایتمان انتخاب کنیم؟ : وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا می‌باشد که به آن سیستم عامل وب (web os) می گویند. هزاران قالب و برنامه‌های آماده قابل نصب ( افزونه ) تجاری حرفه‌ای با قابلیت یکپارچگی در آن وجود دارد و هزاران برنامه‌نویس در حال توسعه پلاگین‌ها و ویجت‌های آن می‌باشند. این نرم افزار، یک جامعه ی بزرگ دارد و این بدان معنا است که منابع آموزشی و افزونه‌های فراوانی برای این نرم افزار وجود دارد. از طریق پلاگین‌ها و تم‌های سفارشی آن می‌توانید یک شبکه  اجتماعی، فروم، سایت تجارت الکترونیک و بسیاری از سایت‌های دیگر را به وجود آورید.

به دلیل محبوبیت این cms در میان جامعه طراحان بین المللی وبسایت، انواع ماژول‌های پرکاربرد نظیر خدماتی، فروشگاهی، اطلاع‌رسانی ، مارکت پلیس و … برای این هسته به صورت رایگان و غیر رایگان برنامه نویسی شده است. این موضوع باعث شده کسانی که به دنبال تحقق رویایشان در ایجاد یک وبسایت هستند خیلی سریع تر، با اطمینان عملیاتی بیشتر و با هزینه ای کمتر از دیگر هسته‌های برنامه نویسی به این موضوع دست پیدا کنند.

از مزایای وردپرس بیشتر بدانیم

خوشبختانه شرکت فراکارانت هیچ محدودیتی در  انتخاب زبان برنامه نویسی و پلتفرم آن ندارد. شاهد این ادعا طراحی اولین CMS موفق فارسی جهان  به نام easypage در سال ۱۳۸۳ و تولید انواع اپلیکیشن‌های وب سرویس در این شرکت است. اما نکته حائز اهمیت این است که طراحی افزونه‌های جدیدی که تا به حال در هیچ سایتی طراحی نشده باشند و یا برای یک سازمان توسط تیم داخلی خودشان طراحی شده باشد، هزینه برنامه‌ نویسی ماژول جدید و وفق دادن آن با هسته وردپرس بسیار کمتر از هسته‌های دیگر می‌باشد.

برای روشن‌تر شدن این موضوع در دنیای واقعی وقتی دنبال لوازم یدکی خودروی  تولید داخلی در بازار هستیم به راحتی می‌توانیم به قطعه مورد نظر با صرف کمترین وقت و هزینه دست پیدا کنیم. اما پیدا کردن لوازم خودروهای خارجی در بازار وقت بسیاری از ما گرفته و می‌بایست هزینه بالاتری پرداخت کنیم.

البته باید این نکته را بیاد داشته باشیم همانند دنیای واقعی وسعت این بازار باعث علاقه متقلبان به برنامه ریزی برای سوء استفاده از مشتریان هم می‌شود.

مقایسه بین وردپرس، رهبر بازار و سایر cmsها :

به طور کلی پلتفرم های متفاوتی جهت طراحی یک وبسایت وجود دارد که از نظر کاربرد و تخصص با یکدیگر متفاوت هستند. همانطور که گفته شد این تفاوت‌ها هم در زمینه ی تخصصی پلتفرم اهمیت دارد، هم در ماژول‌ها و افزونه‌های نوشته شده و هم در تعداد کارشناسانی که از نگهداری تخصصی آن آگاهی دارند.

نمونه ای از سایت های معروف که از هسته ورد پرس استفاده می کنند :

  • وبسایت Alexa متعلق به Amazon:

یکی از زیر مجموعه‌های شرکت بزرگ آمازون است. آمازون دارای برندهای الکسا و AWS است و در سال ۲۰۱۸ جف بیزوس مدیر آن ثروتمندترین مرد جهان شد. الکسا در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز کرد و روز به روز دامنه خدمات و فعالیت خود در سطح اینترنت را گسترش داد. الکسا امروزه به‌عنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود. رتبه الکسا بعد از پیج‌رنک گوگل، برای صاحبان وب‌سایت‌ها اهمیت زیادی دارد.

این ها نشان دهنده آن است که امنیت ، سرعت و توانایی با وردپرس در بالاترین سطح استاندارد جهان است.پس چرا برخی از وردپرس بد می‌گویند؟بعلت فراوانی مصرف کننده، عده ای سودجو و غیر متخصص وبسایت‌های معیوب را با وردپرس تحویل داده‌اند که کیفیت لازم را ندارد. انتخاب مجری مهم است و مسئولیت کارفرما در انتخاب مجری مناسب زیاد است.

کلام آخر

اگر نیازمند داشتن یک وبسایت هستید و یا در گذشته وبسایتی داشتید و ناراضی بودید خودروی خود را زیر سوال نبرید، شاید انتخاب یک تعمیرکار با سابقه، معتبر و کاربلد بتواند با استفاده از هنرش و انتخاب قطعات اصل و با گارانتی، خودروی شما را همیشه مثل روز اولش نگه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره طراحی سایت فراکارانت با ما تماس بگیرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد