تاریخچه لیبهر

0

تاریخچه لیبهر

تاریخچه لیبهر : گروه Liebherr لیبهر یک سازنده تجهیزات سنگین چند ملیتی سوئیسی است که  با امکانات و تولیدات اصلی خود در آلمان فعالیت دارد.

اختراع جرثقیل با تولد شرکت Liebherr مترادف است. در دهه اول، شرکت ساخت و ساز کوچک به یک تولید کننده معتبر از ماشین آلات ساخت و ساز و بسیاری از محصولات پیشرفته با تکنولوژی پیشرفته در دنیا تبدیل شده است.

در سال ۱۹۴۹، برج جرثقیل متحرک اختراع شد

در آلمان پس از جنگ، بسیاری از نقاط کشور نیاز به بازسازی داشتند. Hans Liebherr شرکت ساختمانی والدین خود را در آلمان جنوبی مدیریت می کرد. او نیاز به ابزار و ماشین آلات برای صنعت ساختمان و ساخت و ساز داخلی را به رسمیت می شناخت و همراه با مهندسین و معاونان طراحی، اولین برج جرثقیل متحرک را در سال ۱۹۴۹ را توسعه دادند. TK 10 می تواند به راحتی حمل و نقل شود و درکار ساخت و ساز بسیار عملکرد ساده ای داشت این محصول اولین محصول هانس Liebherr Maschinenfabrik است که در سال ۱۹۴۹ در Kirchdorf تأسیس شد. و توانست به عنوان مدل های جانشین، تولید جرثقیل در Liebherr سرعت گیرد و شرکت ساخت و ساز تبدیل به سازنده ماشین های ساختمانی می شود.

گسترش محصولات

تاریخچه لیبهر : در پایان دهه ۱۹۵۰ چرخ دنده برای تولید جعبه دنده ها بسیار کار دشواری بود. هانس لیبهر برای ساختن جرثقیل های خود شروع به ساخت چرخ دنده های با کیفیت می کند.

هنگامی که هانس Liebherr در سال ۱۹۵۳ یک بیل مکانیکی درست می کند، او متوجه ضعف قدرت و وزن نا مناسب بیل مکانیکی می شود. هشت ماه بعد، او اولین بیل هیدرولیکی را در اروپا – L300 ارائه می دهد. این چهار برابر سبک تر از بیل مکانیکی قبلی بود و در سال ۱۹۵۴، تولید سری از این دستگاه قدرتمند آغاز می شود.

۱۹۵۴ از ماشین آلات ساختمانی به یخچال و فریزر

برای هانس Liebherr، انگیزه ای در زمینه های جدید کسب و کار از طریق روابط خود با اطرافیانش اغاز می شود . از مدیر شعبه بانک محلی خود، متوجه میشود یک کارخانه یخچال و فریزر بسیار تولیدات خوبی دارد .

با بررسی محصولات، آمار فروش و بازار، Liebherr پتانسیل بسیار بالایی از لوازم خانگی را تشخیص می دهد. در این زمان تنها یک نفر در هر ده خانوار در آلمان دارای یخچال است – و با رشد اقتصادی، تقاضا در حال افزایش است. هانس لیبهر تصمیم می گیرد که این شرکت را خریداری نماید و تولیدات خود را در سایت اوچن هاوزن در جنوب آلمان ایجاد می کند. در سال ۱۹۵۴، یخچال و فریزر اول تولید میشود و خط تولید آن یکسال بعد شروع به کار میکند.

محدوده ماشین آلات ساخت و ساز تا سال ۱۹۵۶ گسترش یافته و ماشین آلات برای تولید و حمل و نقل بتن ساخته میشود.

گسترش در اروپا و افریقا سال ۱۹۵۸

Liebherr در سال ۱۹۵۰ به عنوان یک شرکت در آلمانی تاسیس شد. برای کسب جایگاه در بازار انگلیس و آمریکای شمالی، این شرکت یک سایت تولید در Killarney ایرلند ایجاد می کند. در ابتدا، جرثقیل برج در اینجا ساخته شده و سپس توسط جرثقیل بار، جرثقیل های کشتیرانی و جرثقیل های ویژه ساخته شد. در آفریقای جنوبی در دهه ۱۹۶۰ اولین شرکت خارج از اروپا تاسیس شد. هانس لیبهرر مسیرهای جهت گیری بین المللی گروه را تنظیم می کرد.

۱۹۶۰ شروع فعالیت های هوایی

از طریق مشارکت ، تعهد هانس لیبهر در زمینه فن آوری هواپیما در پایان دهه ۱۹۵۰ آغاز شد. در مارس ۱۹۶۰، او شرکت Liebherr-Aero-Technik GmbH را در Lindenberg در Allgau (آلمان) تاسیس می کند.

تاریخچه لیبهر : لیبهر شامل بیش از ۱۳۰ شرکت زیرمجموعه که  در ۱۱  بخش اقتصادی فعالیت می نماید : زمین شناسی، معدن، جرثقیل، جرثقیل برج، فن آوری بتن، جرثقیل دریایی، سیستم های هوا و فضا و حمل و نقل، ماشین آلات و سیستم های اتوماسیون، لوازم خانگی و قطعات. بیش از ۴۲۰۰۰ نفر در جهان در این کمپانی مشغول به کار هستند و درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۷ به ۹ میلیارد یورو رسیده است. تا سال ۲۰۰۷، این شرکت بزرگترین شرکت جرثقیل سازی بود. در سال ۱۹۴۹ توسط Hans Liebherr [2] در Kirchdorf an der Iller، بادن-وورتمبرگ، آلمان تاسیس شد، این کسب و کار هنوز متعلق به خانواده Liebherr است. Isolde (دختر هانس) و ویلی (پسر هانس) Liebherr مدیر اجرایی و رئیس مالی این شرکت هستند. Liebherr-International AG مستقر در سوئیس بوده  و چندین اعضای خانواده دیگر فعالانه در مدیریت شرکت دخیل هستند.

در سال ۲۰۰۵، مجله فوربس آنها را به عنوان میلیاردرها فهرست کرد. در سال ۱۹۷۴، مؤسسه فرانکلین به هانس لیبهر فرانکل براون مدال اعطا کرد

Liebherr با ساختن جرثقیل های برجسته با قیمت مناسب، به ساخت قطعات هواپیما – یک منبع مهم برای تولید کننده هواپیمای اروپایی ایرباس – و نمایشگرهای تجاری و فریزرهای تجاری و همچنین یخچال های خانگی تبدیل شده است. این گروه همچنین برخی از بزرگترین ماشین آلات معدن و حفاری در جهان را تولید می کند، از جمله لودر، بیل مکانیکی و کامیون کم هزینه. T 282 B بزرگترین کامیون جهان است (بعد از BelAZ 75710). جرثقیل متحرک ۹ اسب بخار گروه، LTM 11200-9.1 – با شکاف تلسکوپی ۱۰۰ متر (۳۲۸ فوت) – در سال ۲۰۰۷ جایزه توسعه سالانه صنعت سنگین را برای توانمندترین نمونه جهان از چنین دستگاهی دریافت کرد.

در طول سالها، تجارت خانواده لیبهربه گروهی از شرکت های متنوع تبدیل شده است و در بسیاری از کشورها مانند آلمان، استرالیا، بریتانیا، ایرلند، ترکیه و ایالات متحده قرار دارد. از سال ۱۹۵۸، کارخانه ایرلندی آن در کیلارنی، شرکت کری، ظرفیت جرثقیل های ساختمانی خود را در سراسر بندر فینیت صادر کرده است.

در استرالیا، این گروه در سال ۲۰۱۳، مبلغ ۶۵ میلیون دلار امریکایی را به منظور گسترش ستاد محلی خود در آدلاید آغاز کرد. توسعه شامل اضافه کردن یک دفتر جدید سه طبقه، کارگاه، انبار، کارخانه اجزای سازنده و مرکز توزیع به تسهیلات Para Hills می باشد.

در ایالات متحده آمریکا، این گروه در سال ۲۰۱۲، مبلغ ۴۵.۴ میلیون دلار امریکایی (حدود ۳۴.۱ میلیون یورو) را در یک نوسازی و توسعه یورو نیوز، ویرجینیا، کارخانه، دفاتر و انبار سه ساله آغاز کرد. این شرکت قصد دارد در سال آینده تولید بیش از ۱۰۰ کامیون معدن را افزایش دهد.

در آوریل ۲۰۱۴، Liebherr اعلام کرد که ۱۶۰ میلیون یورو در محل تولید خود در بلول، سوئیس سرمایه گذاری خواهد کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد