آشنایی با مقدار هزینه پشیبانی سایت

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: با توجه به ساخت سایت‌های متعدد با موضوعات متفاوت نیاز به یک پشتیبانی قوی است تا بتواند این سایت‌ها را در برابر ویروس‌ها و هکرها حفظ نماید و به‌روزرسانی کند، گاهی هزینه پشتیبانی سایت رایگان است و گاهی توسط شرکت‌ها با توجه به خواسته مشتری و میزان ارائه خدمات هزینه‌های متفاوتی دریافت می‌گردد.

آشنایی با مقدار هزینه پشیبانی سایت

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن سایت‌های متعدد در موضوعات مختلف برای ساخت و نگهداری این سایت‌ها نیاز به تجربه و تخصص و مهارت بالایی است که به‌جرئت می‌توان گفت بدون پشتیبان سایت این کار ناممکن است معمولاً افرادی که می خواهند هزینه پشتیبانی سایت برای آن ها کم تر باشد، پشتیبانی توسط مدیر یا مدیران وب‌سایت‌ها صورت می گیرد و مهم‌ترین مزیت استفاده از مدیران توجیه اقتصادی است اما ممکن است مدیر سایت اطلاعات کافی نداشته باشد و امنیت و نگهداری آن را به خطر بیندازد بنابراین برای حفظ و امنیت سایت نیاز به پشتیبانی و به‌روزرسانی مداوم است و هزینه پشتیبانی سایت برای افرادی که قصد کسب و کار اینترنتی دارند نباید چندان برایشان در اولویت باشد پس این کار بهتر است توسط مدیران صورت نگیرد چراکه این کار علاوه بر تخصص و دانش فنی نیاز به داشتن وقت و به‌روزرسانی متعدد است و گاهی مدیران سایتها با مشکلات و خطاهایی روبه‌رو می‌شوند که در صورت برطرف نکردن آن‌ها ممکن است امنیت سایت به خطر بیفتد و یا کلاً سایت از کار بیفتد.

آشنایی با میزان هزینه پشتیبانی سایت

هزینه پشتیبانی توسط برخی از سایت سازها تا یک سال رایگان است و مبلغی دریافت نمی‌کنند اما پس از گذشت این زمان شما باید هزینه پرداخت کنید البته در سایت‌های حرفه‌ای که توسط برنامه نویسان طراحی می‌گردد این هزینه معمولاً از همان ابتدا وجود دارد.

انواع پشتیبانی سایت و موارد موثر در پشتیبانی

  • بررسی هفتگی و ماهانه گوگل
  • چک خطاهای سایت (منظور خطا‌هایی از قبیل صفحه سفید، ارور ۵۰۰ یا خطای داخلی، ارور ۴۰۳ و… است)
  • آپدیت منظم کد نویسی و قالب‌ها
  • بررسی سرعت و امنیت سایت
  • بررسی نقش پیشرفت سایت در گوگل و بازدید

باید توجه داشت که برای پشتیبانی سایت با توجه به حجم فعالیت و نوع فعالیت هزینه متغیر می‌باشد اما معمولاً ماهیانه بین ۲۵۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان باید هزینه پرداخت کرد.

به‌طورکلی هزینه پشتیبانی سایت می‌تواند به عوامل مختلفی مانند خواسته مشتری بستگی داشته باشد همچنین هزینه شرکت‌های مختلف برای پشتیبانی متفاوت است شما باید توجه داشته باشید که برای چه چیزی هزینه می‌دهید چراکه برخی از شرکت‌ها هزینه‌های اضافی دریافت کرده و سر مشتری را کلاه می‌گذارند.

هزینه ماهیانه پشتیبانی سایت بسته به خدماتی که متخصصین ارائه می‌دهند متفاوت است اما به‌طورمعمول هزینه پشتیبانی توسط خود کارشناس مشخص می‌شود. هزینه پشتیبانی سایت باید شامل مواردی باشد که مربوط به افزایش سرعت و امنیت سایت است و خدمات خارج از این چارچوب مشمول هزینه پشتیبانی و نگهداری سایت نمی‌گردد.

پشتیبان با دریافت هزینه هرگز نباید اجازه هک سایت شمارا دهد و امنیت آن را به خطر اندازد همچنین باید به‌روزرسانی‌ها را مرتب انجام دهد و اجازه ندهد سایت از دسترس کاربران خارج گردد.

پشتیبان به تمام سایت شما دسترسی خواهد داشت بنابراین قبل از انتخاب شرکت پشتیبان مناسب و پرداخت هزینه توجه داشته باشید که این کار را به شخص حقیقی یا حقوقی و یا شرکت‌هایی که دارای شخصیت حقوقی ثبت‌شده هستند بسپارید تا در صورت بروز مشکل جدی بتوان مراتب را به‌صورت قانونی پیگیری نمایید.

هزینه پشتیبانی را می‌توان به‌صورت یک‌ماهه ۶ ماهه یا یک‌ساله پرداخت نمود و برخی از شرکت‌های هزینه پشتیبانی سایت را به‌صورت توافقی با مشتری در نظر می‌گیرند.

پس قبل از انتخاب شخص و یا شرکت پشتیبانی و پرداخت هزینه باید سوابق و نمونه کارهای آن‌ها را بررسی نمود و از نحوه و ساعت پاسخگویی و سیستم کاری آن‌ها اطلاع کسب کرد.

شاید برخی از افراد پرداخت این هزینه‌ها را زیاد بدانند اما باید این را در نظر گرفت با پشتیبانی خوب شما از مزایایی بهره‌مند می‌شوید که قابل‌مقایسه با این هزینه نیست با پشتیبانی صحیح شما می‌توانید خدمات و محصولات خود را بهتر به فروش برسانید، از هک سایت خود جلوگیری کنید، از ارورها در سایت به دورباشید، سایت خود را در برابر ویروس‌ها و هکرها نگهداری کنید، سایت خود را مطابق گوگل به‌روزرسانی کنید و کاربران و بازدید از سایت خود را افزایش دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد