لولای گازور چیست؟

0

لولای گازور چیست؟ امروزه ما به عنوان افراد  متخصص در امر تولید و یا تعمیرات انواع لوازم منزل و یا به عنوان مصرف کننده لوازم منزل و یا محل کار با نواع مختلفی از یراق آلات سر و کار داریم.شاید شما جزو آن دسته از افرادی باشید که برای تعمیرات لوازم خانه و یا محل کارتان خودتان دست به کار می شوید و شاید هم یک متخصص در امر تعمیرات و یا ساخت لوازم منزل از جمله کابینت و کمد و بوفه و … باشید.فرقی نمی کند به هر حال مطمئنا با یراقی تحت عنوان لولا تا به حال سر و کار داشته اید.لولا وسیله ایی است که در صنایع مختلف از جمله کابنیت سازی استفاده می شود و باز و بسته شدن درب را تسهیل می کند.

انواع مختلفی از لولاها از جمله لولاهای سنتی و لولاهای اروپایی و … وجود دارند.لولاها انواع مختلفی دارند و هر کدام قابلیت های خاص و منحصر به فردی دارند.برخی از آنها قابلیت بستن درب را با فشار را دارند.برخی از آنها قابلیت  این را دارند که با فشار دادن درب کابنیت به سمت داخل ،درب کابینت را به سمت بیرون باز کنند.وبرخی از آنها قابلیت تنظیم در جهت های افقی و عمودی را دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از انواع لولاها با نام لولای گازور آشنا کنیم.

لولای گازور چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر زمان آن به پایان رسیده که از لولاهای قدیمی از جنس آهن استفاده کنیم.این لولاها معمولا دوام بالایی ندارند و در طول زمان دچار زنگ زدگی می شوند. یکی از بهترین لولاهایی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است لولای گازور نام دارد.این نوع لولا قابلیت های مختلفی است و در مواردی همچون کابینت سازی ، تولید بوفه و ویترین و کمد و … کاربرد زیادی دارد.دیگر قرار نیست از این بترسسید که درب ویترین شیشه ایی اتاق پذیرایی تان با فشار بسته شود و شیشه های آن ترک بردارد.چون لولای گازور اینجاست تا درب ها را به آرامی و بدون ایجاد هیچ گونه صدایی ببندد.

مشخصات لولای گازور

از مشخصات بارز لولای گازور می توان به آبکاری درجه یک و پیچ رگلاژ بلند پایه اشاره کرد.اندازه پیچ رگلاژ لولای چوب به قطر ۷ میلی متر و طول ۱۹ میلی تر است و از بهترین فلز با آبکاری سخت ساخته شده است.یک لولای گازور با کیفیت نوع قالب و تلرانس قطعات دقیقی داشته که همین امر باعث مقاوت بالای آن می شود.همچنین سوراخ های آن دارای کمترین تلرانس است که این امر باعث می شود قطعات آن لق نشوند و لولای گازور از استحکام بالایی برخودار باشد.بهترین لولای گازور لولایی است که قابلیت تنظیم در سه حالت طول و عرض و ارتفاع را داشته باشد.

ازآنجایی که این لولاهای اغلب از فلز آبکاری شده ساخته شده اند در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند و در مدت زمانی کوتاه دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شوند.بی صدا بودن درب هنگام باز و بسته شدن از دیگر ویژگی های مهم لولاهای گازور است.

انواع لولای گازور

امروزه به مدد پیشرفت تکنولوژی لولاهای گازور مختلف با کاربردهای متنوعی تولید می شوند.انواع لولای گازور عبارتند از :لولای گازور ساده، لولای گازور شیشه،لولای گازور مخفی،لولای گازور زاویه دار اشاره کرد.هر یک از این لولاها دارای کاربردها و قابلیت های مختلفی هستند.

 لولای گازور ساده

یکی از معروف ترین و پرکاربردترین لولاهای گازور ، لولای گازور ساده است.لولای گازور ساده یا همان لولای فنری که معمولا از آنها در صنعت کابینت سازی استفاده می شود منجر به سریع بسته شدن درب کابینت می شود.از مهمترین خصوصیات این لولاها می توان به پیچ رگلاژ بلند، رگلاژ پذیری انتهای لولا،قابلیت جذب بالای درب و جنس مقاوم آنها اشاره کرد.

لولای گازور شیشه

از لولای گازور شیشه در درب شیشه ایی ویترین ه  بوفه ها و بخش های شیشه ایی کمد استفاده می شود.این لولاهای گازور که از  آنها تحت عنوان لولای گازور شیشه نام برده می شود نیازی به سرواخ کردن ندارند.لولاهای گازور شیشه از دو بخش تشکیل شده است .بخش پایه لولای گازور بر روی بدنه بوفه یا کمد نصب می شود  و بخش دیگر آن که به صورت دایره ایی شکل است بر روی شیشه نصب می شود.این دایره در قطرهای مختلفی در بازار وجود دارد.

لولای گازور مخفی

یکی از قوانینی که طراحان کابنیت در هنگام طراحی بدان توجه می کنند. مشخص نبودن لولا در هنگام باز و بسته کردن درب کابینت است.این طراحان معتقدند که مشخص شدن لولا هنگم از و بسته شدن درب کابینت بر زیبایی کابنیت تاثیر منفی می گذارد و باعث زشت شدن ظاهر آن می شود.لولای گازور مخفی یکی از یراق های مورد علاقه این افردداست.چون به گونه ایی نصب می شود که چه در هنگام بسته بودن درب کابنیت و چه در هنگام باز بودن درب کابینت قابل مشاهده نیست.

لولای گازور آرام بند

لولای گازور چیست؟ لولای گازور آرام بند یکی از لولاهایی است که از بسته شدن ناگهانی درب کابنیت یا بوفه یا کمد و … جلوگیری می کند و مانع ایجاد صدای بلند در هنگام بسته شدن درب می شود.درون این نوع لولاها پمپی تعبیه شده است که درب را به آرامی بسته و مانع از بسته شدن درب با فشار زیاد می شود.بنابراین درب هایی که مجهز به لوله گازور آرام بند هستند احتمال بسته شدن ناگهانی درب بر روی دست به خصوص دست کوکان را کاهش داده و برای کودکان ایمن هستند.از دیگر ویژگی های لولاهای گازور آرام بند می توان به قابلیت رگلاژ آسان آنها اشاره کرد.درب هایی که مجهز به لولای گازور آرام بند هستند قابلیت این را دارند که در زاویه بین ۴۵ تا ۱۱۰ درجه باز نگه داشته شوند.رام بند یکی از ال.لهای

قیمت لولای گازور

همانطور که اشاره شد لولای گازور در انواع مختلفی وجود دار.به طوریکه هریک از آنها کارایی منحصر به فرد خود را دارند .از طرفی برندهای مختلفی از این نوع لولا در بازار وجو دارد.برای اینکه بتوانید  لولای گازور مورد نظر خود را به بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت تهیه کنید پیشنهاد می کنیم به وب سایت خوگر پلاس مراجعه کنید.تنوع بالای لولای گازور در وب سایت خوگر پلاس به همراه برندهای مختلف و قیمت های مختلف به شما این امکان را می دهد تا انوا عمختلف را با هم مقایسه کرده و بهترین انتخاب را انجام بدهید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک لولای گازور چیست؟ مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد