آشنایی با چگونگی ساخت سایت رایگان بدون پسوند

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: برای ساخت سایت رایگان روش‌های گوناگونی وجود دارد در اکثر این روش‌ها درصورتی‌که سایت شما دارای پسوند باشد برای خریداری آن هزینه دریافت می‌شود اما درصورتی‌که شما بخواهید یک سایت بدون پسوند بسازید میتوانید با استفاده از این روش‌ها به صورت رایگان آن را بسازید. در این نوشتاربرخی از روش‌های ساخت سایت رایگان بدون پسوند توضیح داده شده است.

آشنایی با چگونگی ساخت سایت رایگان بدون پسوند

برای ساخت یک سایت شما می‌توانید با پرداخت هزینه به یک شرکت و یا مجموعه، سایتی کاملاً حرفه‌ای و مناسب شغل خود طراحی کنید و هزینه دامنه و هاست و پشتیبانی آن را بپردازید درصورتی‌که شما بودجه لازم برای راه‌اندازی سایت نداشته باشید می‌توانید به صورت رایگان و یا نیمه رایگان آن را بسازید که در این صورت سایت شما مانند قبل حرفه‌ای نخواهد بود و دارای قالب ساده و امکانات کمتری خواهد بود.

برخی از سایت‌ها دارای پسوند در دامنه هستند یعنی شما پس‌ازانتخاب دامنه پسوندهایی مانند org، net و ir برای سایت خود انتخاب میکنید که برای خریداری آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید اما امکان ساخت سایت رایگان بدون پسوند نیز وجود دارد که به دلیل عدم وجود پسوند نیازی به خریداری ندارد.

روش‌های ساخت سایت رایگان بدون پسوند

روش‌های متعددی وجود دارد معمولاً این روش‌ها برای سایت‌های دارای پسوند بین‌المللی هزینه دریافت می‌کنند اما اگر بخواهید اقدام به ساخت سایت نمایید نیازی به پرداخت هزینه نبوده و می‌توانید این کار را کاملاً رایگان انجام دهید البته ساخت سایت به این صورت دارای مزایا و معایبی است.

یکی از روش‌های ساخت سایت از طریق ساخت وبلاگ است اکثر سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات وبلاگ به صاحبان خود این امکان را می‌دهند که دامنه موردنظر خود را ثبت نموده و بر روی وبلاگ خود پارک کنند و با این روش وبلاگ خود را به وب‌سایت تبدیل کنند تفاوت اصلی وبلاگ با سایت در آدرس آن‌ها می‌باشد، سایت دارای آدرس اختصاصی است اما وبلاگ شاخه‌ای از دامنه سایت اصلی می‌باشد.

سایت‌های بسیاری ارائه‌کننده خدمات ساخت وبلاگ و ساخت سایت رایگان بدون پسوند هستند اما بیشتر این سایت‌ها در قبال ساخت رایگان تبلیغات خود را درسایت شما قرار می‌دهند و یا برای امکانات پیشرفته‌تر هزینه دریافت می‌نمایند برخی از این سایت‌ها ایرانی بوده و برخی خدمات خود را در تمام کشورها عرضه می‌نمایند.

 

انواع سایت‌های ایرانی که خدمات ساخت وبلاگ و ساخت سایت رایگان ارائه می‌دهند

Blog.ir: این وبلاگ ساز نسبت به سایر وبلاگ سازها قدمت کمتری دارد اما یکی از بهترین سایت‌های ساخت وبلاگ است چراکه علاوه بر ساخت رایگان وبلاگ امکانات فراوانی دارد و هیچ‌گونه تبلیغی بر روی وبلاگ شما قرار نمی‌دهد.

بلاگفا: قدیمی‌ترین سایت ساخت وبلاگ رایگان در ایران است اما مدتی است که به علت عدم به‌روزرسانی همانند قبل دارای محبوبیت نیست، بلاگفا تبلیغات خود را بر روی سایت شما نمایش می‌دهد.

پرشین بلاگ: از قدیمی‌ترین وبلاگ سازها است و تبلیغات خود را بر روی وبلاگ شما قرار می‌دهد.

بلاگ اسکای: این وبلاگ ساز نیز تبلیغات خود را بر روی سایت قرار می‌دهد.

Epage.ir: یکی از سایت سازهای رایگان است که تا ۳۱ روز امکانات خود را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد اما پس‌ازآن هزینه دریافت می‌کند.

کانی وب: این سایت ساز نیز امکانات اولیه و ساخت سایت را رایگان ارائه می‌دهد اما پس‌ازآن برای ارائه امکانات بیشتر هزینه دریافت می‌کنند؛ بنابراین تفاوت سایت سازها و وبلاگ سازها این است که سایت سازها امکانات محدودی ارائه می‌دهند و تنها ساخت سایت در آن‌ها رایگان است و برای امکانات بعدی هزینه دریافت می‌کنند اما وبلاگ سازها کلیه امکانات خود را رایگان ارائه می‌دهند و شما بعد از ساخت وبلاگ می‌توانید با استفاده از آن اقدام به ساخت سایت رایگان بدون پسوند کنید.

سایت سازهای خارجی نیز مانند وردپرس، جوملا و دروپال وجود دارند که در صورت ساخت سایت با پسوند هزینه‌ای حدود ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند اما ساخت سایت بدون پسوند نیز در این برنامه‌ها رایگان است، یکی دیگر از روش‌های ساخت سایت با استفاده از اکانت گوگل است، گوگل نیز برای سایت‌های پسوند دار هزینه دریافت می‌کند اما برای ساخت سایت بدون پسوند هزینه‌ای دریافت نکرده و به‌راحتی این کار را انجام می‌دهد. درنتیجه در تمامی روش‌ها برای ساخت سایت بدون پسوند هزینه دریافت نمی‌شود و تنها برای ساخت سایت با پسوند هزینه دریافت می‌کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد