قالب سایت وردپرس چیست؟

0

 

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: حتما شما هم نام قالب سایت وردپرس را تا به کنون شنیده اید. اگر شما نیز در قسمت های قبلی مقالات مارا دنبال کرده باشید به لغاتی همچون بوت استرپ، رسپانسیو، دمو، وو کامرس، دینامیک و استاتیک برخورد کرده اید. در این قسمت قصد داریم درباره ی مفهوم این مطالب صحبت کنیم.

قالب سایت وردپرس چیست؟

حتما شما هم نام قالب سایت وردپرس را تا به کنون شنیده اید. قالب سایت وردپرس نوعی از قالب سایت می باشد، که وب سایت طراح قالب سایت ورد پرس ارائه می دهد.

این شرکت طراح قالب سایت های کاملا رایگانی را با استفاده از مجموعه طراحان قالب سایت ارائه می کند. قالب سایت وردپرس جز اولین شرکت های ارائه دهنده قالب سایت است و عموما اغلب شرکت های طراح قالب سایت نسخه های اولیه محصول خود را در این سایت بارگذاری می کنند.

در حقیقت وردپرس یک تبلیغ رایگان برای نسخه های اورجینال بیشتر قالب های سایت است. اگر شما نیز در قسمت های قبلی مقالات مارا دنبال کرده باشید به لغاتی همچون بوت استرپ، رسپانسیو، دمو، وو کامرس و دینامیک و استاتیک برخوردکرده اید.

در این قسمت قصد داریم درباره ی مفهوم این مطالب صحبت کنیم. شرکت کارا آی تی ( karait ) در طراحی قالب سایت وردپرس بوت استرپ، رسپانسیو، دمو، وو کامرس و دینامیک و استاتیک یکی از پیشتازان صنعت طراحی سایت می باشد و شما را به خواندن ادامه این مطالب دعوت می کند.

منظور از دموی قالب سایت ورد پرس چیست؟

گفتیم که در داخل فایل قالب سایت ورد پرس علاوه بر ۱۲فایل اصلی یک قالب ظاهری نیز وجود دارد. دمو نیز نوعی از این قالب های ظاهری قالب سایت ورد پرس می باشد.

اما یک تفاوت بزرگ بین پوسته های ظاهری عادی و دمو ی یک قالب سایت وردپرس وجود دارد. عموما قالب دمو دارای زمان انقضا می باشد و فقد برای آشنایی کاربر با نحوه ی استفاده از قالب سایت ورد پرس طراحی شده است. وقتی گفته می شود قالب سایت ورد پرس رایگان دمو می باشد منظور این است که نسخه اولیه از نسخه اورجینال می باشد و شرکت طراح برای تبلیغ این محصول جدید آن را در اختیار کاربران قرار می دهد.

منظور از بوت استرپ بودن قالب سایت چیست؟

منظور از بوت استرپ بودن قالب سایت این می باشد که شما علاوه بر داشتن ۱۲ فایل اصلی در قالب سایت ورد پرس برنامه بوت استرپ را نیز دارید.

برنامه بوت استرپ برنامه ای است که تمام زبان های برنامه نویسی قالب ورد پرس از html تا  Ajax را دربرمیگیرد. این برنامه به شما امکان تغییر کاربری سایت وهر تغییر دیگری را می دهد.

برنامه بوت استرپ علاوه بر داشتن کدهای آماده محلی برای چیدن این کدها و آزمون آن ها در خود نیز دارا است. استفاده صحیح از بوت استرپ امکان اسپانسیو بودن را برای سایت ها به آسانی فراهم می کند.

منظور از رسپانسیو بودن سایت چیست؟

ریسپانسیو یا واکنشگرایی خاصیتی در طراحی قالب سایت ورد پرس می باشد که به سایط امکان تطابق با تمام سیستم ها را می دهد.

جالب است بدانید در گذشته چنین امکانی نبوده است و شرکت ها برای گوشی و کامپیوتر های خانگی دو ورژن از قالب وردپرس را استفاده می کرده اند.

اگر دوست دارید بدانید قالب سایت شما ریسپانسیو است یا خیر فقد کافی است، برای کروم یا گوگل که از طریق آن بارگذاری اطلاعات را انجام می دهید؛ حالت maximize را غیر فعال کنید.

اگر صفحات بدون اسکرول،zoom in وzoom out بازهم خوانا بود، قالب سایت شما ریسپانسیو است. این عملیات در مورد تمام صفحات قالب وردپرس امکان پذیر است. اگر سایت شما ریسپانسیو نیست با استفاده  از بوت استرپ قسمتی از برنلمه html سایت خود را ریسپانسیو کنید.

 منظور از ووکامرس قالب سایت وردپرس چیست؟

امکانی است که یک قالب سایت وردپرس را به یک قالب وردپرس فروشگاهی تبدیل می کند و امکاناتی چون تعریف محصول، دسته بندی محصول، تعریف قیمت و … را به کاربر می دهد.

وو کامرس برای قالب وردپرس مجلات و روزنامه ها نیز بسیار مهم است زیرا برای شما یک جستجو گر درونی قوی و دسته بندی عالی را تضمین می کند.

منظور از دینامیک و استاتیک بودن قالب سایت چیست؟

دینامیک و استاتیک دو لغت در تضاد معنایی با هم هستند. قالب سایت وردپرس استاتیک محتوای غیر قابل تغییر دارد بدین معنا که طراح قالب سایت وردپرس امکان مدیریت و یا افزایش صفحات را برای سایت فعال نکرده است.

اگر قالب سایت شما استاتیک است از امکان بوت استرپ بهره بگیرید و طراحی قالب سایت را به دینامیک تغییر دهید.

قالب سایت دینامیک یک قالب مناسب برای فروشگاه ها و سایت هایی است که مداوما با افزایش اطلاعات رو به رو هستند. امیدواریم از خواندن این متن که توسط متخصصین کارا آی تی گرد آوری شده است نهایت لذت را برده باشید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد