ویژگی های لولای آرام بند

0

ویژگی های لولای آرام بند : شاید برای شما بارها پیش آمده باش که با صدای بسته شدن ناگهانی درب کابیت و یا کمدها آرامشتان به هم خورده و عصبی شوید.یکی از مواردی که در سالهای اخیر در طراحی درب کابنیت ها و کمدها بدان توجه ویژه ایی می شود عبارت است از استفاده از لولاهای آرام بند.

لولای آرام بند چیست؟

لولاهای آرام بند یکی  از انواع یراق است که امروزه در صنایع مختلف همچون درب و پنجره سازی و  صنعت تولید کمد و همچنین به طور ویژه در صنعت کابینت سازی کاربرد فراوانی پیدا کرده است و مورد توجه همگان قرار گرفته است.تصور کنید که در ب کابنیت آشپزخانه را باز کرده و بعد از برداشتن وسایل مورد نیاز تان از داخل کابینت ،درب آن را رها کنید.حالا به جای اینکه درب کابینت محکم و با ایجاد صدایی گشو خراش بسته شود ، به ارامی و طی چند مرحله بسته شود ،بدون اینکه صدایی ایجاد کند و یا اینکه آسیبی به کابینت شما وارد شود.لولای های آرام بند دقیقا این کار را برای شما انجام می دهند.

با اتسفاده از لو.لهای آرام بند در درب کابینت ها و کمدها دیگر لازم نیست نگران این باشید که درب کابینت ها و یا کمدها محکم بر روی دست فرزند دلبنتدان بسته شود و به او آسیب برساند.در ادامه قصد داریم کمی بیشتر به این محصول و اجزای آن و نحوه تهیه و نصب این محصول پرکاربرد آشنا شویم.

لولای آرام بند

لولای آرام بند معمولا دارای دو بخش است .یک بخش از آن بر روی بدنه کمد یا کمد نصب می شود و بخش دیگر آن بر روی درب نصب می شود.این محصول از جنس استیل بوده و ضخامت آن باعث می شود تا دوام بالایی داشته باشد و در اثر باز و بسته درب کمد یا کابنیت در طولانی مدت خراب نشده و پیچ های آنها شل نمی شوند.یکی از ویژگی های مهم این لولا ها جنس بادوام آنها است. همانطو رکه می دانید آهن در  مجار.ت اکسیژن واکتش نشان داده و دچار زنگ زدگی می شود.

به هین دلیلدر اکثر ابزار و یراق های صنعتی از استیل به جای آهن استفاده می شود تا دوام این محصولات افزایش یابد. استیل بودن بدنه این لولاها باعث می شود تا  از آنها در محیط های مرطوب  مثل کابینت زیر سینک ظرفشویی به راحتی استفاده شود و خطر زنگ زدگی و از بین رفتن برای آنها وجود نداشته باشد.همچنین این لولاها برای خانه هایی که در مناطق و شهرهای مرطوب قرار دارند بسیار مناسب هستند.

اجزای تشکیل دهنده لولای ارام بند

لولاهای آرام بند از ورقه های استیل ،فنر و یک پمپ که در دورن آنها تعبیه شده است ،تشکیل می شوند.فنرها به باز و بسته شدن درب کمک می کنند.اما برای اینکه در اثر بسته شدن درب صدایی ایجاد نشود،پمپ تعبیه شده درون لولا ،فرآیند بسته شدن درب را طی دو مرحله انجام می دهد.برای بار اول این پمپ در بسته شدن درب وقفه ایجاد می کند و بار دوم درب را می بندد.این کار باعث می شود تا درب هر چقدر هم که محکم و با قدرت بسته شده باشد، به آرامی بستهشود و هیچ صدایی نیز تولید نکند.

ویژگی های لولای آرام بند

همانطور که اشاره شده این لولاها کمک می کنند تا درب کمدها و کابینت ها به آرامی بسته شوند و فرآیند بسته شدن درب منجر به ایجاد صدای گوش خراش و آزار دهنده نشود.جنس استیل این لولاها باعث می شود تا این محصولات دوام بالایی داشته باشند.نصب آنها نیز بسیار راحت است و هرکسی می تواند بدون نیاز به تخصص ویژه ایی آن ها را نصب کند.ویژگی مهم دیگر این لولاها ، قابلیت رگلاژ  ساده آنهاست.

تفاوت میان لولاهای آرام بند و لولاهای خود بسته شونده

لولاهای خود بسته شوند یکی از انواع لولاها هستند .دورن این لولاها فنری وجود دارد که به درب کمک می کند تا بسته شود.بدین تریتب وقتی شروع به بستن به درب کابینت می کنید این فنرها درب را به سمت داخل می کشند و آن را می بندند.البته این بسته شدن درب توسط لولاهای خود بسته شونده ممکن است با کمی فشار و ایجاد صدا انجام شود.تفاوت میان لولاهای خود بسته شونده و لولاهای آرام بند در این است که در لولاهای آرام بند پمپی تعبیه شده که فرانید بسته شدن درب را دطی دو مرحله انجام می دهد و همین امر باعث می شود که درب بدون ایجاد صدا و به آرامی بسته شود.

مهمترین برندهای لولاهای آرام بند

شرکت های تولیدی خارجی و داخلی زیادی اقدام به تولید لولاهای آرام بند کرده اند.می توانید در بازار برندهای مختلفی با کیفیت های مختلف و البته با قیمت های مختلف پیدا کنید.اما می توانیم بگوییم یکی از ممترین و معروف ترین برندهای لولا های آرام بند برند فانتونی است.از دیگر برندهای معروف لولاهای ارام بند می توان برندهایی همچون  روبرتو ،اکسسوری و اوتلاو را نام برد.برای خرید برندهای معتبر و با کیفیت می توانید به وب سایت خوگر پلاس مراجعه کنید.می توانید با یک خرید اینترنتی راحت و آسان و مطمئن به برندهای معتبر دسترسی داشته باشید و لولایی با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت را پیدا کنید.

البته بد نیست به یکی از برندهای جدید تحت عنوان ولکاتو اشاره کنیم.این برند که توسط یک کمپانی ترکیه ایی تولید می شود  اقدام به تولید لولاهای آرام بند با یک بخش پلاستکی کرده است.این کمپانی قصد داشته خطر هرگونه ضدزدگی بخش های مختلف درون لولاها را از بین ببرد و استفاده از انها را در مناطق مرطوب و شهرهایی با رطوبت بالا ،مطمئن تر سازد.بنابراین در این مدل پمپ داخلی لولا از جنس پلاستیک ساخته شده و هیچ گونه خطری در رابطه با انبساط پمپ در اثر گرما وجود نداشته باشد.

در نهایت می توان گفت لولاهای ارام بند نسل جدیدی از لولاها هستند که امروزه کاربرد بسیار گسترده ایی در صنعت درب و کابینت و کمدسازی دارند.بد نیست در انتخاب خود دقت کنید و محصولی را انتخاب نمایید که دوام و کیفیت بالایی داشته باشد و  از نظر قیمت مناسب باشد.برای این منظور می توانید با مراجعه به وب سایت خوگر پلاس ، یک خرید مطمئن داشته باشید و محصولی با کیفیت و قیمتی مناسب پیدا کنید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک لولای آرام بند مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد