لولای آرام بند چیست؟

0

لولای آرام بند چیست؟

لولای آرام بند چیست؟ شاید با شنیدن نام این محصول یعنی لولای آرام بند، اولین سئوالی که به ذهن خوانندگان می رسد این است که لولای آرام بند چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟

لولای آرام بند چیست؟

برای پاسخ دادن به این پرسش باید بگوییم که لولای آرام بند یکی از انواع یراق است که در زمینه های مختلف از جمله صنعت کابینت سازی بسیار پر کاربرد بوده و دارای مزایای ویژه ایی است.شاید بارها برایتان پیش آمده است که با درب کابینت های آشپزخانه و یا کمدتان به طور ناگاهنی و محکم بسته شود و صدای آزاردهنده ایی ایجاد کند.لولاهای آرام بند به همین منظور ساخته شده اند تا از بسته شدن ناگهانی درب کابینت و یا کمد و … جلوگیری کنند.

اجزای تشکیل دهنده لولای آرام بند

لولای آرام بند دارای دو بخش است .یک بخش از آن روی بدنه کابینت نصب می شود و بخش دیگر آن دارای یک حفره دایره ایی شکل است.ضخامت بخشی که روی بدنه کابینت نصب می شود باید به اندازه ایی باشد که  برای استفاده در مدت زمانی طولانی، کارایی لازم را داشته باشد.از طرفی بر روی این لولاهای آرام بند فنرهایی قرار دارند که قدرت لولا را در هنگام باز و بسته شدن درب کابینت افزایش می دهند.

مزیت اصلی این لولاها این ست که از بسته شدن ناگهانی درب کابینت ها جلوگیری می کند به طوریکه اجازه نمی دهد که با محکم به هم خوردن درب کابینت صدای ناهنجاری تولید شود.به همین دلیل نام این لولا ها را آرام بند گذاشته اند.یکی از اصلی ترین مزایای لولاهای آرام بند این است که به راحتی رگلاژ می شوند.برای این کار می توان با استفاده از پیچ های شیار دار روی لولا ،درب کابینت را به راحتی تنظیم کرد. رگلاژ   لولا روی بدنه کابینت نیز به راحتی و با استفاده از پیچ کشویی روی بدنه لولا امکان پذیر است.

لولاهای آرام بند چه مزیتی دارند؟

لولای آرام بند چیست؟ لولاهای آرام بند نسبت به لولاهای عادی مزیت های بی شماری دارند .همانطور که از نام این لولاها پیداست ،مانع از محکم بسته شدن  درب کابینت و آسیب رسیدن به آنها می شود. زیرا درون این لولاها کپسولی تعبیه شده که درب کابنیت را طی چند مرحله می بندد و از مانع از بسته شدن ناگهانی با صدای بلند شده و در نتیجه از آسیب رسیدن به بدنه کابینت جلوگیری می کند.از دیگر مزایای این لولاها این است که وقتی درب کابنیت کاملا باز است ،هیچ گونه فشاری بر پایه لولا که بر روی درب کابینت نصب شده وارد نمی شود و لذا پیچ هایی که با استفاده از آنها پایه لولا به درب کابینت متصل شده اند هرگز شل نمی شوند.

دقت داشته باشید که در صورتی که درب کابینت را با فاصله ۱۰ الی ۴۰ درجه ایی رها کنید ،درب کابنیت با آرامش بسته می شود بدون اینکه به درب کابینت آسیبی برسد و صدایی ایجاد شود.برای باز کردن درب کابینت ، می توانید درب را در  زوایه ایی بین ۴۵ تا ۱۱۰ درجه باز نگه دارید.نکته مهم این است که در صورتی که درب کابینت را به طور کامل باز نکنید درب به هیچ وجه تا قبل از ۴۵درجه روی دست بسته نمی شود.بنابراین برای کودکان ایمن است.

نصب لولای آرام بند

یکی دیگر از مزایای لولاهای آرام بند این است که نصب بسیار ساده و راحت است و هر کسی می تواند آن ها ر ا نصب کند.بنابرایناگر قصد دارید همین امروز برای درب کابنیت های آشپزخانه و یا کمدتان لولاهیا آرام بند تهیه کنید نگران نباشید چون به راحتی و بدون استفاده از ابزار خاصی می توانید آنها را نصب کنید و برای این کار نیازی به افراد متخصص و صرف هزینه اضافی ندارید.فقط کافیست به اصول و استاندارهای موجود جهت نصب آن این لولاها دقت کنید .

نکته اول در نصب این لولاها این است که بر روی بدنه این لولاها جای چند پیچ وجود دارد.بنابراین به تعداد جای پیچی که روی لولاها می بینید باید روی روی پایه و بدنه کابینت با استفاده از دریل سوراخ ایجاد کنید.مرحله اول ،نصب پاشنه بازویی قابل تنظیم بر روی قاب است.

حالا می توانید لولای آرام بند را با استفاده از پیچ ها بر روی پایه و بدنه کابینت نصب کنید.در این مرحله باید بازوی اصلی را بر روی شفت پره دار نصب کنید.برای این کار باید آن را به صورت عمود بر درب سوار کنید و سپس با استفاده از پیچ ، آن را محکم کنید.در مرحله آخر به درپوش شفت گرد ضربه محکمی بزنید تا سرعت بسته شدن درب  تنظیم شود.

خرید لولای آرام بند

شاید شما سازنده کابینت و کمد باشید و یا مصرف کننده خانگی.به هر حال فرقی نمی کند چون قطعا به دنبال این هستید که لولاهای آرام بندی با کیفیت خوب و البته قیمت مناسب تهیه کنید.معمولا افرادی که دراین زمینه تخصص دارند برای تهیه لولای آرام بند به مراکز فروش عمده آنها مراجعه می کنند. خرید اینترنتی یکی از بهترین و ارزانترین روش ها برای خرید یراق هایی همچون لولاهای آرام بند است.

برای دسترسی به مراکز فروش عمده لولاهای آرام بند در ایران به شما توصیه می کنیم به وب سایت خوگر پلاس مراجعه کنید.در این وب سایت شما می توانید به راحتی به بهترین مارک های داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید و پس از کسب اطلاعات لازم در مورد هریک از برندها و محصولات و کاربرد  دقیق آنها ،می به راحتی محصول مورد نظر  خود را سفارش بدهید و آنها در محل مورد نظرتان دریافت کنید.

ابزارهایی همچون لولاهای آرام بند جزو قطعات تخصصی و ویژه ایی هستند که اگر شما به عنوان خریدار در مورد آنها  اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است محصول با کیفیتی را تهیه نکنید و یا در نصب آنها دچار مشکل شوید.لازم به ذکر است که اگر محصول با کیفیت استفاده نکنید ممکن است خیلی زود به درب کابینت ها و کمدهابیتان مشکل پیدا کنید.بنابر این برای یافتن محصولی با کیفیت و البته با قیمتی مناسب پیشنهاد می کنیم به وب سایت خوگر مراجعه کنید و با دسترسی به منابع فرو ش عمده این محصولات ، بهترین محصول با بالاترین کیفیت و البته با بهترین قیمت را تهیه کنید.با  توجه به اینکه در این وب سایت در مورد هر محصول توضیحات کاملی ارایه شده است به راحتی میتوانید با جزئیات محصول مورد نظرتان اشنا شوید و یک خرید مطئمن انجام بدهید.

 

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک لولای آرام بند چیست؟ مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد