آشنایی با چگونگی پشتیبان سایت

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: پس از راه‌اندازی سایت نیاز به یک مدیریت و پشتیبانی قوی است تا بتوان سایت را ارتقا بخشید و کاربران آن را افزایش داد و مشکلات و خطاهای سایت را در کم‌ترین زمان به‌وسیله آن رفع نمود در این نوشتار وظایف پشتیبان سایت و مزایای وجود آن بیان گردیده است.

آشنایی با چگونگی پشتیبان سایت

زمانی که شما یک سایت را رایگان و با استفاده از برنامه‌های مختلف مانند سایت ساز راه‌اندازی کنید یا هنگامی‌که سایت خود را توسط برنامه نویسان و طراحان طراحی کنید پس از راه‌اندازی نیاز به مدیریت سایت دارید و در انجام کارهای فنی سایت خود نیاز به تجربه و تخصص دارید بنابراین اگر خود قادر به این کار نیستید باید آن را به فرد یا مجموعه‌ای بسپارید که تخصص لازم در این زمینه را داشته باشند و بتوانند به‌درستی این کار را برای شما انجام دهند و مشکلات و خطاهایی را که در سایت رخ می‌دهد را بررسی و تحلیل کند و آن‌ها را در کمترین زمان رفع نماید پشتیبان سایت شامل یکسری از کارها و اقدامات مانند انجام کارهای فنی سایت، انجام کارهای روزانه سایت، مسئولیت امنیت سایت، مسئولیت نگهداری سایت، پاسخ به پرسش‌های فنی و کمک به کاربران، انجام به‌روزرسانی سایت، اضافه کردن حذف یا بروز رسانی اطلاعات حساب کاربری و بازنشانی گذرواژه، رفع مشکلات و خطاهایی که در سایت رخ می‌دهد، مراقبت و نگهداری از سایت، اصلاحات و تغییرات در سایت و موارد دیگر است.

به‌عبارت‌دیگر به کلیه پروسه‌های نگهداری یک سایت پشتیبانی میگویند که برخی از این کارها و پروسه‌ها باید به‌صورت روزانه و برخی به‌صورت ماهیانه انجام شود تا سایت قدرتمند گردد. پشتیبان سایت یک فرآیند کوتاه‌مدت نیست و تنها یک‌بار انجام نمی‌شود و نیاز به اقدامات مداوم دارد و با پشتیبانی درست می‌توان شاهد افزایش ورود حجم وسیعی از کاربران بود به سایت خود بود.

انواع پشتیبان سایت

  • پشتیبان فنی: به کارهایی گفته می‌شود که نیاز به تجربه، تخصص و مهارت دارد و اگر این کارها در زمان درست انجام نگیرد ممکن است سایت از دسترس کاربران خارج گردد پس زمان کارها در این نوع پشتیبانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

  • پشتیبان محتوایی: این پشتیبانی شامل کلیه کارهای تولید محتوا می‌شود مانند، تنظیم و تولید محتوا برای صفحات مختلف، به‌روزرسانی مطالب قبلی، ایجاد مطالب و مقالات جدید، بررسی و تغییر لینک‌ها شکسته، بازنویسی محتواهای کپی شده و غیره می‌باشد.

 

  • پشتیبان ‌سایت دارای دو حالت کلی پشتیبانی حضوری و پشتیبانی غیرحضوری یا همان مجازی است، پشتیبانی حضوری خیلی در ایران جا نیفتاده و افراد خیلی کمی هستند که این خدمات را ارائه می‌دهند پشتیبانی غیرحضوری یا از راه دور رایج‌ترین نوع می‌باشد که به روش‌های متفاوتی مانند پشتیبانی از طریق نرم‌افزارهای آنلاین، تماس تلفنی، مکاتبه از طریق ایمیل و پیامک و روش‌های دیگر می‌باشد.

 

پشتیبان سایت ‌ها باید بر اساس استانداردها و الگوریتم‌های گوگل صورت بگیرد. پشتیبان سایت‌ها بسته به نوع آن‌ها متفاوت است که در زیر مهم‌ترین آن‌ها ذکر می‌گردد:

  • سایت شرکتی: بخشی از پشتیبان سایت شرکتی معمولاً توسط طراحان آن و در سال اول به‌صورت رایگان انجام می‌شود، نیازهای پشتیبان سایت شرکتی با توجه به خدمات آن‌ها ممکن است متفاوت باشد اما به‌طورکلی پشتیبان سایت شرکتی شامل به‌روزرسانی سایت، درج مطالب و محتوای جدید و رفع مشکلات و خطاهای احتمالی است.

 

  • سایت فروشگاهی: پشتیبانی این نوع سایت‌ها نیز شامل موارد فنی و مدیریت کالا ازلحاظ به‌روزرسانی قیمت و مشخصات محصول است.

 

  • سایت مجله‌ای: این نوع سایت‌ها بیشتر از سایر سایت‌ها نیازمند تیم تولید محتوای قوی هستند بنابراین این نوع سایت‌ها باید پشتیبان تولید محتوا مستمر داشته باشند و همچنین دارای یک هاست قوی برای به‌روزرسانی هرروزه مطالب باشند.

 

  • سایت شخصی: پشتیبانی این سایت شامل تولید محتوا، رسیدگی روزانه و به‌روزرسانی می‌باشد همچنین برای توسعه سایت خود بهتر است به کلمنت‌های مشتریان پاسخ داده شود.

 

در پایان با استفاده از پشتیبان می‌توان سایت خود را توسعه و ارتقا داد و خدمات و محصولات خود را بهتر به فروش رساند و شاهد افزایش مشتریان و کاربران در سایت خود بود و امنیت سایت را سال‌ها بدون مشکل خاصی برقرار کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد