طراحی سایت مدرسه یا مدارس

0

طراحی سایت مدرسه یا مدارس : وب‌سایت‌های مدرن مدرسه‌ها و مدارس، به ابزاری مهم برای حضور آنلاین یک مدرسه در اینترنت تبدیل شده است. این راهی است که امکان برقراری ارتباط با والدین را فراهم می‌سازد و همچنین راهی موثر برای تجلیل از دستاوردهای بزرگ دانش‌آموزان است.

طراحی سایت مدرسه یا مدارس

سؤال بزرگ در اینجا این است که چگونه می‌توانیم طراحی را تا حد ممکن چشم‌نواز و موثر جلوه دهیم؟

در پاسخ به این سوال، شما می‌توانید روی چندین زمینه از جمله موارد زیر تمرکز کنید:

روی وب‌سایت خود، یک یادداشت خوب طراحی‌شده قرار دهید

این می‌تواند به برجسته‌سازی اخبار یا اعلامیه‌های مدارس کمک کند و همچنین می‌تواند شامل اخبار یا اعلامیه‌هایی درباره نزدیک شدن به رویدادهای مدرسه باشد.

فضای سفید را اضافه کنید

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که صفحه اصلی گوگل دارای فضای سفید است؟ اگر می‌خواهید سایت مدرسه شما چشمگیر باشد، بسیار مهم است که آن را با متن، تصاویر و فیلم‌های بیش از حد درهم نریزید.

باید فضای پس‌زمینه خالی کافی وجود داشته باشد تا متن و تصاویر برجسته‌تر شوند. همچنین بازدیدکنندگان هم راحت‌تر می‌توانند اطلاعات مهم مورد نیاز خود را پیدا کنند.

پیمایش آسان را ارائه دهید

مطالعات نشان می‌دهد که بیشتر بازدیدکنندگان در اولین بازدید خود از یک سایت، در کمتر از ثانیه نگاه می‌‌کنند. یک پیمایش آسان می‌تواند تفاوت بین والدین و دانش آموزان را در مورد اینکه آیا آن‌ها می‌خواهند در مورد مدرسه شما اطلاعات بیشتری کسب کنند یا نه را نشان دهد. از مواردی مانند محتوای پنهان و پیمایش سخت و سنگین خودداری کنید.

می‌توانید پیوندهای سریع را در صفحه اصلی اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند اطلاعاتی را که در جستجوی آن هستند را تنها با یک کلیک ساده به دست آورند.

وب‌سایت را کاربرپسند کنید

مشکلی که وجود دارد این است که اگر سایت شما ساده و کاربرپسند نباشد، بازدیدکنندگان شما باید وقت زیادی را در صفحه اصلی بگذرانند و احتمال اینکه گم و یا گیج شوند بیشتر می‌شود.

یکی از کلیدهای ساخت یک سایت مدرسه کاربرپسند، این است که طرح اولیه را بسیار ساده نگه دارید. وب‌سایت باید آموزنده باشد و مخصوصاً برای افرادی که برای اولین بار به سایت مدرسه شما مراجعه می‌کنند این از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید.

نکته اصلی تهیه اطلاعاتی است که والدین آینده‌نگر به دنبال آن هستند. اطلاعات را برای خواندن آسان و به خوبی سازمان‌دهی کنید. اگر چنین کاری کنید، مطمئناً قانون “کمتر بیشتر است” اعمال می‌شود.

اطلاعات رسانه‌های اجتماعی را درج کنید

از آنجا که این بزرگ‌ترین بستر اجتماعی در جهان است، مدرسه‌های امروز بدون در اختیار داشتن حساب‌های کاربری مجازی کامل نخواهند شد. والدین دانش آموزان فعلی می‌توانند در مورد اطلاعات و رویدادهای مدرسه از طریق این حساب‌ها به روز شوند.

از جمله فیس‌بوک، توییتر، تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و غیره.

حتماً برای این حساب‌های کاربری خود در سایت‌تان، پیوند ایجاد کنید.

یک مطلب درباره ما در خصوص مدرسه‌تان نیز به پیوندها اضافه کنید.

تصاویر باکیفیت اضافه کنید

این یک روش قدرتمند و مؤثر برای نشان دادن مدرسه شماست. کیفیت تصاویری که در سایت قرار می‌دهید نیز مهم است.

برای عکس‌های وب‌سایت خود یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید.

قرار دادن فیلم در صفحه اصلی مدرسه

گفتن این که پخش فیلم روند بهبود سایت شما را سرعت می‌بخشد است، یک تفسیر محسوب می‌شود. به این معنا که وب‌سایت مدرسه شما تا زمانی که شما حداقل یک ویدیو را در اختیار والدین و دانش‌آموزان آینده‌تان قرار ندهید کامل نیست.

اما باید اطمینان حاصل کنید که فقط به دلیل بالا بردن بازدید سایت‌تان این کار را انجام نمی‌دهید.

این فیلم‌ها باید مورد توجه و بسیار آموزنده باشند.

در این بین می‌توانید سایر وب‌سایت‌های مدارس دیگر را بررسی کنید و از آن‌ها الهام بگیرید.

اگرچه شما به طور مستقیم نباید طراحی سایت مدرسه یا مدارس دیگر را کپی کنید، اما الهام گرفتن از آن‌ها می‌تواند به شما ایده‌های جذاب‌تر و خلاقانه‌تر برای طراحی وب‌سایت مدرسه‌تان بدهد.

مخاطب مورد نظر خود را بشناسید

در اینجا یک نکته مفید دیگر برای طراحی وب‌سایت مدرسه‌تان وجود دارد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فروشندگان آنلاین امروز این است که آن‌ها هنگام انجام توسعه وب، روی بازار هدف خود تمرکز نمی‌کنند. مدارس هم غالباً همان اشتباهات را در وب‌سایت خود انجام می‌دهند.

بازدیدکنندگانتان برای یافتن اطلاعات در مورد مدرسه شما، احتیاج به گزینه‌هایی از قبیل برخی از گزینه‌هایی مانند دفترچه طراحی‌شده را دارند. این دفترچه به ویژه برای والدینی که با مدرسه خاص شما آشنا نیستند بسیار مهم است و در این دفترچه می‌توانید اطلاعات جامعی از مدرسه خود را در اختیار بازدیدکنندگانتان بگذارید.

اخبار و رویدادها را به طور مرتب به روز کنید

هنگام انجام طراحی وب‌سایت مدرسه‌تان، قسمتی را برای اخبار و رویدادهای مدرسه طراحی کنید و به طور مرتب آن‌ را به روز نگه دارید.

این فقط یک شروع است. اطمینان حاصل کردن از این که اخبار و رویدادها به طور مرتب به روز می‌شوند ، بسیار مهم است. برای مثال، به‌روزرسانی‌های مربوط به رویدادهای گذشته و آینده به بهبود سایت شما بسیار کمک خواهد کرد. ممکن است والدین بخواهند جزئیات مربوط به یک رویداد آینده در مدرسه را بدانند و دانش آموزان ممکن است مایل به دیدن تصاویری از گذشته باشند.

مثل همیشه اضافه کردن یک عکس با موارد خبری را در نظر بگیرید. یک تصویر ارزش ۱۰۰۰ کلمه را دارا است.

متن‌های نوشتاری را واضح بنویسید

این یک اقدام مهم برای محتوای سایت شما است. بهتر است از کلمات اصلی و اصطلاحات استفاده کنید. حتی پاراگراف‌ها باید به تعداد ۲-۳ جمله کوتاه باشند، به عنوان مثال به جای برچسب‌های نامناسب، نام و لوگوی مدرسه را در صفحه اصلی بزرگ، واضح و برجسته اضافه کنید.

شما همچنین باید به طراحی لوگوی مدرسه نیز توجه کنید. این نماد می‌تواند به اندازه نام مدرسه قابل اهمیت باشد. بنابراین حتماً نام مدرسه و لوگو را در صفحه اصلی درج کنید. لوگو نیز باید شامل رنگ مدرسه باشد.

عناصر مناسب را در خوش‌آمد گویی قرار دهید

استقبال باید در هدر سایت مدرسه، جلو و کاملاً در مرکز باشد. این شامل توضیحات و نقاط قوت اساسی است. همچنین باید توجه داشته باشید که اضافه کردن یک عکس و کلمات کلیدی می‌تواند به شما در این خصوص کمک شایانی کند.

نام یا لوگوی شما باید همراه با توضیحات باشد

نوع یا امکانات مدرسه شما ممکن است فقط از روی نام یا لوگو مشخص نباشد. بنابراین ایده خوبی است که در کنار نام یا لوگوی مدرسه‌تان یک توضیح کوتاه چندکلمه‌ای نیز به آن اضافه کنید. به عنوان مثال، مهم‌ترین ویژگی مدرسه‌تان مثلاً چندزبانه بودن یا غیره را در کنار نام و لوگوی مدرسه‌تان بنویسید.

نتیجه‌گیری

با خواندن این مقاله می‌توانید موارد بسیاری را در هنگام طراحی سایت مدرسه خود در نظر بگیرید و قطعاً توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد به بهبود کیفیت سایت‌تان کمک شایانی خواهد کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد