طراحی سایت تخفیف گروهی

0

طراحی سایت تخفیف گروهی

طراحی سایت تخفیف گروهی تخفیف واژه‌ای است که برای همه مردم از جذابیت خاصی برخوردار است و هر جا که حرف از تخفیف باشد خودبه‌خود به سمت آن کشیده خواهیم شد. با توسعه روزافزون تکنولوژی، دست‌یابی به محصولاتی که از تخفیف مناسب برخوردارند به راحتی چند کلیک کردن شده است. طراحی سایت تخفیف گروهی از جمله موارد مناسب برای استفاده از چنین امکاناتی به عنوان نوعی کسب‌وکار است که فروشگاه‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مختلف در آن عضویت دارند و از طریق کدهای تخفیفی ارائه‌شده توسط صاحبان مشاغل و کارفرمایان برای آن‌ها مشتری جذب می‌کنند و کاربران را نیز به محصول مورد نظر خود می‌رسانند.

طراحی سایت تخفیف گروهی

چکیده

وب‌سایت‌های تخفیفی مجموعه‌ای از کالاها و خدمات تخفیف‌دار از جمله انواع مختلفی از فروشگاه‌ها، تورهای مسافرتی، اماکن گردشگری، تفریحی، علمی، رستوران‌ها و هر جا که کالا یا خدمتی به دیگران ارائه می‌دهد را شامل می‌شوند که تمام این موارد تنها با خریداری بن تخفیف، دریافت کد و ارائه آن به صاحبان مشاغل قابل خریداری هستند. چنین وب‌سایتی علاوه بر داشتن سود دو طرفه برای صاحبان مشاغل و کاربران باعث رسیدن درصدی سود به مدیر سایت، افزایش میزان بازدید و بالا رفتن رتبه سایت او در گوگل نیز می‌شود.

اهداف طراحی سایت تخفیف

طراحی سایت تخفیف گروهی که یک فضای فوق‌العاده را برای معرفی انواع کالاها و خدمات به وجود آورده است در حال حاضر یکی از موارد پرطرفدار در کسب‌وکارهای اینترنتی به شمار می‌آید. نحوه عملکرد چنین سایت‌هایی به این صورت است که انواع مختلفی از خدمات کسب‌وکارهایی که در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند را به همراه تخفیف‌های چشم‌گیری که دارند در سایت خود به نمایش می‌گذارند. این نوع طراحی سایت در سراسر جهان و بیشتر به خاطر علاقه‌مندی مردم به کالاهای تخفیفی طرفداران بسیار زیادی دارد.

به طور کلی همان‌طور که مشخص است هدف از طراحی سایت تخفیفی ایجاد نوعی پل ارتباطی بین صاحبان مشاغل در حوزه‌های مختلف و علاقه‌مندان به هر حوزه برای خریدوفروش کالاهای تخفیفی است. نحوه ارائه محصول در این سایت‌ها به این صورت است که مشتری باید پیش از وارد شدن به یک حوزه کاری خاص بن تخفیفی را خریداری کند، سپس پرینت بن را به صاحب آن کسب‌وکار ارائه دهد و در نهایت خرید خود را به شیوه‌ای کاملاً مطمئن انجام دهد.

تاریخچه طراحی وب‌سایت تخفیف گروهی

ایده طراحی سایت تخفیف گروهی نخستین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط وب‌سایت groupon اجرایی شد. اگرچه در آن دوره این گونه مشاغل اینترنتی رواج آن‌چنانی نداشتند اما این وب‌سایت تخفیفی به زودی و با انتشار آگهی توانست به جایگاه مناسبی در میان کاربران اینترنتی دست پیدا کند و به عنوان بخش مهمی از بازار خریدوفروش آنلاین با قدرت به کار خود ادامه دهد.

امروزه تعداد چنین وب‌سایت‌هایی مخصوصاً در ایالات متحده روزبه‌روز رو به افزایش است و تعداد آن‌ها به حدود ۶۰۰ مورد رسیده است اما این در حالی است که هنوز در بسیاری از کشورهای در حال توسعه چنین مسئله‌ای هنوز تقریباً ناشناخته است و یا در مراحل ابتدایی کار خود قرار دارد.

مشخصات طراحی سایت تخفیف گروهی

در این نوع کسب‌وکار اینترنتی، محصولات و خدمات با تخفیف‌های ویژه به گونه‌ای عرضه می‌شوند که نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب می‌کنند. ترفندی که این نوع سایت‌ها برای جذب مخاطب به کار می‌گیرند استفاده از بن‌های تخفیفی برای کالاهای متنوع است. در نهایت این تخفیف و تنوع در کالاها و خدمات باعث می‌شوند که تعداد بازدیدهای سایت بیشتر شود و به دنبال آن رتبه سایت در گوگل نسبت به رقبا بالاتر برود.

یکی از مشخصات مهمی که باید یک وب سایت تخفیف گروهی از آن برخوردار باشد بخشی به عنوان جستجوی پیشرفته است. کاربران با استفاده از این بخش می‌توانند به راحتی به انواع کالاها و خدماتی که از طریق بن تخفیف ارائه می‌شوند دسترسی پیدا کنند. در عین حال در حالت کلی معمولاً کاربران نسبت به وب‌سایت‌هایی بیشترین رضایت را دارند که در آن بتوانند راحت‌تر به کالا یا خدمات مورد نظر خود دست پیدا کنند.

یکی دیگر از مواردی که در افزایش میزان رضایت کاربران در طراحی سایت تخفیف گروهی موثر است استفاده از یک شیوه بازاریابی برای اطلاع‌رسانی سریع کاربران نسبت به تمام تخفیف‌های ارائه‌شده به صورت روزانه است که این کار می‌تواند از طریق ارسال روزانه ایمیل انجام شود.

یک سایت تخفیف گروهی باید از چه امکاناتی برخوردار باشد؟

علاوه بر امکانات اختصاصی هر وب سایت تخفیف گروهی، یک سری امکانات عمومی وجود دارند که باید برای موفقیت یک وب‌سایت در طراحی آن اعمال شوند. از این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل، پیامک و روش‌های مناسب دیگر
  • اختصاص دادن کد تخفیف به کلیه محصولات
  • گزارش‌های مدیریتی و مالی
  • بنرهای تبلیغاتی
  • ارائه اطلاعات لازم برای هر صفحه
  • تعیین قسمت قوانین و مقالات
  • نظارت و مدیریت بر انواع بن‌های تخفیف
  • امکان اضافه کردن موارد تخفیفی جدید
  • قسمت نظرسنجی، دیدگاه‌ها و پیشنهاد کاربران
  • مدیریت دوره‌های تخفیف
  • ارائه پرینت بن تخفیف به کاربران
  • گالری تصاویر و ویدیوها
  • درگاه‌های بانکی مختلف
  • دسته‌بندی گروه‌های تخفیفی
  • گروه‌بندی محصولات با توجه به استان و شهر
  • ارائه آمار بازدید و خرید هر محصول یا خدمت
  • راهنما
  • امکان گفتگو

عوامل موفقیت یک سایت تخفیف

با وجود این که گزینه‌های گفته‌شده از جمله مواردی هستند که باید یک سایت تخفیف خوب از آن‌ها برخوردار باشد؛ اما توجه داشته باشید که تنها رعایت این موارد برای موفقیت یک سایت تخفیف کافی نیست. در هر طراحی وب سایت تخفیف گروهی یک سری موارد فنی و تخصصی مرتبط با مدیریت وب سایت، موتورهای جستجوگر، محیط اینترنت و… وجود دارند که عدم توجه به آن‌ها ممکن است برابر با شکست وب سایت طراحی شده باشد؛ بنابراین توجه داشته باشید که پیش از طراحی سایت حتماً چنین مواردی را شناسایی و در کار خود مورد توجه قرار دهید.

اهمیت سئو در یک وب سایت تخفیف

اگرچه طراحی زیبای یک وب سایت تخفیف برای جذب مخاطب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما از آن مهم‌تر این است که کاربران بتوانند از طریق موتورهای جستجو به خصوص گوگل دسترسی راحتی به سایت داشته باشند و در عین حال ارتباط مداوم و بدون قطعی با آن برقرار کنند که این موارد مستلزم رعایت اصول سئو و برخورداری از رتبه مناسب در رتبه‌بندی موتورهای جستجو است. به عنوان مثال اگر شما در گوگل عبارت «رستوران تهران» را جستجو کنید و وب سایت شما در رده اولین نتایج قرار بگیرد به این معنی است که از سئو مناسب و رتبه بالایی در گوگل برخوردار هستید.

نتیجه‌گیری

توجه داشته باشید که در طراحی سایت تخفیف گروهی موارد مختلفی از جمله سئو مناسب، مدیریت خوب، بک لینک‌سازی مناسب و باکیفیت و… باید در نظر گرفته شوند تا سایت مورد نظر بتواند از جنبه‌های مختلف بهینه شود و در جایگاه مناسبی نسبت به رقبایش قرار بگیرد؛ به همین دلیل سعی کنید تا حد امکان این کار را به افراد کارآزموده و باتجربه بسپارید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد