ساخت دستگاه گندگی حرفه ای چطور و چگونه؟

0

ساخت دستگاه گندگی حرفه ای چطور و چگونه؟

ساخت دستگاه گندگی حرفه ای چطور و چگونه؟ : دستگاه گندگی ماشینی است که در کارگاههای نجاری مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های اخیر که ساخت و طراحی ماشین آلات صنعتی توسعه پیدا کرده است، نجاری هم در این زمینه متحول شده و راه اندازی این حرفه دیگر چندان کار سختی نیست البته اگر بتوانید دستگاهها و ماشین آلات مدرن و نوین تهیه نمایید. برخی نجاران و البته افراد علاقمند تمایل دارند خودشان اقدام به ساخت دستگاه گندگی حرفه ای نمایند. البته این کار ساده ای نیست و علاوه بر تبحر و خلاقیت نیاز به دقت و تخصص هم دارد و شما به عنوان یک فرد علاقمند به این حرفه باید حتما مطالعاتی هم در این زمینه داشته باشید.

ساخت دستگاه گندگی حرفه ای چطور و چگونه؟

وجودی که ساخت دستگاه گندگی حرفه ای نیاز به آموزش های تخصصی و حضوری دارد و حتما شما باید در کارگاههای ساخت ماشین آلات صنعتی ثبت نام کنید ما در این مطلب قصد داریم برخی نکات را در این زمینه شرح دهیم اما همانطور که اشاره شد اگر علاقمند هستید دستگاه گندگی مورد نیازتان را به صورت حرفه ای خودتان بسازید حتما باید از یک کارگاه آموزشی خوب هم بهره مند شوید.

نکته اول: وسایل و ابزارهای مورد نیازتان را به صورت کامل تهیه کنید

قبل از اینکه کار ساخت دستگاه گندگی حرفه ای را شروع نمایید حتما ابزارهای مورد نیازتان را تهیه کنید این ابزارها برای ساخت یک چنین دستگاهی ضروری هستند و بدون آنها نمی توانید کار را شروع کنید. این ابزارها شامل: پیچ گوشتی، آچار، کاتریج، اره آهن بر، دریل با دیسک برش، سوهان صاف و گرد و گیره و پیش دستی، دریل و ست مته و در نهایت رنده بال کبوتری هستند.

نکته دوم: مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت دستگاه گندگی حرفه ای

بعد از اینکه ابزارهای مورد نیاز برای ساخت گندگی را تهیه کردید نوبت به تهیه مواد اولیه می رسد. مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت دستگاه گندگی حرفه ای شامل: پروفیل آهنی هشت و نیم اینچی، نبشی آلومینیومی، پیچ و مهره و واشر، میله دندانه دار، مهره پروانه ای و واشر. همه این وسایل و مواد اولیه در مرحله ای خاص از ساخت ماشین مورد استفاده قرار می گیرند و پیچ و مهره و واشر هم برای اتصال قطعات باید وجود داشته باشند.

خرید و تهیه پیچ و مهره و واشر دقیقا باید مطابق با دستورالعمل ساخت این نوع ماشین ها باشد چون تفاوت در آن حتما روند ساخت را با مشکل مواجه می کند. مثلا اگر حتما لازم است مهره شماره دو داشته باشید نمی توانید مهره ای با شماره دیگر استفاده کنید. این کار باعث لطمه به کیفیت دستگاه خواهد شد البته اگر استفاده از آن مقدور باشد.

نکته سوم: در این مرحله باید بر اساس طرح و نقشه اجزای بدنه را مهیا کنید

بعد از تهیه ابزار و مواد اولیه مورد نیاز حالا باید بر اساس طرح و نقشه اجزای بدنه را کنار هم بچینید به شکلی که کاملا شکل ماشین گندگی حاصل شود. اگر به دنبال ساخت دستگاه گندگی حرفه ای هستید برش و ابعاد هر قطعه دقیقا باید مطابق با نقشه باشد و میله ها و ورق ها را باید دقیقا در اندازه های تعیین شده برش دهید و بعد برای اتصال کنار هم بگذارید. ابعاد ورقه ها و میله ها و سایر اجزاء نمی تواند کمتر یا بیشتر از پلن تعیین شده باشد چون کارکرد و دقت دستگاه را دچار مشکل خواهد کرد.

نکته چهارم: فریم بدنه را بسازید

اگر همه کارهای ساخت دستگاه گندگی حرفه ای را خودتان می خواهید، انجام دهید حالا نوبت به ساخت فریم بدنه است. ساخت فریم بدنه کمک می کند ادامه کار با سرعت بیشتری پیش برود. برای فریم بدنه پروفیل و نبشی ها را در اندازه های تعیین شده برش بزنید و در محل های مورد نیاز با استفاده از دریل سوراخ های اتصال را ایجاد کنید.

این سوراخ ها باید دقیقا در محل های تعیین شده ایجاد شوند تا با استفاده از پیچ و مهره بتوانید قسمت های مختلف فریم را به هم متصل کنید. نصب ریل های فریم و قرار دادن آنها در محل های تعیین شده هم در این مرحله باید صورت گیرد. ریل ها در دستگاه گندگی برای حرکت چوب و الوار ضروری بوده و قسمت مهمی از دستگاه محسوب می شوند و برای اینکه ایجاد اصطحکاک نشود باید کاملا صاف و صیقلی باشند.

نکته پنجم : سورتمه دستگاه را بسازید

در این مرحله از ساخت دستگاه گندگی حرفه ای باید سورتمه آن را بسازید. برای جلوگیری از اصطحکاک بین سورتمه و باکس می توانید از نوارهای پلاستیکی در ساخت دستگاه استفاده کنید.

نکته ششم و آخر ساخت بلند کننده های دستگاه

در ساخت دستگاه گندگی حرفه ای ساخت بلند کننده های دستگاه از مراحل مهم و دقیق است. ابعاد بلند کننده ها باید کاملا دقیق بوده و قابلیت تنظیم داشته باشند. در دستگاههای حرفه ای بلند کننده ها به صورت اتوماتیک طراحی و ساخته می شوند. برای همین شما هم باید این قسمت را به صورت اتوماتیک طراحی کرده و بسازید یعنی امکان تغییر ارتفاع با استفاده از دکمه های مکانیکی وجود داشته باشد.

 

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک ساخت دستگاه گندگی حرفه ای چطور و چگونه؟ راجعه کنید.

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد