انواع سرویس خواب 

0

انواع سرویس خواب 

سرویس خواب جزء آن دسته از لوازم منزل می باشد که دارای اهمیت خاصی است، چرا که قرار است تا خوابی آسوده را بر روی آن داشته باشیم. با توجه به زندگی مدرن امروزه انواع سرویس خواب را می توان در بازار یافت. انواع سرویس خواب را با توجه به کاربرد آن می توان این چنین تقسیم بندی کرد. سرویس خواب نوزاد، سرویس خواب کودک و نوجوان که هرکدام به دخترانه و پسرانه تقسیم بندی می شود، سرویس خواب تک نفره و سرویس خواب عروس و دو نفره.

انواع سرویس خواب را با توجه به جنس آن نیز می توان تقسیم بندی کرد. در این راستا می توان به این موارد اشاره کرد: سرویس خواب چوبی که خود دارای انواع گوناگونی می تواند باشد، سرویس خواب فلزی که به سرویس های خواب فرفورژه معروف هستند و سرویس خواب هایی که از جنس ام دی اف می باشند. سرویس خواب ام دی اف یکی از پرمصرف ترین انواع سرویس خواب می باشد.

سرویس خواب را از منظری دیگر می توان تقسیم بندی کرد. در زندگی امروزه سعی می شود تا مبلمان منزل به گونه ایی طراحی شوند که علاوه بر کارایی اصلی خود ، گوشه ایی از مشکلات کمبود فضا را نیز جبران کنند. از این رو بسیاری از انواع سرویس خواب به صورت کشویی، جک دار و طبقاتی طراحی و ساخته می شوند. این نوع سرویس خواب مورد توجه مردم قرار گرفته است و همواره سعی می کنند تا از طریق خرید این نوع سرویس خواب، کمبود فضای منزل خود را اینگونه جبران نمایند.

انواع سرویس خواب و جنس آن

در بازار می توانید انواع سرویس خواب را بیابید. در این میان سرویس خواب چوبی از محبوبیت خاصی برخوردار است. چراکه چوب نسبت به دیگر انواع جنس ها دارای زیبایی و استحکام می باشد، به همین دلیل است که قیمت سرویس چوبی از دیگر اجناس موجود در بازار گران تر می باشد. معمولا در صنعت مبلمان از چوب راش برای طراحی و ساخت مبلمان استفاده می شود.. چوب راش از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار است و رنگ زیبایی دارد و به راحتی ابزار را قبول می کند . از این رو در صنعت مبلمان کاربرد فراوانی دارد.رنگ چوب راش قهوه ایی مایل به قرمز می باشد، راش چوبی است که به راحتی صیقل می یابد. در صورتی که سرویس خوابی با این جنس بخرید، می توان با اطمینان گفت خرید بسیار خوبی داشته اید.

از دیگر انواع سرویس خواب می توان به  جنس فلز اشاره کرد. واضح می باشد که سرویس خواب فلزی نسبت به انواع سرویس خواب چوبی از قیمت پایین تری برخوردار است. البته نمی توان از مدل های مختلف سرویس خواب فلزی به راحتی گذشت. فلز به دلیل انعطاف  و رنگ پذیری بالایی که دارد می تواند در اشکال مختلف و به رنگ های متفاوت  طراحی و ساخته شود.

از دیگر انواع سرویس خواب می توان به نوع ام دی اف آن اشاره کرد. ام دی اف یک فراورده ی چوبی با تراکم متوسط می باشد که نسبت به چوب قیمت ارزان تری را دارد و چون در صنعت مبلمان سازی به راحتی مورد استفاده قرار می  گیرد و از سویی قدرت رنگ پذیری بالایی دارد، جایگزین بسیار مناسبی برای چوب می باشد. ام دی اف در واقع ترکیبی از اضافات چوب می باشد که با چسب ترکیب می شود و تحت فشار و گرما قرار می گیرد.

انواع سرویس خواب و رنگ آن

می توان گفت تنوع رنگی انواع سرویس خواب، به جنس آن بستگی  دارد و معمولا در سرویس خواب چوبی ترجیح  داده می شود تا رنگ چوب حفظ شود و از رنگ های اضافی برای طراحی آن استفاده نمی شود. از این رو می توان به رنگ زیبای چوب نراد، گردو و راش اشاره نمود که هرکدام از این چوب ها دارا ی طرح  و رنگ خاصی می باشند و طرفدارن خود را دارند. البته باید گفت این نوع چوب ها از نظر رنگ، طرح و استقامت نظر هر بیننده ایی را به خود جلب می کنند اما پرداخت هزینه ی آن برای همه ممکن نمی باشد.

انواع سرویس خواب فلزی را  نیز می توانید در رنگ های مختلف بیابید. فلز به دلیل خاصیت رنگ پذیری بالایی که دارد می تواند دنیایی از رنگ ها را به شما هدیه دهد و در عین حال هزینه ی کمتری را به شما تحمیل  می کند، گرچه در مقایسه با چوب حرفی برای گفتن ندارد اما نمی توان از خصوصیات و ویژگی های آن به راحتی گذشت.

انواع سرویس خواب  ام دی اف را  را نیز می توان در رنگ های متنوع و مختلف در بازار یافت. ام دی اف گزینه ی بسیار مناسبی برای خرید سرویس خواب می باشد. ام دی اف ، فیبری چوبی است که با داشتن قابلیت رنگ پذیری بالا می توان در هر رنگی آن را پیدا نمود. و از آنجا که شبیه چوب می باشد مورد پسند مردم واقع شده است. البته نمی توان قیمت پایین آن را نسبت به چوب  عامل گرایش مردم به آن ندانست. بهرحال ریشه در چوب دارد و از سویی برای صنعتگران مبلمان نیز مقرون به صرفه می باشد چون از این طریق می توانند پاسخگوی عامه ی مردم باشند.

 توضیحات فنی و نکات خرید انواع سرویس 

هنگام بررسی انواع سرویس خواب، در ابتدا به جنس آن دقت کنید. سعی کنید از هر جنسی که می خرید از نوع بهترین آن باشد، چرا که قرار است ساعات مهمی از آرامش خود بر روی آن سپری کنید. یک خواب راحت تامین کننده ی انرژی شما برای فعالیت روز آینده می باشد. پس هزینه کردن برای آن ولخرجی نیست.

هنگام خرید انواع سرویس خواب حتما نگاهی دقیق به اتصالات و جزئیات آن داشته باشید. اتصالات به کار برده شده  در سرویس خواب کم اهمیت تر از جنس آن نیست. سرویس خواب قرار است که آرامش به شما بدهد، پس اتصالات آن نباید سر و صدای اضافه داشته باشند تا به هر بار جابه جا شدن بر روی تخت اصطلاحا صدای جیر جیر بدهند.

هنگام انواع سرویس خواب  به زوایای کار دقت کنید. سرویس خواب از هر جنسی که می خواهد باشد باید صاف و یکنواخت ساخته شده باشد. گاهی در زوایای کار اضافاتی از چوب، فلز و یا ام دی اف دیده می شود که می تواند هنگام نظافت و یا جابه جایی ایجاد خطر کند.

اگر تصمیم به خرید انواع سرویس خواب جک دار نمودید حتما  به جنس جک آن دقت کنید و سعی کنید هنگام خرید اطلاعاتی از انواع جک داشته باشید تا بتوانید تصمیم درست را بگیرید. بسیاری از انواع سرویس خواب جک دار، دارای قطعات نامناسبی هستند که تنها با چند بار استفاده فرسوده می شوند.

همواره به یادداشته باشید که خدمات پس از فروش و شرایط گارانتی را از فروشنده جویا شوید.

هنگام خرید به فضا و مکان خود دقت کافی داشته باشید. اگر فضای محدودی دارید لازم نیست از سرویس خوابی استفاده کنید که حجیم و بزرگ  باشد . استفاده از مبلمان هایی که به نسبت فضای  خانه شما بزرگ هستند تنها فضای شما را کوچکتر از آن که هست می کنند و شما نیز مدام در برخورد با آن می باشید.

اگر مستاجر و خانه به دوش می باشید تا آنجا که برایتان میسر است از سرویس خواب های کوچکتر و سبک استفاده کنید تا جابجایی آنها برا ی شما ساده تر باشد و با تغییر منزل و فضای آن به مشکل برخورد نکنید.

هنگام خرید انواع سرویس خواب سعی کنید مدل هایی را انتخاب کنید که نظافت  و گردگیری آن برای شما ساده باشد. زوایای مبلمان چوبی جایگاه مناسبی برای حشرات و لارو آنها می باشند که در صورت برطرف نشدن می تواند حساسیت های جدی را برای شما بوجود آورد.بخصوص در خرید سرویس خواب کودک حساسیت بیشتری داشته باشید و سعی کنید جنس مرغوب سرویس خواب را تهیه کنید.

در سرویس خواب های ام دی اف گفته میشود که در جریان تولید آن  گاز فرمالدئید متصاعد می شود که می تواند عامل سرطان زا باشد. البته با روکش کردن و رنگ زدن تا حد زیادی از متصاعد شدن این گاز جلوگیری می کند اما بهرحال نوزادان  حساسیت بیشتری را دارند و ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرند.

انواع سرویس و حرف آخر

برای تهیه  انواع سرویس خواب ابتدا به میزان بودجه ایی که در نظر گرفته ایید توجه کنید. در بازار می توانید از انواع سرویس خواب های چوبی، فلزی، ام دی اف  بیابید، که هرکدام  با توجه به ویژگی های خاصی که دارند، قیمت های متفاوتی را دارا هستند. در هنگام خرید به شرایط منطقه ایی و آب و هوایی خود دقت کنید. در جاهای مرطوب امکان فرسایش وجود دارد، پس همواره باید از موادی استفاده کنید که نسبت به رطوبت مقاوم سازی شده باشند  تا به راحتی از بین نروند. در مناطق سرد و خشک و یا گرم و خشک احتمال ترک برداشتن مبلمان چوبی بیشتر است، پس همواره سعی کنید تا لوازم چوبی خود را با روغن های مخصوص چوب چرب نگه دارید تا در برابر عوامل محیطی  از خود مقاومت نشان دهند.

نوع دیگری از سرویس خواب وجود دارد که تحت عنوان ملامینه در بازار مشهور است. ملامینه نسبت به ام دی اف از قیمت پایین تری برخوردار است و به طبع  مقاومت کمتری هم دارد. اما بهر حال می تواند گزینه ایی برای انتخاب باشد.  ملامینه نوعی ورق می باشد که از ترکیب ضایعات چوب با چسب تهیه می شود و نسبت به ام دی اف از ترکم پایین تری برخوردار است.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک انواع سرویس خوابمراجعه کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد