آشنایی با مقدار تعرفه پشتیبانی سایت

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: پشتیبانی سایت شامل کلیه خدماتی است که به سرعت، امنیت و کیفیت سایت کمک کند این کار را معمولاً یا دارندگان خود سایت‌ها و یا شرکت‌های متخصص در این زمینه انجام می‌دهند تعرفه پشتیبانی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد در این نوشتار سعی شده این عوامل و نرخ تعرفه بیان گردد.

آشنایی با مقدار تعرفه پشتیبانی سایت

وجود مشکلات فنی در سایت باعث پایین آمدن و افت رتبه شما در جستجوی گوگل خواهد شد بنابراین لازم است به‌صورت دائمی سایت خود را کنترل و رصد کنید تا از عدم مشکلاتی مانند لینک‌های شکسته، خرابی‌ها و ارورها و غیره مطمئن شوید، سپردن این قبیل کارها به تیم پشتیبان متخصص باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد بنابراین باید با پشتیبانی سایت آشنایی داشته باشید، انجام کلیه کارهای فنی و محتوایی و اعمالی که برای حفاظت از بقای سایت لازم است را پشتیبانی سایت میگویند، پشتیبانی سایت را می‌تواند خود صاحب و مدیر سایت انجام دهد یا آن را به شخص و یا شرکت و مجموعه‌ای بسپارد درصورتی‌که پشتیبانی را دارنده سایت انجام دهد ممکن است به علت عدم تخصص لازم مشکلاتی را در سایت به وجود آورد و به‌روزرسانی‌ها را به‌درستی انجام ندهد و حتی به دیگران اجازه هک سایت را بدهد و امنیت آن را به خطر اندازد، بنابراین بهتر است برای پشتیبانی سایت هزینه‌ای در نظر بگیرید و آن را به متخصصین در این زمینه و یا شرکت‌های متخصص بسپارید.

عوامل مؤثر در پشتیبانی سایت

بستگی به عوامل مختلفی دارد مانند اینکه شما کار پشتیبانی را به چه شرکتی می‌سپارید زیرا قیمت شرکت‌ها معمولاً با توجه به سابقه آن‌ها متفاوت است و شرکت‌های باسابقه پول بیشتری را دریافت می‌نمایند، از عوامل مؤثر دیگر این است که چه مدت‌زمانی از شبانه‌روز را می‌خواهید پشتیبان به سایت شما اختصاص دهد هراندازه این ساعت‌ها بیشتر باشد به‌تبع هزینه نیز بیشتر خواهد شد.

شما ممکن است گاهی تنها نیاز به یک خدمات پشتیبانی متعارف و معمول داشته باشید و گاهی نیاز به خدمات ویژه‌ای دارید که در صورت انتخاب هرکدام تعرفه متفاوتی باید پرداخت نمایید بنابراین سابقه شرکت، مدت‌زمان صرف شده برای سایت شما، نوع خدمات پشتیبانی و… باعث تفاوت در تعرفه پشتیبانی سایت خواهد شد.

همچنین اینکه شما نیازمند چه مدت پشتیبانی هستید نیز تعرفه را متفاوت خواهد کرد مثلاً شما به پشتیبانی ماهانه یا یک‌ساله نیاز دارید البته بهتر است پشتیبانی یک‌ساله را انتخاب نمایید و از تخفیفات و خدمات ویژه شرکت‌ها بهره‌مند شوید.

نیاز به پشتیبان یک نیاز دائمی است و نباید آن را به مقطع خاصی محدود کرد چراکه هرلحظه ممکن است سایت شما موردحمله ویروس‌ها، هکرها و خطاهای مختلف قرار گیرد و برای برطرف کردن این موارد نیاز به تخصص و وقت کافی می‌باشد پس داشتن یک پشتیبان مناسب امری لازم و ضروری است.

تعرفه پشتیبانی سایت باید شامل کلیه خدماتی شود که موجب سرعت، کیفیت و نگهداری از سایت می‌شود و هر نوع خدمات خارج از این چارچوب نباید مشمول تعرفه پشتیبانی سایت گردد.

تعرفه پشتیبانی سایت و نرم‌افزار مطابق نرخ نامه رسمی سازمان نظام حقوق رایانه‌ای کشور

تعرفه قراردادهای خدمات پس از فروش و یا همان پشتیبانی سایت و نرم‌افزار در سال اول حداقل ۲۵ درصد و حداکثر ۳۵ درصد جمع قیمت قرارداد فروش می‌باشد و توسعه‌های احتمالی نیز شامل هزینه می‌باشد یعنی شما باید در سال اول عقد قرارداد ۲۵ تا ۳۵ درصد از قیمت خرید طراحی سایت را هزینه پشتیبانی آن کنید و درصورتی‌که در طول چند سال سایت فروخته‌شده و توسعه یابد جمع مبلغ قرارداد فروش و قراردادهای توسعه مبنای نرخ پشتیبانی خواهد بود.

تمامی قراردادهای طراحی سایت و ساخت سایت و نرم‌افزار پس از اتمام زمان پشتیبانی رایگان مطابق تعرفه رسمی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای دادن تعرفه پشتیبانی سایت و نرم‌افزار باید قرارداد سالیانه تنظیم نمایند و نمونه این قراردادها جهت مشاهده و بررسی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور قابل‌دستیابی می‌باشد.

و در پایان شما می‌توانید برای تغییر دادن تعرفه پشتیبانی سایت خود میزان خواسته‌ها و خدمات خود را از پشتیبان تغییر داده و یا پکیج‌های تهیه‌شده از شرکت‌های مختلف را تغییر دهید تا درنهایت پکیجی متناسب با پول خود دریافت نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد