قیمت طراحی سایت به چه چیزهای بستگی دارد؟

0

قیمت طراحی سایت به چه چیزهای بستگی دارد؟ یکی از مواردی که برای مدیران وب سایت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است قیمت طراحی سایت است. همه افراد در عین حال که دوست دارند وب سایتی حرفه‌ای داشته باشند تلاش می‌کنند که این کار برایشان هزینه بالایی به دنبال نداشته باشد.

قیمت طراحی سایت به چه چیزهای بستگی دارد؟

چکیده

قیمت طراحی سایت برای هر شرکتی متفاوت از شرکت دیگر است و هر شرکت با توجه به معیارهای خاصی که دارد تعیین می‌کند که برای طراحی یک وب سایت چه هزینه‌ای دریافت کند. اما موضوعی که در این جا برای کارفرمایان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است پیدا کردن گزینه‌ای است که علاوه بر ارائه کار با کیفیت هزینه معقولی نیز دریافت کند.

 اگرچه هزینه زیاد، تضمین‌ کننده کیفیت بالای کار نیست اما کار با کیفیت و حرفه‌ای با توجه به این که ظرافت، تجربه و علم کافی می‌طلبد مسلما به صرف هزینه نیز نیاز دارد. در عین حال باید توجه داشته باشید که به خاطر هزینه بالایی که برخی از برنامه نویسان و طراحان وب دریافت می‌کنند فریب نخورید؛ زیرا لزوما هر هزینه بالایی به معنی دریافت نتیجه عالی نیست.

اما چگونه می‌توان در ازای پرداخت هزینه مناسب به نتیجه دلخواه دست پیدا کرد؟ چه عواملی در قیمت طراحی سایت تاثیر گذارند؟

در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال‌ها و بسیاری دیگر از سوال‌های مشابه که ممکن است برایتان پیش آمده باشد پاسخ دهیم.

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

 اگرچه عوامل متعددی از جمله جذابیت و کیفیت طراحی، کیفیت کد نویسی، تعداد افرادی که روی پروژه کار می‌کنند، رابط کاربری، کد نویسی سمت سرور و کاربر و… روی هزینه طراحی سایت تاثیر می‌گذارند اما تعدادی از عوامل مهم موثر بر هزینه طراحی سایت عبارتند از:

سرعت و بازدهی سایت

یکی از عوامل تعیین‌کننده در قیمت طراحی سایت، سرعت هر وب سایت است. سرعت مناسب برای یک وب سایت علاوه بر این که رضایت کاربران را به دنبال دارد در کاهش مقدار هزینه‌های سرور و استفاده از منابع آن نیز تاثیر بسزایی دارد. سرعت یک وب سایت به عوامل متعددی بستگی دارد که بهبود آن‌ها و رعایت استانداردهای مختلف می‌تواند تاثیر مستقیمی روی افزایش زمان طراحی سایت و طولانی‌تر شدن پروژه داشته باشد و همین امر موجب بالا رفتن هزینه طراحی سایت خواهد شد.

نوع  فعالیت سایت

قیمت طراحی سایت به چه چیزهای بستگی دارد؟ : سایت‌ها از لحاظ نوع فعالیتشان به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند؛ سایت‌هایی که تنها یک‌ بار طراحی و به همان صورت اجرا می‌شوند و سایت‌هایی که به طور مداوم فعالیت می‌کنند و دائما نیازمند به روز رسانی هستند. واضح است که هزینه طراحی سایت در این دو مورد یکسان نخواهد بود و وب سایت‌هایی که به طور مرتب آپدیت می‌شوند هزینه بیشتری برای طراحی لازم دارند. قابل تغییر بودن محتوای سایت مستلزم برخورداری از یک پنل مدیریتی قوی است که طراحی و پیاده‌سازی آن هزینه طراحی سایت را بالاتر می‌برد.

تعامل میان سایت و کاربران

این که ترافیک روزانه یک وب سایت چقدر است و روزانه چه تعداد کاربر وارد آن می‌شوند و چه عملکردی نسبت به بخش‌های مختلف آن نشان می‌دهند یکی دیگر از مواردی است که روی قیمت طراحی سایت اثر می‌گذارد. به عنوان مثال، طراحی سایت‌هایی که تنها به ارائه محتوای متنی می‌پردازند و کاربران آن جز جا به جا شدن در صفحات و خواندن متن‌ها کار دیگری انجام نمی‌دهند نسبت به سایت‌هایی که هر قسمتشان بازخورد متفاوتی از کاربران را به دنبال دارد هزینه کمتری خواهد داشت؛ زیرا در مورد دوم وب سایت باید بتواند به درخواست‌های مختلف کاربران پاسخ دهد و تعامل کاملی با آن‌ها داشته باشد تا تجربه کاربری مناسبی را رقم بزند.

امکانات اختصاصی لازم

امکانات اختصاصی یکی دیگر از مواردی است که روی هزینه طراحی وب سایت تاثیر می‌گذارد به عنوان مثال اگر وب سایت شما محصولات خاصی را برای فروش ارائه دهد برای شما امکانات مختلفی از جمله مشخصات کاربران، اطلاعات تراکنش‌ها، مدیریت کالاهای موجود، بررسی دیدگاه‌ها و… مهم خواهد بود که تمام این‌ها روی قیمت طراحی وب سایت تاثیر می‌گذارند.

بودجه کارفرما

بودجه کارفرما یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت است به عنوان مثال در نظر بگیرید که یک استارت آپ معمولی می‌خواهد برای معرفی بیشتر خود وب سایتی را طراحی کند اما بودجه اندکی برای انجام این کار دارد و از طرفی یک برند بزرگ برای طراحی وب سایت درخواست می‌دهد و هزینه زیادی را برای انجام این کار صرف می‌کند مسلما کاری که برای این دو مورد انجام می‌شود یکسان نخواهد بود اما طراح وب می‌تواند با توجه به ویژگی‌های مد نظر کارفرما مواردی را حذف یا اضافه کند تا این که دو طرف روی یک مورد به توافق برسند.

نکاتی درباره هزینه طراحی سایت

همان طور که گفته شد عوامل متعددی روی هزینه طراحی سایت تاثیر می‌گذارند اما شما به عنوان یک کارفرما باید همواره مراقب باشید تا طراحان وب از عدم آگاهی شما نسبت به طراحی وب سایت سواستفاده نکنند به همین دلیل توجه به نکات زیر ضروری است:

  • فریب قیمت‌های بالا را نخورید: قیمت بالا کیفیت وب سایت را تضمین نمی‌کند، به جای آن توجه کنید که وب سایت شما تا چه حد می‌تواند نیازهایتان را برآورده کند و امکاناتی که از آن انتظار دارید در چه حدودی قرار دارند.
  • ظاهر خوب، قیمت وب سایت را بالا نمی‌برد: به جز در موارد خاصی که به طور کامل با استفاده از اسکریپت و jQuery انجام می‌شوند ظاهر یک وب سایت تاثیر آن چنانی روی قیمت طراحی آن ندارد.
  • قیمت پایین می‌تواند دردسرساز باشد: وب سایت‌های حرفه‌ای غیر وردپرس به هیچ وجه ارزان نیستند به همین دلیل اگر می‌خواهید یک وب سایت حرفه‌ای داشته باشید از طراحی‌های ارزان قیمت دوری کنید.

نتیجه‌ گیری

بر اساس موارد گفته‌ شده قیمت طراحی سایت بستگی به خواسته‌های کارفرما از طراح دارد و در نهایت طراح می‌تواند با توجه به تجربه و دانشی که خود دارد و بودجه‌ای که کارفرما صرف می‌کند مورد مناسبی را به او پیشنهاد دهد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد