مدرن‌ترین نمونه‌های خانه چوبی ویلایی

0

مدرن‌ترین نمونه‌های خانه چوبی ویلایی

مدرن‌ترین نمونه‌های خانه چوبی ویلایی : اگرچه در دنیای خیال، تصویر یک کلبه کوچک چوبی، در میان جنگل تصویری از یک زندگی سالم و باطراوت در دل طبیعت محسوب می‌شود اما همه می‌دانیم که در حقیقت زندگی طولانی مدت در چنین خانه‌ای، آن هم وقتی تجربه زندگی در خانه‌های مرتب و ایمن در عصر جدید را تجربه کرده‌ایم امکان‌پذیر نخواهد بود.

طراحان و تولید کنندگان خانه‌های چوبی نیز به خوبی این را می‌دانند، بنابراین در طراحی خانه چوبی ویلایی برای زندگی طولانی مدت خانواده‌ها سعی کرده‌اند همواره بهترین شاخصه‌های آسایشی و رفاهی خانه‌های مدرن را با آرامش و صمیمیت چوب تلفیق کرده و به طرح‌هایی دست یابند که از همه جهات خواسته‌های کاربر از یک خانه را برآورده می‌سازند. در این مطلب ما به معرفی چند مورد از خانه‌های چوبی ویلایی با طراحی مدرن می‌پردازیم که تصویر ذهنی شما از یک خانه چوبی ویلایی را دگرگون می‌کنند.

۱- خانه چوبی ویلایی در مناطق کوهستانی

اولین خانه چوبی ویلایی به منطقه‌ای کوهستانی در کشور هلند تعلق دارد. این خانه با نمای چوبی به رنگ مشکی یکدستش، کنتراست جالبی با محیط پیرامون خود ایجاد می‌کند. شما از طریق بازشوی بزرگ و سرتاسری می‌توانید محیط درون خانه را که کاملا به سبک خانه‌های نو اجرا شده مشاهده نمایید، اما نکته‌ مهمی که از مشاهده این صحنه می‌توان دریافت امکان فراهم ساختن انعطاف بالا در طراحی خانه‌های چوبی است. با چنین طرحی، خانه‌ها در زمستان و فصول سرد می‌توانند از مزایای نقش عایق حرارتی چوبی بهره برده و با فرمی کاملا بسته، مصون از گزند سرمای بیرون باشند. در فصول خنک و گرم باز کردن بازشوهای سرتاسری بزرگ، ارتباط و تعامل محیط درون و بیرون خانه و در نتیجه ایجاد فضایی سرزنده را امکان‌پذیر می‌سازد. 

۲- خانه چوبی ویلایی در مناطق گرم و مرطوب

دومین خانه چوبی ویلایی به منطقه‌ای‌ گرم و مرطوب در کشور شیلی متعلق است. طراحی خانه‌های ویلایی در مناطق گرم و مرطوب کار آسانی نیست. نیاز به تهویه و جریان مداوم هوا و در عین حال حفظ محیط درون از گرمای طاقت‌فرسای بیرون، رویکردهای خاصی را در طراحی مطالبه می‌کند. باید بگویم اگر در مناطق دیگر همچون مناطق کوهستانی چوب با کمک عایق‌کاری به مصالحی عالی تبدیل می‌شود، در این مناطق چوب به خودی خود بهترین مصالح و گزینه‌ای ایده‌آل به دلیل پایین بودن ظرفیت حرارتی‌اش می‌باشد.

در این طرح با انتخاب چوب سبک، طراحی حساب شده بازشوها، و ایجاد فرورفتگی‌ و تورفتگی‌ها در طرح، سایه‌اندازی و ایجاد آسایش در محیط درون در عین ارتباط کافی با محیط بیرون و تهویه به نحو احسن صورت گرفته. چنین طرح‌هایی در صورت تطبیق با فرهنگ و الگوهای خانه‌سازی محلی می‌توانند برای اجرا در مناطق گرم و مرطوب جنوبی کشور ما نیز مناسب باشند.

۳- خانه چوبی ویلایی در مناطق معتدل و مرطوب

سومین خانه چوبی ویلایی که معرفی می‌کنیم مجددا به کشور هلند تعلق دارد: این بار به منطقه‌ای ساحلی با آب‌وهوای معتدل. این خانه که تماما با چوب و به رنگ روشن اجرا شده است، موفقیت خود در ایجاد فضایی آرامش‌بخش با هارمونی کامل رنگ‌ها (با وجود استفاده از تنها یک نوع مصالح) را تماما به تنوع بالای بافت‌های چوبی مدیون است. در منطقه‌ی معتدل و مرطوب، حداکثر ارتباط با محیط بیرون جهت ایجاد تهویه و البته برخورداری از طبیعت سرزنده پیرامون، حرف اول را در طراحی می‌زند و تنوع در محصولات چوبی اجازه می‌دهد که بتوان رنگ‌ها و بافت متناسب با محیط را به گونه‌ای انتخاب کرد که گویی فضای درون ادامه‌ی فضای بیرون است. ویژگی‌ای که در این طرح به خوبی مشاهده می‌شود.

۴- خانه چوبی ویلایی در مناطق بادخیز

چه طور خانه را از شر بادهای مزاحم حفظ کنیم؟ این سوال، دغدغه‌ طراحان در چهارمین خانه چوبی ویلایی است که خدمت شما معرفی می‌کنیم. الگوی این خانه شاید شما را به یاد الگوی حیاط مرکزی در نواحی گرم و خشک کشور خودمان بیندازد که یکی از دلایل شکل‌گیری آن همین موضوع (حفظ محیط درونی خانه از بادها و گرد و غبار و البته آفتاب تابان) بوده است. این خانه چوبی تابستانی نیز اهداف مشابهی را دنبال می‌کند. پنج خانه با فضای بسته حول یک فضای مرکزی گردهم آمده و فضای اصلی خانه را از بادهای مزاحم حفظ می‌کنند و فضای سبز در حیاط‌های پشتی که از وزش باد مصونند جهت استفاده ساکنان خانه‌ها طراحی شده است.

چه طور خانه چوبی ویلایی خودمان را انتخاب کنیم؟

در این نوشته با معرفی چهار نمونه مدرن از طراحی خانه چوبی ویلایی، ملاحظه کردیم که در عصر جدید با برخورداری از انواع گوناگون صنایع چوبی، می‌توان خانه‌های ایده‌آلی در مناطق جغرافیایی مختلف طراحی و اجرا کرد. بدون شک انتخاب بهترین خانه متناسب با وضعیت فرهنگی، اقلیمی هر منطقه و البته متناسب با خواست ساکنان صورت می‌گیرد. گستردگی در انتخاب گزینه‌ها شامل جنبه‌های اقتصادی موضوع نیز شده و موجب می‌شود قیمت خانه چوبی رنج گسترده‌ای را داشته و حق انتخاب وسیعی در اختیار کاربران قرار دهد. شما با مشاوره با کارشناسان زبده در امر فروش خانه چوبی به راحتی می‌توانید در خصوص تمامی این مسائل کسب اطلاع کرده و در نهایت برای ساخت یا خرید خانه چوبی رویایی‌تان اقدام کنید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک مدرن‌ترین نمونه‌های خانه چوبی ویلایی راجعه کنید.

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد