چگونه می توان لولای مناسبی انتخاب کرد؟

0

چگونه می توان لولای مناسبی انتخاب کرد؟

چگونه می توان لولای مناسبی انتخاب کرد؟ هنگامی که صحبت از خرید کابینت به میان می آید اولین چیزی که بدهن می رسد انتخاب لولای مناسب است.نوع لولاها و کارایی آنها تاثیر بسیار زیادی بر در ظاهر و عملکرد کلی آنها دارد و شاید  کیفیت یک لولای خوب به اندازه کیفیت چوب و دیگر متریال مورد استفاده در تولید کابینت اهمیت داشته باشد.

همانطور که می دانید طیف گسترده ایی از انواع لولاها در بازار وجود دارد.حال با این تنوع بالا چطور می توان بهترین گزینه را انتخاب کرد؟ما قصد داریم به شما کمک کنیم که لولای مناسب با نوع کاری که قصد دارید انجام بدهید را انتخاب کنید.برای شروع باید ابتدا انواع درب و کابینت را بشناسید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید:

  • نوع کابینت را مشخص کنید:

به طور کلی دو نوع کابینت وجود دارد:

  • کابینت فیس فریم:این نوع کابینت ها دارای یک فریم یا قاب هسنتد که به لبه جلویی یا روی محفظه متصل می شود . لولا معمولا روی این قاب یا فریم سوار می شوند.در کابنیتهای آمریکایی یا همانآشپزخانه های اوپن غالبا از این نوع کابینت استفاده می شود.
  • کابینت بدون فریم:کابینتهای بدون فریم در اصل یک جعبه چهارضلعی هستند که به طور معمول از چهار تنه ¾ اینچی تشکیل شده اند.لولاها در قسمت داخلی کابینت سوار می شوند.به این کابنیتهای بدون فریم کابینت های اروپایی نیز گفته می شود.
  • همپوشانی درب را مشخص کنید:

همپوشانی درب عبارت است از موقعیت درب در مقابل دهانه کابینت.تنظیمات کابنیت های فیس فریم و بدون فریم با یکدیگر متفاوت هستند.در شکل های زیر انواع همپوشانی درب در کابینت های فیس فریم نشان داده شده است:

درب روکار : درب های روکار  روی کابنیتهای فیس فریم همانطور که از نامشان پیداست عمل می کنند.آنها قسمت باز یا همان دهانه کابنیت را به طور کامل پوشانده و محفظه کابینت یا کل فریم را از تمام زوایا می پوشانند.

درب های توکار:این نوع درب ها نیز همانطورکه از نامشان پیداست در هنگام بسته شدن درب کابینت به سمت داخل بوده و به طور کامل دهانه کابینت را می پوشانند. وقتی که کابنیتهای فیس فریم در حالت بسته قرار دارند این درب های توکار  به طور کامل با دهانه کابینت تراز می شوند.

 ۳-محل قرار گیری لولا را تعیین کنید:

این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا لولا باید مشخص باشد یا خیر ؟باید بدانید که در طراحی کابینت ها، در برخی موارد لولاها به صورت مشخص نصب می شوند اما برخی از طراح ها معتقدند که دیده دن لولاها از زیبایی کار می کاهد.در ادامه با روش های اصلی نصب لولا آشنا می شویم:

  • لولای پنهان:لولای های پنهان که اغلب بدان ها لولاهای اروپایی یا لولاهای فنجانی گفته می شود در هنگام بسته بودن درب کابینت از لایه رویی درب قابل دیدن نیستند.این نوع نصب برای لولاها معمولا در طراحی ها مدرن و مینیمالیستی استفاده می شوند چون طراحان معتقدند که لولاها باعث از بین رفتن زیبایی ظاهری و طرح اصلی کابینت می شوند.
  • لولای نیمه پنهان:لولاهیا نیمه پنهان در زمانی که درب کابینت در حال بسته قرار دارد تا حدودی قابل مشاهده است.این لولاهای نیمه پنهان می توانند شامل جزئیاتی همچون سری توپی تزئینی و یا سری انتهایی باشند.
  • لولای آشکار:لولاهای آشکار به گونه ایی نصب می شوند که در هنگام بسته بودن درب ها کاملا قابل مشاهده باشند.

۴-لولاهای سنتی یا لولاهای اروپایی ؟

در شکل زیر آناتومی لولاهای سنتی و لولاهای اروپایی نشان داده شده است.در سمت چپ عکس می توانید ساختار لولاهای سنتی را مشاهده و در سمت راست شکل ساختار لولاهای اروپایی را مشاهده می کنید:

لولاهای پروانه ایی : یکی از انواع لولاهای سنتی لولاهای پروانه ایی هستند.این نوع لولاها از دو صفحه چرخشی تشکیل می شوند که توسط یکه پیچ به هم متصل  می شوند و شبیه به بال های پروانه هستند.این لولاها به صورت پروانه ایی بین درب و کابینت قرار می گیرند به طورکیه یک صفحه روی درب و دیگری روی کابنیت سوار می شود.از این نوع لولاها معمولا برای این استفاده می شود که درب کابنیت ها بیش از اندازه باز نشوند.

لولاهای پروانه ایی دولکس: این نوع لولاها از انواع لولاهای سنتی هستند.این لولاها دارای شکاف  هایی  بوده که به شما این امکان را می دهند که درب را به صورت افقی یا عمودی حرکت بدهید تا به بهترین شکل ممکن بتوانید آن را تنظیم کنید.

لولاهای چاقویی:لولاهای چاقویی یا قیچی شکل یکی دیگر از انواع لولاهای سنتی هستند که یک بخش آنها بر بالای درب سوار می شود و بخش دیگرآن نیز روی لبه افقی کابینت سوار می شود.

لولا های اروپایی :لولای اروپایی یکی از انواع لولاهای پنهان است که بیشتر در کابینت های سبک اروپایی بدون فریم مورد استفاده قرار می گیرد اما گاهی در کابنیت های فیس فرم نیز مورد استفاده قرار می گیرد.این لولاها دارای یک صفحه هستند که بر روی کابنیت پیچ می شوند و یک کاپ ۳۵ میلی متری دارند که روی کامه دایره ایی شکل سوار شده و پشت درب پیچ می شوند.یکی از قابلیت های این لولاها این است که این لولاها را می توان در دو جهت و گاهی در سه جهت تنظیم کرد.که این امر تنظیم درب را آسان تر می کند.

۵-در مورد ویژگی های خاص درب کابینت خود تصمیم گیری کنید:

به غیر از مواردی که بدان اشاره کردیم گزینه های دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید از آنها در کابنیت خود استفاده کنید:

لولای خود بسته شوند:هنگامی که درب کابینت در فاصلهچند اینچی ت بسته شدن قرار دارد این نوع لولاها درب را به سمت داخل می کشند و به طور کامل آن را می بندند.

لولای خود باز شونده:این نوع لولاها مکانیسمی دارند که با فشار دادن درب به سمت داخل به صورت خودکار درب را به سمت بیرون باز می کنند.

لولای آرام بند: هنگامیکه درب کابنیت درحال بستهشدن با فشار زیاد استاین لولاها  جلوی بسته شدن محکم درب را گرفته و از ایجاد صدای دلخراش در هنگام بسته شدن درب جلوگیری می کنند.این لولاها از جنس استیل ساخته شده و دارای کیفیت و دوام خوبی هستند.این لولاها دارای کپسولی هستند که درب را طی دو مرحله می بندند.

چگونه می توان لولای مناسبی انتخاب کرد؟ با توجه به مواردی که بدان اشاره کردیم می توانیدگزینه مناسب با کابینت خود را انتخاب کنید.برای اینکه تنوع بالایی از لولاها را در اختیار داشته باشید می توانید به وب سایت خوگر پلاس مراجعه کنید و از کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب آن دیدن کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک چگونه می توان لولای مناسبی انتخاب کرد؟ مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد