طراحی سایت تبلیغات و نیازمندی ها

0

طراحی سایت تبلیغات و نیازمندی ها در واقع تبلیغات آنلاین، نوعی از بازاریابی و تبلیغات است که از اینترنت برای ارائه پیام‎‌های بازاریابی تبلیغاتی به مصرف کنندگان استفاده می‌کند و به آن بازاریابی آنلاین گفته می‌شود.

طراحی سایت تبلیغات و نیازمندی ها

سایت تبلیغات و نیازمندی ها چیست؟

پیش از طراحی یک سایت به منظور تبلیغات و نیازمندی ‌ها، ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که وب‌سایت تبلیغاتی چیست؟

یک وب‌ سایت تبلیغات و نیازمندی‌ ها به عنوان یک فرم تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به مشتریان بالقوه خود اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و محصولات خود ارائه دهند. در واقع استفاده از سایت‌های اینترنتی برای تبلیغات، یکی از روش‌های نوین بازاریابی است، زیرا با گسترش استفاده مردم از اینترنت، در دسترس بودن آن و نفوذی که در زندگی فردی و اجتماعی مردم در تمام جوامع پیدا کرده، باید در زمینه تجارت نیز از شیوه‌های نوین تبلیغاتی بهره برد. روزانه بیش از سه میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود. گوگل یا سایر موتورهای جستجو جایی هستند که شما محتوای تبلیغاتی خود را به نمایش می‌گذارید که در واقع محبوب‌ترین و موثرترین تبلیغات آنلاین هستند. یک سایت تبلیغاتی، فضایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند شرکت و خدمات خود را معرفی کنند و اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی را در اختیار متقاضیان خود قرار دهند. همچنین برای شفافیت بیشتر می‌توانند تصاویری از محصول یا محل شرکت و … که نشان دهنده کسب‌وکارشان است را در سایت قرار دهند.

در واقع اینترنت، بستر تازه‌ای را فراهم کرده است تا صاحبان مشاغل مختلف، فروشندگان و کلیه اصناف با استفاده از آن به یافتن مشتریان تازه و افزایش فروش و درآمد دست یابند.

اما یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار داد این است که باید اطمینان حاصل شود که وب‌سایت شما نتایج مورد نظر را تولید می‌کند. در واقع مهمترین چیزی که یک سایت تبلیغات و نیازمندی‌ ها را در مرتبه قابل قبولی نگه می‌دارد، تعداد بازدیدکنندگان سایت است. فردی که از سایت شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کند، باید مطمئن باشد که پیام تبلیغاتی او دیده می‌شود و تعداد زیادی از مخاطبان او را می‌بینند.

استفاده از سایت تبلیغات و نیازمندی ها چه مزایایی دارد؟

سریع‌ترین و موثرترین راه برای دیدار با مخاطبان، جایی است که آنها بیشترین وقت خود را صرف آن می‌کنند. یکی از مزیت‌های تبلیغات در سایت‌های تبلیغاتی، این است که به طور همزمان با جمعیت بزرگی از مخاطبان در تماس هستید که این موضوع می‌تواند صرفه‌جویی مالی و زمانی زیادی نیز داشته باشد. در بازاریابی حضوری در طول یک روز تنها با تعداد محدودی از افراد و در یک منطقه جغرافیایی محدود می‌توانید در تماس باشید. حتی ‌در بازاریابی‌های تلفنی نیز بیشتر از یک تعداد مشخص را نمی‌توانید پوشش دهید. اما با بازاریابی آنلاین تمام این محدودیت‌ها برداشته می‌شود. شما در یک شهر محصول‌تان را تبلیغ می‌کنید و مشتری‌تان در شهری دیگر یا حتی در آن‌ سوی دنیا، تبلیغ شما را می‌بیند. با این روش، دیگر محدودیت‌های ساعات کاری نیز برداشته می‌شود و در هر ساعت از شبانه روز که کاربری از اینترنت استفاده می‌کند، می‌تواند مخاطب شما باشد. هزینه تبلیغات اینترنتی نیز به مراتب بسیار کمتر از تبلیغات به روش‌های دیگر است. در تبلیغات اینترنتی، دیگر کاغذی مصرف نمی‌شود، سوختی به هدر نمی‌رود و ترافیکی ایجاد نمی‌شود. نکته‌ای که حتما مورد توجه دوست‌داران محیط زیست نیز است.

چگونه می‌توان یک سایت تبلیغات و نیازمندی ها ایجاد کرد؟

برای ایجاد یک سایت تبلیغاتی باید مراحل زیر را انجام دهید:

نام دامنه اولین موردی است که برای شروع ساخت یک وب‌سایت لازم است. این نام، آدرس دیجیتالی شما می‌باشد که مردم برای اتصال به وب‌سایت شما از آن استفاده خواهند کرد.

خرید هاست، مرحله بعدی کار است. هاستینگ یا میزبانی سرور وب، جایی است که محتوای وب‌سایت شما در آن زندگی می‌کند. نوع میزبانی که شما انتخاب می‌کنید بستگی به تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت و مقدار فضای مورد نیاز شما دارد.

یکی از موارد مهم در طراحی سایت، سرعت آن می‌باشد. برای این منظور باید از بارگذاری بیش از اندازه تصاویر و ویدئوهایی که تاثیر چندانی در دیده شدن پیام تبلیغاتی ندارند، خودداری کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم یک سایت حرفه‌ای، رتبه خوب برای موتورهای جستجو است. استفاده از یک سئو مناسب و حرفه‌ای باعث می‌شود تا سایت شما بازدید زیادی داشته باشد و در ‌نتیجه افراد زیادی، متقاضی ثبت آگهی در سایت شما باشند.

چند نمونه از سایت‌های تبلیغات و نیازمندی ‌ها:

امروزه با گسترش استفاده از اینترنت، دیگر برای خرید و فروش اجناس مختلف از لوازم خانگی گرفته تا پوشاک، مواد غذایی، خانه، ماشین و … ، ارائه خدمات مختلف، یافتن شغل یا نیروی کار و بسیاری موارد دیگر از سایت‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود. نمونه‌های بسیار زیادی از سایت‌های تبلیغاتی در دنیا وجود دارد که یکی از آنها سایت craigslist است. این سایت در سال ۱۹۹۵ پایه‌ریزی شد و به مرور کشورهای مختلف، زیرمجموعه‌هایی در این سایت پیدا کردند. طوری که امروز حتی پیام‌هایی به زبان فارسی نیز در آن دیده می‌شود.

Sell.com یک نمونه دیگر از یک سایت خرید و فروش اینترنتی است که همه نوع آگهی در آن یافت می‌شود. ثبت آگهی در این سایت به مدت ۳۰ روز رایگان است و اگر کاربری بخواهد بیش از این مدت آگهی در سایت باقی بماند باید با پرداخت یک مبلغ جزئی آگهی را تمدید کند. یکی از ویژگی‌های این سایت، این است که هیچ هزینه‌ای بابت حق واسطه‌گری دریافت نمی‌کند.

سایت poshmark دامنه ثبت آگهی را محدود کرده است و برای خریدهای کمتر از ۱۵ دلار، حدود سه دلار و برای خریدهای بالاتر از آن ۲۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کند. در این سایت آگهی‌های مربوط به فروش پوشاک، به‌ویژه پوشاک بانوان درج می‌شود، اما گاهی پوشاک کودکان و آقایان نیز در آن یافت می‌شود.

Letgo یکی دیگر از سایت‌های تبلیغاتی معروف است که از لباس تا کتاب، از وسایل خانه تا فیلم، وسایل ورزشی، خانه و هرچیزی که فکرش را بکنید اینجا فروخته می‌شود. همچنین به خاطر اینکه مبادله چهره به چهره انجام می‌شود دو طرف این قرارداد مجبور به پرداخت هزینه‌های حمل‌ونقل نیستند.

در ایران نیز در سال‌های اخیر سایت‌های تبلیغات و نیازمندی‌های مختلفی شروع به کار کرده‌اند و روزبه‌روز کارشان را گسترش داده‌اند. مثل سایت دیوار که انواع تبلیغات و نیازمندی‌ها در آن یافت می‌شود.

چه کسانی از سایت تبلیغات و نیازمندی ها استفاده می‌کنند؟

در واقع می‌توان گفت تمام افراد جامعه مخاطب سایت تبلیغات و نیازمندی‌ها هستند. از خریداران خانه و ماشین گرفته تا فروشندگان آنها. تولیدکنندگان کالاهای داخلی، واردکنندگان محصولات خارجی، فروشندگان و کلیه مصرف کنندگان خانگی. تمام ارائه کنندگان خدمات مختلف مانند پزشکان، مهندسان، شرکت‌های خدماتی وغیره. کسانی که قصد خرید یا فروش اجناس دسته دوم را دارند.

نتیجه‌گیری

به دلیل همین گستردگی، استفاده از این سایت‌ها برای اقشار مختلف، لزوم طراحی سایت تبلیغات و نیازمندی ها بیش از پیش محسوس است. در این رقابت همه برنده‌اند.

طراحی سایت‌های همچون طراحی سایت تبلیغات و نیازمندی ها، با یک طراحی حرفه‌ای، یک تبلیغات عالی برای آن و همچنین کارکرد راحت و آسان برای کاربران، می‌تواند در رونق کسب‌و‌کار شما اهمیت چشمگیری داشته باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد