آشنایی با انواع برنامه ساخت سایت رایگان

0

برنامه ساخت سایت رایگان – به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: همان‌طور که میدانید ساخت و طراحی سایت یک فرآیند پرهزینه است و امروزه بازار طراحان سایت داغ است اما یکی از روش‌های ساخت سایت رایگان استفاده از برنامه‌های سایت ساز هستند سایت سازها امکان ساخت، ویرایش و مدیریت را بدون کمترین دانش برنامه‌نویسی برای افراد فراهم می‌نمایند در این نوشتار تعدادی از این برنامه‌ ساخت سایت رایگان معرفی می‌گردد.

آشنایی با انواع برنامه ساخت سایت رایگان

برای ساختن یک سایت عمدتا از برنامه ساخت سایت رایگان موجود در اینترنت استفاده می‌شود که هرکدام مزایا و معایب مختص خود رادارند یکی از این روش‌ها استفاده از برنامه‌های سایت ساز رایگان است که دارای تعداد زیادی هستند در زیر به مهم‌ترین این برنامه‌ها اشاره خواهیم کرد.

مهم‌ترین برنامه ساخت سایت

  • برنامه ساخت سایت وردپرس: وردپرس یک سایت ساز است که می‌توان آن را به‌صورت رایگان از سایت رسمی ورد پرس به‌صورت فارسی یا انگلیسی دانلود کرد و با آن سایت خود را بدون پرداخت هزینه ساخت، از وردپرس برای ساخت وب‌سایت‌های کسب‌وکار، انجمن‌ها، شبکه‌های اجتماعی، فروشگاه‌های تجارت الکترونیک، وبلاگ‌ها و موارد دیگر استفاده می‌شود.
  • این برنامه توسط فردی به نام مت مولنوگ برنامه‌نویسی شده است و اکنون به یکی از بزرگ‌ترین سایت سازهای جهان تبدیل‌شده است، بر طبق آمارها ۳۳ درصد از وب‌سایت‌ها از این برنامه استفاده می‌نمایند از مهم‌ترین ویژگی این برنامه می‌توان به‌سرعت در بارگذاری، کیفیت خدمات، امنیت، قابلیت ویرایش قالب نام برد اما باید توجه داشت که این برنامه فقط بر روی یک وب سرور نصب می‌گردد و قابل‌نصب بر روی ویندوز و سیستم‌عامل دیگری نیست.
  • برنامه ساخت سایت wix: یک وسیله ساخت سایت آنلاین است و کمپانی آن از قدیمی‌ترین کمپانی‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کند این کمپانی برای راضی نگه‌داشتن کاربران خود ۵۰۰ مگابایت هاست برای ذخیره‌سازی فایل‌ها و یک زیر دامنه به همراه تبلیغات برای آن‌ها در نظر گرفته است. این برنامه مجموعه‌ای از قالب‌های متنوع، گرافیک‌های عالی و رایگان را دارا است، عضویت در ویکس و شروع به کار آن رایگان است اما پنل‌های حرفه‌ای و فروشگاهی آن مستلزم پرداخت هزینه است. وب‌سایت ویکس برای کاربران ایرانی قابلیت راست‌چین و فارسی شدن ندارد و فقط ویژه استفاده کاربران خارج از ایران است.
  • برنامه ساخت سایت بیلدر: بیلدر یکی از سایت سازهای آنلاین خارجی است که قابلیت ویرایش Drop و Drag را دارد و اخیراً مورد استقبال فراوانی قرارگرفته است این برنامه علی‌رغم سادگی دارای محیطی باتجربه است.
  • برنامه ساخت سایت بهسا وب: بهسا وب یک برنامه سایت ساز ایرانی است که دارای یکی از قوی‌ترین سیستم‌ها می‌باشد و با داشتن امکانات متنوع مورد استقبال کاربران ایرانی قرارگرفته است ازجمله ویژگی‌های آن می‌توان به قالب‌های آماده و متنوع رایگان، امنیت، بهینه‌سازی شده با موبایل و تبلت، تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته، امکان شخصی‌سازی سایت را نام برد.
  • برنامه ساخت سایت ۹۷Z: این سایت ساز یکی از برنامه‌های رایگان تولید سایت است در این برنامه فرآیند تغییرات عکس‌ها و مطالب و حتی تغییرات ظاهر سایت به‌صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و می‌توان تنها با چند کلیک ساده و بدن نیاز به دانش برنامه‌نویسی سایت دلخواه خود را ساخت.
  • برنامه ساخت سایت پرتال: پرتال نیز یک سایت ساز ایرانی است که دارای ویژگی‌هایی همچون پشتیبانی ۲۴ ساعته، آموزش‌های رایگان می‌باشد و توانسته است مشتریان زیادی را جلب کند و آن‌ها را راضی نگه دارد. از این برنامه به مدت ۷ روز می‌توان رایگان استفاده کرد. این برنامه ۳ روش برای طراحی و ایجاد سایت به شما ارائه می‌دهد که عبارت‌اند از:
  • طراحی و ایجاد سایت توسط خودتان: در این روش با تهیه یکی از پکیج‌های سایت از پرتال می‌توانید با ورود به پنل مدیریت، طراحی و قالب سایت مناسب با کسب‌وکار خود را انتخاب نمایید.
  • طراحی و ساخت سایت توسط پرتال: در این روش متخصصین برنامه‌نویسی با توجه به طرح و قالب دلخواه شما سایت را برای شما طراحی می‌کنند و پس از تأیید شما طرح اصلی بر روی سایت شما بارگذاری می‌شود.
  • طراحی اختصاصی وب‌سایت: در این روش تنها یک فرد بر روی طراحی سایت شما کار نمی‌کند بلکه یک تیم از برنامه نویسان و طراحان به‌صورت مرحله‌به‌مرحله و مشاهده و تأیید شما سایت اصلی را برای شما طراحی می‌نمایند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که هیچ‌کدام از این برنامه‌ها کاملاً رایگان نیستند و هیچ برنامه ساخت سایت کاملاً رایگانی وجود ندارد تنها در مراحل اولیه و نصب رایگان بوده و در مراحل بعدی و خرید هاست‌های بعدی نیاز به هزینه می‌باشد اما درکل هزینه این برنامه‌ها بسیار کمتر از هزینه برنامه نویسان و طراحان سایت است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد