چگونگی ساخت سایت رایگان با پسوند Com در گوگل

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: برای ساخت سایت رایگان با پسوند com یا پسوندهای دیگر روش‌های مختلفی وجود دارد یکی از این روش‌های ساخت سایت رایگان با پسوند com با استفاده از سایت‌های گوگل می‌باشد در این نوشتار چگونگی ایجاد این نوع سایت‌ها و اینکه آیا واقعاً هزینه آن رایگان است یا نه توضیح داده‌شده است.

چگونگی ساخت سایت رایگان با پسوند Com در گوگل

هنگام ساخت سایت در قدم اول ما نیاز به یک دامنه‌داریم که همان آدرس سایت است دامنه‌ها با عبارت www. آغاز می‌گردند، در انتخاب نام دامنه باید توجه داشت که حتماً متناسب با محتوای سایت و کسب‌وکارتان باشد و طولانی نباشد.

دامنه‌ها دارای پسوندهایی مانندir، com و org و موارد دیگر هستند یکی از پسوندهای معروف دامنه‌ها com می‌باشد com مخفف عبارت commercial به معنای تجاری است و به همین دلیل مناسب برای وب‌سایت‌های فروشگاهی، شرکتی و تجاری هستند.  com جزء پسوند دامنه‌های بین‌المللی است برخی از پسوند دامنه‌ها ملی هستند مانند ir که پسوند دامنه ملی ایران است خرید این پسوندها بسته به نوع ملی یا بین‌المللی آن دارای هزینه هستند.

آشنایی با چگونگی ساخت سایت رایگان در گوگل

گوگل به‌عنوان دارنده محبوب‌ترین موتور جستجو دارای خدمات دیگری مانند ساخت سایت نیز هست شما با مراجعه به google sites می‌توانید با چند کلیک ساده و به‌صورت تصویری اقدام به ساخت سایت نمایید.

با استفاده  از این برنامه شما نیازی به دانش برنامه‌نویسی و کد نویسی ندارید google sites یکی از سرویس‌ها و خدمات گوگل می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید ساخت سایت رایگان در گوگل را داشته باشید؛ بنابراین هنگام استفاده از آن باید به اکانت جیمیل خود در گوگل وارد شوید بنابراین اگر شما دارای جیمیل نیستید باید قبل از هر چیز یک اکانت برای خود بسازید پس از ساخت اکانت شما باید به قسمت سایت‌های گوگل رفته و بر روی آیکون + کلیک نمایید تا صفحه ساخت سایت گوگل سایت برای شما باز شود که در این مرحله باید نام و آدرس سایت موردنظر خود را بنویسید و بر روی گزینه ایجاد کردن (create) کلیک کنید.

توجه داشته باید که آدرس و نام سایت یکی نیست نام سایت هر چیزی می‌تواند باشد اما آدرس آن باید منحصربه‌فرد و کوتاه باشد تا افراد بتوانند با سرچ کردن آن در مرورگر به‌راحتی به مطالب سایت شما دست یابند، در مرحله بعد قالب و رنگ زمینه سایت خود را با توجه به سلیقه خود و مطالب موجود در آن انتخاب نمایید.

در سایت گوگل قالب‌های آماده‌ای وجود دارد که مورداستفاده برای افرادی است که دانش چندانی از برنامه‌نویسی ندارند افراد دیگر هم که بخواهند قالب دیگر را باسلیقه خود طراحی کنند با استفاده از کدهای موجود در سایت‌های گوگل می‌توانند قالب دلخواه خود را طراحی نمایند بعد از انتخاب قالب نوبت به انتخاب تم می‌رسد که با استفاده از گزینه select a theme می‌توانید تم مناسب خود را انتخاب کنید.

با طی کردن این مراحل شما توانسته‌اید یک سایت رایگان با پسوند com در گوگل بسازید که البته به‌جز ساخت و مدیریت این سایت می‌توانید کارهای دیگری نیز انجام دهید مثلاً شما می‌توانید قالب و یا تم را با استفاده از گزینه ویرایشگر گوگل تغییر دهید و یا نوار کناری سایت خود را فعال و غیرفعال کنید همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه create page صفحه یا صفحات مختلف سایت را با قالب‌های متنوع بسازید و محتواها و عکس‌ها و فیلم‌های خود را در آن درج نمایید شما همچنین می‌توانید دسترسی افراد را به سایت خود محدود کنید چراکه وب‌سایت‌های ساخت گوگل برای تمامی افراد در نقاط مختلف جهان قابل‌دیدن هستند ولی شما می‌توانید دسترسی برخی از افراد را به سایت خود مسدود کنید.

سایت سازها ممکن است دامنه رایگان با پسوند ملی مانند ir به شما ارائه دهند اما برای پسوندهای بین‌المللی و تجاری هزینه دریافت می‌کنند گوگل نیز از این قاعده مستثنا نیست تمام مراحل ساخت سایت در گوگل رایگان است اما برای خرید پسوند com باید هزینه پرداخت نمایید هرچند این هزینه نسبت به هزینه متعارف در این سایت کمتر هم می‌باشد.

پس به‌طورکلی ما چیزی به نام ساخت سایت رایگان با پسوند com در گوگل و سایت سازهای دیگر نداریم و برای پسوندهای تجاری و بین‌المللی در همه سایت سازها هزینه دریافت می‌گردند پس لازم به ذکر است که تبلیغاتی با عنوان ساخت رایگان با پسوند com در گوگل کذب و صرفا تبلیغات می باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد