طراحی سایت فروش فایل

0

طراحی سایت فروش فایل : در عصر حاضر بیشتر افراد دوست دارند کارها و نیازهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند این عمل باعث به وجود آمدن کسب و کارهای جدیدی بر بستر اینترنت شده است که از جمله کسب وکارهای رایج  فروش فایل محصولات دیجیتالی است.

طراحی سایت فروش فایل

ویژگی‌های لازم در طراحی سایت فروش فایل به همراه فایل‌های قابل فروش

با توجه به اینکه افراد مختلف در اینترنت نیاز به فایل‌های مختلفی دارند و برای فایل های ارزشمند حاضر هستند برای آن هزینه پرداخت کنند، طراحی سایت فروش فایل می‌تواند توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با ویژگی‌های یک سایت فروش فایل آشنا شویم.

طراحی سایت فروش فایل چه مزیتی می‌تواند داشته باشد؟

فروش محصولات فیزیکی به دلیل ماهیتی که دارند بسیار وقت گیر هستند و پیچیدگی‌های خاصی مانند حمل و نقل، مالیات، واردات، انبارداری، مدیریت موجودی و غیره دارند اما در عوض محصولات دیجیتال به راحتی توزیع شده و می‌تواند تا بی‌نهایت تکرار شود، ایجاد محصولات دیجیتال اغلب برای همه امکان پذیر است و هرکس با یک کامپیوتر و داشتن مهارت در یک زمینه خاص می‌تواند محصولاتی دیجیتال ایجاد کند که قابل فروش باشد.

با طراحی سایت فروش فایل و معرفی آن افراد ایجاد کننده محصولات دیجیتال این امکان برای آن‌ها فراهم می‌شود تا محصولات خود را به فروش برسانند و به درآمد برسند.

به ازای هر فروش فایل، درصدی از آن به عنوان کارمزد به وب سایت می‌رسد که با توجه به تعداد بالای محصولات و فروش آن ها می‌تواند درآمد بسیار خوبی برای مدیران این سایت‌ها حاصل شود.

چه محصولات دیجیتالی را در یک سایت فروش فایل می‌توان فروخت؟

محصولاتی که در سایت‌های فروش فایل می توان ارائه کرد بسیار متنوع است اما در اینجا ما یک لیست کوتاه از محصولاتی که امکان فروش آن به صورت آنلاین وجود دارد را تهیه کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که بعد از طراحی سایت فروش فایل خود چه محصولاتی در آن ارائه کنید.

کتاب های الکترونیکی

یکی از محبوب ترین محصولات دیجیتالی که طرفداران بسیاری زیادی دارد کتاب‌های الکترونیکی است. دلیل اینکه امروزه اینقدر کتاب‌های الکترونیکی محبوب شده‌اند امکان مطالعه آن در دستگاه‌های همراه مانند تلفن همراه، تبلت است در هر زمان و هرمکان است. تهیه کتاب‌های الکترونیکی برای فروشندگان یا ناشران هم نسبتاً راحت است. به این دلایل کتاب‌های الکترونیکی می‌تواند ایده خوبی برای راه اندازی سایت فروش فایل باشد.

در ایران هم کسب و کارهای موفقی مانند فیدیبو، طاقچه برپایه کتاب‌های الکترونیکی شکل گرفته‌اند که کاربران و درآمد‌های بالایی دارند.

نرم افزار

صنعت نرم افزار بسیار گسترده بوده و همواره در حال رشد است که فرصت خوبی برای فروش آن‌ها فراهم کرده است. محصولات دیجیتال این بخش بسیار متنوع است که هرکدام از آن‌ها مورد نیاز کاربران بسیار زیادی است. نرم افزار و بازی‌های کامپیوتری، برنامه های اندروید و ios، قالب و افزونه‌های وردپرس، بازی‌های ویدئویی می‌تواند از محصولاتی باشد که می‌توان در یک وب سایت فروش فایل ارائه کرد.

ویدئو

ویدئو یک فرمت بسیار محبوب و موثر برای انتقال اطلاعات به صورت آنلاین است. محتوای ویدئو می‌تواند حاوی اطلاعات مفید ،  آموزشی یا سرگرم کننده باشد. تجربه نشان داده که ویدئو ها به طور قابل توجهی از متن‌ها برای بازدیدکنندگان جذاب‌تر هستند که به راحتی با یک کلیک کردن می توان آن را مورد استفاده قرار داد. با تهیه ویدئوهای با کیفیت در زمینه‌های مختلفی می‌توان آن را در سایت به فروش رساند چون کاربران به ویدئو علاقه دارند و حاضرند برای آن هزینه کنند.

محتوای صوتی و موزیک

صوت یک رسانه قدرتمند برای انتقال یک پیام است که با توجه به هدف آن انواع مختلفی از آن‌ها به وجود آمده است. افراد حاضر هستند برای فایل‌های صوتی که آن ها را سرگرم می‌کند، به آن‌ها آموزش می‌دهد، به آن ها آرامش می‌دهد، به آن‌ها اطلاعات می‌دهد، به کسب و کار آن‌ها کمک می کند پول بدهند. محصولات صوتی می تواند موارد زیر باشد:

  • سخنرانی‌های ضبط شده
  • موزیک‌ها
  • کتاب‌های صوتی
  • درس‌های زبان خارجی
  • صداهای با پس زمینه آرامش بخش
  • جلوه‌های صوتی
  • آهنگ‌های صوتی
  • پادکست‌های آموزشی

محصولات گرافیکی

طراحان و هنرمندان گرافیکی می‌توانند طیف گسترده‌ای از محصولات منحصر به فرد و با ارزش ایجاد کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به لوگوها، کارت ویزیت‌ها، تم‌های پاورپوینت، طرح‌های وب سایت و اپلیکیشن، تصاویر لایه باز فتوشاپ اشاره کرد. طراحان زیادی هستند که می‌توانند این قبیل فایل‌ها را طراحی کنند و در سایت فروش فایل به مشتریان عرضه کنند.

دوره‌های آموزشی

آموزش الکترونیک همیشه با نوآوری همراه بوده و در حال رشد زیادی است به طوری که این افزایش علاقه مندی بی سابقه بوده است. با این فرصت به وجود آمده می‌توانید سایت فروش فایل را برای آموزش دهندگان آنلاین راه اندازی کنید تا آن ها بتوانند دوره‌های آموزشی را که تهیه کرده‌اند در سایت به فروش برسانند.

کسب درآمد از تبلیغات در سایت فروش فایل

سایت‌های که در آن انواع مختلف فایل ارائه می‌شود بازدید کنندگان بسیاری زیادی دارند به همین دلیل می‌توان برای کسب درآمد از سایت علاوه بر فروش فایل‌ها و حق عضویت از اجاره دادن جایگاه‌های تبلیغاتی به کسب وکارهای کوچک و بزرگی که می‌خواهند خدمات و محصولات را در معرض دید قرار دهند ، درآمد خوبی کسب کرد.

ویژگی‌های که باید در طراحی سایت فروش فایل به آن توجه کرد

جستجوی سریع فایل

به دلیل اینکه در سایت فروش فایل محصولات بسیار زیادی ارائه می‌شود باید کاربران این امکان را داشته باشند تا با امکان جستجوی پیشرفته سریعاً فایل مورد نیاز خود را پیدا کنند.

دسته بندی فایل‌ها

اکثر اوقات بازدید کنندگان می‌خواهند همه محصولات موجود در یک دسته بندی خاص را مشاهده کنند تا هرکدام که مناسب آن ها بود را خریداری کنند به همین دلیل باید همه محصولات سایت را در دسته بندی‌های مختلفی طبقه بندی کرد.

پنل فروشندگان

سایت‌های فروش فایل معمولاً فروشندگانی دارند که فایل‌های خود را در آنجا بارگزاری می‌کنند و توضیحاتی برای آن می‌نویسند و در آخر قیمتی برای آن تعیین کرده و برای فروش ارائه می‌کنند. در طراحی سایت فروش فایل باید یک پنل با امکانات کامل برای فروشندگان فایل در نظر گرفت تا فروشندگان با استفاده از آن بتوانند فایل‌های خود را به فروش برسانند و از مشتریان خود پشتیبانی کنند.

پنل خریداران

باید این امکان وجود داشته باشد که مشتریان قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنند در سایت عضو شوند تا در مراجعه‌های بعدی بتوانند به فایل‌های خریداری شده خود دسترسی پیدا کنند.

سیستم همکاری در فروش فایل

سیستم همکاری در فروش یکی از روش‌های مشهور است که سبب فروش بیشتر محصولات می‌شود.این امکان در سایت‌های می‌تواند هم برای فروشنده سایت و هم برای بازاریابان سود کسب کند. علاوه بر این سیستم همکاری در فروش باعث تبلیغات و شناخته شدن وب سایت می شود.

اعمال تخفیف روی محصولات

باید این امکان در سایت فروش فایل وجود داشته باشد تا در مراسم‌های مختلفی مانند نوروز، عید فطر و غیره با اعمال تخفیف روی محصولات توسط مدیر یا فروشندگان کاربران را تشویق به خرید کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد