فیلتر هیدرولیک بیل مکانیکی

0

فیلتر هیدرولیک بیل مکانیکی

فیلتر هیدرولیک بیل مکانیکی : فیلتر هیدرولیک بیل مکانیکی یکی از مهم ترین بخش های تصفیه ناخالصی موتور است. فیلتر هیدرولیک به کارکرد بهتر سیستم هیدرولیک کمک می کند. استفاده از روغن مناسب باعث کارکرد بهتر سیستم خواهد شد. روغن کثیف باعث عدم کارکرد قطعات موتور خواهد شد. روغن ضعیف به کارکرد قطعات آسیب وارد کرده و حتی باعث خوردگی و برهم خوردن نظم اورینگ و پکینگ خواهد شد که در نهایت باعث نرسیدن روغن به بخش مصرف کننده شده یا پروسه فشار سازی متوقف می شود.

تقسیم بندی انواع صافی های فیلتر هیدرولیک بیل مکانیکی

  1. فیلتر مکش

پیشگیری از ورود ذرات اضافی به درون پمپ وظیفه فیلتر مکش است. به طور مسلم در ابتدای پمپ قرار دارد. براساس پدیده کاویتاسیون، اندازه فیلتر مکش در حدود ۱۵۰ میکرون یا حتی بزرگ تر از آن خواهد بود که تحت عنوان صافی مکش معروف است. در فیلتر هیدرولیک این صافی لحاظ شده است.

  • فیلتر فشار

در این بخش قطعاتی مانند شیرهای پروپورشنال یا سروو هیدرولیک استفاده می شود. بهتر است که همیشه تمیز باشند. می توان تا ۴۲۰ بار در کاربردهای صنعتی از آن ها استفاده کرد. فیلتر فشار در حد استاندارد NAS 4-7 به تمیزی روغن کمک می کند. ۴ تا  ۱۲میکرون مناسب ترین اندازه فیلتر فشار است. اندازه شبکه فیلتر تنها عامل برای انتخاب فیلتر صافی نخواهد بود. شبکه فیلتر سطح تمیزی را مشخص نمی کند. فیلترهای فشار به صورت بلوکی یا خطی در مدار هیدرولیک نصب می شوند. فیلتر هیدرولیک بیل مکانیکی به فیلتر فشار مجهز است تا به تمیزی آن کمک کند.

  • فیلتر برگشت

زمانی که ذراتی به روغن هیدرولیک وارد شود، استفاده از فیلتر برگشت ضروری خواهد بود. ذرات باید بتواند به مخزن هیدرولیک آزادانه وارد شده و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد. اندازه فشار ۲ بار حد استاندارد فیلتر برگشت است. اندازه شبکه فیلتر برگشت در حدود ۲۱ تا ۴۰ میکرون است. البته تنها اندازه شبکه در تعیین سطح تمیزی عامل تعیین کننده نیست. این فیلترها به صورت خطی روی درب مخزن قرار گرفته و در نهایت در مدار هیدرولیک نصب می شوند. فیلتر هیدرولیکنیز با فیلتر برگشت کامل شده است.

اهمیت تعویض فیلتر هیدرولیک

بخاطر وظیفه سنگین بیل مکانیکی، فیلتر هیدرولیک کوماتسوباید حتما در دوره های مشخصی بررسی شده و در نهایت در صورت ضرورت تعویض شود.

فیلتر هیدرولیک بیل مکانیکی کوماتسو یکی از مهم ترین قطعات بیل مکانیکی کوماتسو است. تعویض روغن هیدرولیک همزمان با تعویض فیلتر هیدرولیک ضرورت دارد و هرگز نباید تعویض روغن هیدرولیک را به زمان دیگری موکول کرد.

بیل مکانیکی هیدرولیک چرخ زنجیری کارها و وظایف سنگینی را انجام می دهد. فیلتر هیدرولیک کوماتسو را از با کیفیت ترین محصولات انتخاب کرده و در ماشین آلات راهسازی نصب کنید.

مدت زمان استاندارد برای تعویض فیلتر هیدرولیک بیل مکانیکی

حتما مهندس ماشین آلات فیلتر هیدرولیک کوماتسو را تعویض کرده و آن را نصب کند. بخاطر کار سنگین بیل مکانیکی، هر ۲۰۰ ساعت، روغن موتور و فیلتر هیدرولیک را تعویض کنید.

انتخاب روغن هیدرولیک مناسب

از آن جایی که روغن هیدرولیک در روانکاری سیستم و خنک کنندگی و آب بندی ماشین آلات راهسازی نقش مهمی دارد. روغن نامناسب، باعث کاهش عملکرد سیستم شده و به تدریج به مرور زمان به سیستم آسیب وارد خواهد کرد.

هرگز از فیلترهای ارزان استفاده نکنید، بخاطر این که در درازمدت کارایی ماشین آلات راهسازی را کاهش خواهد  داد و در شرایطی که هر ثانیه تاخیر و توقف در نهایت به ضرر پیمانکار خواهد بود، به همین دلیل جهت تسریع در پروژه ، از روغن هیدرولیک با کیفیت استفاده کرده و به هنگام فیلتر هیدرولیک ، بهترین فیلتر را انتخاب کنید.

خرید فیلتر هیدرولیک بیل مکانیکی با کیفیت، ضامن یک دوره کار مداوم و هوشمند ماشین راهسازی

امروزه روغن و فیلتر هیدرولیک در برندهای مختلفی تولید می شود و به دلیل حفاری های عمیق بیل مکانیکی کوماتسو، حتما از برندهای شناخته شده استفاده کنید تا پروژه را در زمان مقرر تحویل داده و بتوانید در مناقصه های بعدی شرکت کنید.

فیلتر هیدرولیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هرگز کیفیت را قربانی قیمت نکنید، بخاطر این که مصرف کننده آخرین کسی است که متضرر می شود. حتما قبل از خرید فیلتر هیدرولیک از چند محل جستجو کرده و متناسب با برند بیل مکانیکی ، برند فیلتر هیدرولیک را خریداری کنید.

در تعویض فیلتر هیدرولیک هرگز عجله نکنید، و البته تامل و تردید هم زیان بار خواهد بود. می توانید براساس زمان بندی،فیلتر هیدرولیک را تعویض کنید.

بهرحال گاهی مواقع به دلیل کار در محیط های خارج شهری، به لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی دسترسی ندارید، در این چنین مواقعی باید قبل از موعد خریداری کرده یا در اولین فرصت تردد به شهر، این قطعه یدکی و مهم را خریداری نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد