انتخاب رنگ بندی در طراحی سایت

0

انتخاب رنگ بندی در طراحی سایت

انتخاب رنگ بندی در طراحی سایت در دنیایی که کسب‌وکار آنلاین و داشتن وب‌سایت، حرف اول را می‌زند، هر سایتی را می‌توان با یک رنگ خاص به خاطر سپرد. آیا شما نیز تا به حال به وب‌سایت خاصی و رنگ آن فکر کرده‌اید؟ آن وب‌سایت را با چه رنگی به خاطر می‌آورید؟ هر فردی، وب‌سایتی که به آن سر می‌زند را با رنگ خاصی به یاد می‌آورد. درست به همین دلیل است که انتخاب رنگ بندی در طراحی سایت به یکی از مهم‌ترین مسائل و در واقع یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

انتخاب رنگ بندی در طراحی سایت

هر برندی می‌تواند خود را با رنگ خاصی در ذهن افراد مختلف ثبت کند. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، به عنوان مثال اگر رنگ وب‌سایت شما صورتی باشد، هر فردی با دیدن رنگ صورتی به یاد سایت شما خواهد افتاد. همین مسئله می‌تواند دوباره او را به وب‌سایت شما بکشاند. به دلیل اهمیت زیادی که انتخاب رنگ در طراحی سایت دارد، در این مقاله می‌خواهیم در مورد انتخاب رنگ بندی برای سایت صحبت کنیم و نکات ضروری در این حوزه را عنوان خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا شما نیز بتوانید با انتخاب بهترین رنگ بندی برای وب‌سایت خود، به موفقیت نزدیک‌تر شوید.

انتخاب رنگ بندی در طراحی سایت با توجه به نوع مخاطبین خود

زمانی که می‌خواهید رنگ وب‌سایت خود را انتخاب کنید، با توجه به کسب‌وکار خود، نوع مخاطبین‌تان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، حواستان به سنین مختلف باشد. افراد در سنین مختلف، سلیقه‌های متفاوتی دارند. افراد مسن‌تر، جذب رنگ‌های آرامش‌بخش می‌شوند و این در حالی است که افراد جوان‌تر، رنگ‌های هیجانی‌تر را دوست دارند. از طرفی دیگر نیز سلیقه دخترها با پسرها متفاوت است! خانم‌ها رنگ‌هایی مانند صورتی و قرمز را دوست دارند، در حالی که آقایان، جذب رنگ‌هایی مانند سبز و آبی می‌شوند.

بدین ترتیب، حواستان باشد که مخاطبین شما، چه افرادی خواهند بود و با توجه به آن، رنگ سایت خود را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ بندی در طراحی سایت با توجه به شخصیت شناسی رنگ‌ها

در انتخاب طرح رنگی وب‌سایت خود، باید به شخصیت شناسی یا همان روانشناسی رنگ‌ها نیز توجه کنید. رنگ‌ها از دیرباز تاکنون، هرکدام معنی متفاوتی داشته‌اند و ثابت شده است که رنگ‌ها، تأثیر خاص خود را روی روحیه افراد دارند. در ادامه مطلب می‌خواهیم گروه‌های رنگی مختلف و تأثیر آن‌ها روی افراد را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

گروه قرمز

رنگ‌های گروه قرمز نشان‌دهنده هیجان، خطر، اضطرار، انرژی و احساسات شدید هستند. از این رنگ‌ها جهت ایجاد حس اضطرار برای خرید استفاده می‌شود. معمولاً صاحبان رستوران‌ها از این رنگ‌ها استفاده می‌کنند تا اشتهای مشتری را تحریک نمایند.

گروه صورتی

رنگ‌های گروه صورتی نشان‌دهنده احساسات عاشقانه، پاکی، جذابیت و زنانگی هستند. معمولاً از این گروه رنگی برای فروش محصولات مخصوص بانوان استفاده می‌شود.

گروه نارنجی

رنگ‌های گروه نارنجی نشان‌دهنده خلاق بودن، شوق و صمیمیت هستند. این گروه رنگی باعث ایجاد هیجان در فرد می‌شود و او را ترغیب به خرید و انجام کاری می‌کند.

گروه بنفش

رنگ بنفش به رنگ سلطنتی معروف است و نشان‌دهنده ثروت وموفقیت می‌باشد. این رنگ، حس آرامش‌بخشی را به افراد منتقل می‌کند و برای فروش محصولات زیبایی مناسب است.

گروه آبی

رنگ‌های گروه آبی نشان‌دهنده امنیت، آرامش و اعتماد هستند. از این گروه رنگی برای بانک‌ها و کسب‌وکارها استفاده می‌شود، چرا که حس اعتماد و امنیت را به افراد منتقل می‌سازد.

گروه سبز

رنگ‌های گروه سبز نشان‌دهنده طبیعت، آرامش و ثروت هستند. این رنگ می‌تواند حس آرامش را به افراد منتقل کند و می‌تواند گفت که دومین رنگ محبوب میان آقایان و بانوان است.

گروه زرد

رنگ‌های گروه زرد نشان‌دهنده جوانی و خوش‌بینی است. برای اینکه نظر مخاطب جلب شود، از رنگ زرد استفاده می‌کنند. اما از آنجایی که رنگ زرد نسبت به سایر رنگ‌ها، فشار بیشتری بر چشم وارد می‌کند، بهتر است کمتر از آن استفاده شود. همچنین حواستان باشد که بهتر است از این گروه رنگی برای سایت‌هایی استفاده کنید که مخاطبین آن، افراد جوان هستند!

گروه خاکستری

رنگ‌های گروه خاکستری نشان‌دهنده آرامش، بی طرف بودن، سادگی و عاقل بودن هستند. رنگ خاکستری، رنگی خنثی است و به راحتی می‌توان آن را با سایر رنگ‌ها ترکیب کرد. این رنگ با دقت، تکنولوژی و خبره بودن ارتباط دارد.

گروه مشکی

رنگ‌های گروه مشکی نشان‌دهنده کمال، لوکس بودن و قدرت هستند. از این گروه رنگی برای جزب مخاطبین به برندهای لوکس و نشان دادن حرفه‌ای بودن و قدرت استفاده می‌شود.

پالت رنگی وب‌سایت شما

حال که با روانشناسی رنگ‌ها و تأثیر آن‌ها روی افراد آشنا شدید، بهتر است بدانید که از چند رنگ می‌توان در سایت استفاده کرد. ۴ نوع رنگ بندی در طراحی سایت وجود دارد که عبارتند از:

رنگ‌بندی آنالوگ

در رنگ‌بندی آنالوگ، شما با ید رنگ همسایه، رنگی که انتخاب کرده‌اید را به عنوان رنگ بعدی وب‌سایت خود انتخاب کنید (به عنوان مثال، قرمز، آجری و نارنجی).

رنگ‌بندی مونوکروماتیک یا تگ رنگ

در این روش، باید یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی سایت خود انتخاب کرده و طیف روشن‌تر یا تیره‌تر آن را به عنوان مکمل انتخاب کنید تا پالت رنگ‌بندی سایت شما تکمیل شود.

رنگ‌بندی سه‌گانه

در رنگ‌بندی سه گانه می‌توانید سه رنگ کاملاً متفاوت را در پالت رنگی انتخاب کنید. در این روش، سایت شما بسیار رنگارنگ و زیبا خواهد شد.

رنگ‌بندی مکمل

در این روش انتخاب رنگ بندی در طراحی سایت، باید دو رنگ کاملاً مخالف را که در دایره رنگی، روبروی یکدیگر قرار دارند، انتخاب کنید. همچنین می‌توانید ازذ طیف‌های روشن یا تیره‌تر آن‌ها نیز استفاه کنید. از این روش می‌توان برای سایت‌های فروشگاهی استفاده کرد.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید سایت خودتان را طراحی کنید، یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه نمایید، انتخاب رنگ بندی در طراحی سایت است. به همین دلیل، در این مقاله سعی کردیم تا اصول انتخاب رنگ‌بندی سایت شما را عنوان کنیم. با این حال، حواستان به شدت رنگ‌های استفاده‌شده نیز باشد. سعی کنید حد تعادل را حفظ کنید و از رنگ‌های خیلی پر رنگ یا خیلی کم‌رنگ استفاده نکنید. چرا که هرکدام به طریقی باعث آزار مخاطب خواهند شد! امیدواریم توانسته باشیم به شما در انتخاب رنگ مناسب وب‌سایت خود کمکی کنیم.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد