تاریخچه کوماتسو

0

تاریخچه کوماتسو

تاریخچه کوماتسو : کوماتسو یک شرکت چند ملیتی ژاپنی است که در ساخت و ساز، معدن، جنگلداری و تجهیزات نظامی و همچنین تجهیزات صنعتی مانند ماشین آلات پرس، لیزر و ژنراتور ترموالکتریک اقدام به فعالیت نموده است.

دفتر مرکزی آن در مینتو، توکیو، ژاپن است. این شرکت پس از شهر کوماتسو، ایشیاکاوا، که در سال ۱۹۲۱ تاسیس شد، نام گرفت. در سراسر جهان، گروه Komatsu Ltd شامل ۲۵۸ شرکت دیگر (۲۱۵ شرکت تابعه تثبیت شده و ۴۲ شرکت متعلق به روش سهامداری است.

دومین تولید کننده ماشین آلات و تجهیزات معدنی جهان

Komatsu  دومین تولید کننده ماشین آلات و تجهیزات معدنی جهان پس از کاترپیلار است. با این حال، در برخی مناطق (ژاپن، چین)، Komatsu  سهم بیشتری نسبت به کاترپیلار دارد. این عملیات تولیدات این کمپانی در ژاپن، آسیا، آمریکا و اروپا است.

درخت کاج کوچک

小松 ko-matsu  به ژاپنی به معنای “درخت کاج کوچک”، به نام شهر کوماتسو در استان ایسکووا نامگذاری شده است.

Komatsu Iron Works توسط Takeuchi Mining Industry به عنوان یک شرکت تابعه برای ساخت ابزارهای صنعتی برای شرکت مادر آغاز شد. کوماتسو در نهایت به اندازه کافی بزرگ برای فروش به عموم بود و در تاریخ ۱۳ مه ۱۹۲۱ به عنوان Komatsu Ltd نام گرفت.

اولین نمونه اولیه کشاورزی

تاریخچه کوماتسو : Komatsu اولین نمونه اولیه کشاورزی خود را در سال ۱۹۳۱ تولید کرد. از سال ۱۹۳۰، Komatsu همچنین تراکتور برای ارتش ژاپن، همچنین بولدوزرها، تانک ها و توپخانه جنگی تولید کرد. پس از جنگ جهانی دوم، تحت ریاست جدید یوشیناری کاوی، کوماتسو بولدوزرهای غیر نظامی و لیفتراک را به تجهیزات خطوط خود اضافه کرد. در سال ۱۹۴۹ تولید اولین موتور دیزل شروع شد. رشد آن به عنوان یک شرکت توسط تقاضای قوی برای بولدوزرهای خود در طول بازسازی پس از ژاپن در دهه ۱۹۵۰ کمک شد. در اوت ۱۹۵۱ ستاد شرکت به توکیو منتقل شد. تا سال ۱۹۵۷ این شرکت از لحاظ تکنولوژیکی به قدری پیشرفت کرد تا اینکه تمام مدل های آن از موتورهای خود کمپانی Komatsu استفاده می کردند.

رئیس جمهور کوماتسو

در سال ۱۹۶۴ ریویچی کاوی، پسر Yoshinari Kawai، رئیس جمهور کوماتسو شد و شروع به صادرات محصولات خود کرد، به دنبال مقابله با تصویر پس از جنگ از محصولات ژاپنی که به عنوان محصولتی ارزان و بد ساخته شده جلوه میکرد پرداخت . در ژوئیه سال ۱۹۶۷، وارد بازار ایالات متحده شد، با توجه به کاترپیلار بزرگترین سازنده بلدوزر در بازار داخلی خود. این کار تحت شعار شرکت Maru-C انجام شد و ترجمه به زبان انگلیسی به عنوان “محاصره کاترپیلار” (از بازی Go (بازی روی صفحه)، جایی که محاصره حریف منجر به تسخیر قلمرو خود شد)

توسعه در خارج از کشور

تاریخچه کوماتسو : توسعه در خارج از کشور، تمرکز اصلی در دهه ۱۹۷۰ بود، با شرکت Komatsu America در فوریه ۱۹۷۰ در ایالات متحده تاسیس شد. یک سال بعد، در ژانویه سال ۱۹۷۱، Komatsu Singapore Pte. آموزشی ویبولیتین در سنگاپور تاسیس شد. سپتامبر ۱۹۷۴ تاسیس Dina Komatsu ملی S.A. de C.V.، یک سرمایه گذاری مشترک با کامیون DINA S.A. در مکزیک بود. آوریل ۱۹۷۵ تاسیس Komatsu do Brasil Ltda بود. در برزیل. این شرکت بولدوزر Komatsu D50A را تولید کرد، که نخستین تولید تجهیزات ساخت و ساز در دریای کوماتسو بود. Komatsu Australia Pty.، Ltd. در استرالیا در فوریه ۱۹۷۹ تاسیس شد.

در دهه ۱۹۸۰، Komatsu و Harvester بین المللی ایالات متحده یک سرمایه گذاری مشترک برای تولید تراکتورهای کم مصرف به نام KIMCO داشتند. در سال ۱۹۸۲، PT Komatsu Indonesia تاسیس شد و تولید در سال ۱۹۸۳ در اندونزی آغاز شد. دو بخش در ایالات متحده برای تولید در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد، Komatsu America Manufacturing Corp. و Komatsu America Industries LLC. Komatsu Industries Europe GmbH در سال ۱۹۸۶ در آلمان تاسیس شد.

در سال ۱۹۸۹، کوماتسو سهم Hanomag AG را خریداری کرد و از سال ۲۰۰۲ شرکت Komatsu Hanomag GmbH یک شرکت ۱۰۰٪ بین المللی  شد

توسعه در اروپا

در طول دهه ۱۹۹۰، کوماتسو در اروپا با Moxy تاسیس شده بود که توسط Komatsu طراحی شده بود. کامیون ، سواری با استفاده از مجوز برای بازار اروپا توسط Moxy ساخته شد. (در سال ۲۰۰۸ Moxy توسط Doosan از کره گرفته شد.)

کوماتسو با FAI  ایتالیا وارد سرمایه گذاری شد و با افزایش سهم کوماتسو، شرکت در سال ۱۹۸۵ به FKI Fai Komatsu Industries S.p.A. تغییر نام داد، که در سال ۲۰۰۰ به Komatsu Utility Europe S.p.A تغییر نام داد، هنگامی که Komatsu مالکیت ۱۰۰٪ را پذیرفت.

در سال ۱۹۹۳، دو سرمایه گذاری مشترک با Cummins تشکیل شد؛ Komatsu Cummins Engine Corporation (KCEC) برای تولید موتورهای Cummins در ژاپن و شرکت Cummins Komatsu Engine (CKEC) برای تولید موتورهای Komatsu در ایالات متحده است. یکی دیگر از سرمایه گذاری مشترک در سال ۱۹۹۷ برای تولید موتورهای صنعتی در ژاپن بود.

توسعه در آسیا

توسعه بیشتر در خارج از کشور، در درجه اول در آسیا، در دهه ۱۹۹۰ انجام شد. Komatsu Vietnam Co.، Ltd. در ویتنام در سال ۱۹۹۵؛ Komatsu Changlin Construction Machinery Co.، Ltd. (نام تجاری Komatsu (Changzhou) ماشین آلات ساخت و ساز در نوامبر ۲۰۰۰) در Changzhou، چین در سال ۱۹۹۵؛ Komatsu Shantui ساخت ماشین آلات شرکت، آموزشی ویبولیتین در سال ۱۹۹۵؛ بانکوک Komatsu Co.، Ltd. در تایلند؛ Komatsu (شانگهای) آموزشی ویبولیتین در سال ۱۹۹۶ در شانگهای، چین؛ Industrial Power Alliance Ltd. در ژاپن، یک سرمایه گذاری مشترک با Cummins در سال ۱۹۹۸؛ L & T-Komatsu Limited در هند در سال ۱۹۹۸ (سهام فروخته شده در سال ۲۰۱۳)؛ و Komatsu Brasil International Ltda. در برزیل در سال ۱۹۹۸.

کوماتسو در آلمان

در سال ۲۰۰۰، کوماتسو با گروه Linde آلمان در زمینه فروش و ساخت کامیون های بالابر کار میکرد. در سال ۲۰۰۱، کوماتسو GALEO را به عنوان یک مارک جدید تجهیزات ساخت و ساز نسل جدید برای توزیع جهانی تاسیس کرد. ۲۰۰۲، Komatsu Italy S.p.A تاسیس شد. در سال ۲۰۰۴، شرکت کوماتسو جنگل AB برای خرید Partek Forest AB سوئد، تولید کننده ماشین آلات جنگلی تاسیس شد. همچنین در سال ۲۰۰۴ شرکت کمپانی سازنده Komatsu Zenoah (شاندونگ) با مسئولیت محدود در چین، (به نام Komatsu Utility Machine Co.، Ltd. در سال ۲۰۰۷ تغییر نام داد)، برای ساخت مینی بیل و تجهیزات هیدرولیکی، و همچنین تاسیس Komatsu Power Generation Systems (Shanghai ) به تولید ژنراتور برق. در سال ۲۰۰۴ در چین برای تولید لیفتراک تاسیس شد.

Komatsu در سال ۲۰۰۸ با شرکت Komatsu Manufacturing Rus، LLC تأسیس شد و در سال ۲۰۰۸ در سال ۲۰۰۸ وارد روسیه شد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد